Inspirations
Inspirations

Flunssantappaja-smoothie taklaa pöpöt heti aamulla

Flunssantappaja-smoothieOnnistuin pitkästä aikaa ssirastumaan itsekin. Johtuukohan siitä, että olen harventanut talviuinnissa käyntiä? Kun aktiivisella avantouinnilla pöpöt tuntuvat kiertävän kaukaa. En myöskään ole tehnyt näitä smoothieita aamiaisiksi viime viikkoina. Toisaalta, mahdotontahan sitä on yleensä sanoa, mistä minkäkin tartunnan saa. Koska sinnikkäät pöpöt jylläävät nyt ahkerasti,  tästä reseptistä on toivottavasti hyötyä taas monelle muullekin. Flunssantappaja-smoothie on ihanan raikasta. Se syntyy nopeasti ja taltuttaa pöpöt tehokkaasti varsinkin heti alkuvaiheessa.

Juuri nyt tuntuvat flunssapöpöt vaanivan taas vähän joka nurkan takana ja on aika hurauttaa taas kunnon vastustuskyvyn vahvistajat aamiaisiksi.

Aamulla nautitusta superterveellisestä smoothiesta saa tärkeitä suoja-aineita koko päiväksi. Tosin pahimpina päivinä hurautan vielä toisen samanlaisen evääksi töihin. Niin hyviä kokemuksia meillä on näistä flunssantaltuttajista, että uskaltaisin melkein väittää, että jos ei tällä pöpöt saa kyytiä ja vastustuskyky vahvistu, niin ei sitten millään. Reseptiä voi tietenkin säätää myös oman makunsa, allergioiden tai kaappien sisällön mukaan, mutta tässä setillä olen itse yleensä pärjännyt hyvin. Ja tietysti, mitä aikaisemmassa vaiheessa näihin vastustustoimiin alkaa, sen paremmin ne tehoavat.

Flunssantappaja-smoothie

Reilusti pakastettuja kotimaisia mustikoita

Iso pala tuoretta inkivääriä

1 banaani

1 rkl hunajaa

2 raakaa kananmunaa

1 rkl viherjauhetta

1 sitruunan mehu

luonnonjogurttia tai mantelimaitoa

Kommentit (2)

  1. Saija Lind

    Mitä on tuo flunssantappajasmoothiessa mainittu viherjahe?

    1. inspirations

      Hei Seija! Käytin smoothiessa Cocovin Viher mixiä (täällä: https://cocovi.fi/tuotteet/tuote/vihermix/), mutta varmasti mikä tahansa viherjauhe sopii hyvin.

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *