Kotitreeni oman kehon painolla

Moikka!

Mitä kuuluu? Toivottavasti hyvää tästä erikoisesta ja haasteellisesta keväästä huolimatta. Tänään blogissani on tarjolla kotitreeni oman kehon painolla. Moni treenaa tällä hetkellä kotona – itsekin. Tanssahtelen ja joogailen olkkarin matolla ja nyt olen päässyt kuuden viikon tauon jälkeen myös vähän hikisempien treenien pariin. Treenit jäivät tauolle, kun lähdin lomalle Dommareihin, ja sen jälkeen olen ollut kipeä. Nyt kun pääsin taas treenien makuun, videoin teille tämän päivän treenini. Se on koko kehon lihaskuntoharjoitus oman kehon painolla. Jos haluat jumpata kanssani, niin laita treenikamppeet päälle ja klikkaa alla olevaa videota!

Treeni kestää noin 45 minuuttia, ja koostuu noin 10 minuutin mittaisesta alkuverryttelystä, lihaskuntoharjoituksista kiertoharjoittelun muodossa, sekä lyhyestä loppuverryttelystä.  Teemme videolla 9 erilaista lihaskuntoharjoitusta, ja teemme jokaista liikettä 30 sekuntia. Liikkeiden välillä on 15 sekunnin palautustauot, ja teemme kierroksia yhteensä kolme.

Liikkeet ovat:

  • Kyykky
  • Punnerrus
  • Linkkuveitsi ristiin
  • Askelkyykky
  • Dippi
  • Russian twist
  • Lantionnosto yhdellä jalalla
  • Lankkukävely
  • Superman

Harjoitteet vahvistavat tasapuolisesti ala-, ylä- ja keskivartaloa. Liikkeet ovat simppeleitä perusharjoitteita. Tarvitset ainoastaan jumppapatjan (ei välttämätön), sekä tuolin tai penkin. Koska harjoitteet tehdään kiertoharjoitteluna ja ne kuormittavat isoja lihasryhmiä, kehittää treeni myös kestävyyttä. Tulet huomaamaan, että olen videolla hengästynyt! 😀

Valitettavasti videon laatu ei ole paras mahdollinen, sillä mulla on tän hetken väliaikaisessa vuokra-asunnossa huono valaistus, ja kännykän kamera hakee tarkennusta ja valaistusta. Jos jollain on tämän estämiseksi jokin kikka kolmonen tai vinkki, niin saa kertoa seuraavaa videota varten. 😉 Lisäksi mun asunto on tosi pieni, enkä pysty liikuttelemaan huonekaluja, joten pöytä ja sohva ovat mukana treeneissä. 😉 Mutta tämä on samalla esimerkki siitä, että treenin pystyy toteuttamaan pienessä tilassa! Videolla ei ole laadullisista ja tekijänoikeudellisista syistä musiikkia, mutta jos haluat, voit laittaa omat musiikit taustalle soimaan.

Jos tykkäsit videosta, niin kerro se kommenttikentässä. Jos kommentteja kertyy, niin voisin tehdä teille samaan tyyliin myös muita videoita, kuten kumpparijumppaa, toiminnallisempaa treeniä oman kehon painolla, tankotreeniä, kehonhuoltoa, HIIT-harjoituksia, jne. 🙂

Sillä välin voit tsekata aikaisemmin tekemiäni treenejä, joista alla pariin linkit:

Liikkuvuutta ja lihaskuntoa oman kehon painolla

Aloittelijan treenejä (Linkki vie aloittelijan treenijuttusarjan viimeiseen postaukseen, jonka lopusta löytyy linkkejä useisiin aloittelijan treeneihin.)

Vatsalihastreeni oman kehon painolla

Yhdistelmätreeni oman kehon painolla

Koko kehon treeni käsipainoilla

Ulkona tehtävä HIIT (Muista pitää turvavälit, jos lähdet treenaamaan ulos!)

Mulle tanssitunnit netissä ovat olleet karanteeniajan pelastus! Kiitos tunneista kuuluu Salsastudiolle.

Tsemppiä treeneihin ja muutenkin! 🙂

Terkuin, Kirsi

Kommentit (4)
  1. Video näyttää hyvältä, heti huomenna testiin! 🙂 Ja ehdottomasti lisää tämmöisiä, esimerkiksi kuminauhalla, tuubilla ja jumppapallolla tehtävät jumpat olisi kivoja!

    1. kirsinkuntopiiri
      15.4.2020, 20:25

      Kiva kuulla! 😊

  2. Oli todella kiva kotitreeni. Kiitoksia!

    1. kirsinkuntopiiri
      30.7.2020, 20:59

      Olipa kiva kuulla❣ Piristi mun päivää, kun taistelen hyönteisongelman kanssa. 😑 Kiitos, kun kokeilit treeniä ja kommentoit. ❤

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *