Treeniä, aurinkoa, hyvää ruokaa, 25 naista ja Toscana

Kuin unelma, joka olisi käymässä toteen. Näin ajattelin, kun tiesin olevani lähdössä valmentamaan Italiaan Toscanaan My Body & Balancen kuusipäiväiselle treenimatkalle: iso, vain meidän käytössämme oleva villa keskellä maaseutua, lähes 30 naista ja Italian kevät.

En ole ehtinyt vielä konetta paljon availla. Yhteydetkään eivät pahemmin pelittäneet ensimmäisinä päivinä, mutta nyt vihdoin ehdin päivitellä kuulumisia tänne blogiinkin.

En oikein edes tiennyt, mitä odottaa

Starttasimme valmentajien ja kokin kanssa matkaan vuorokautta ennen muuta porukkaa Helsingistä, jotta kaikki olisi valmista, kun vieraat saapuisivat. Tavaraa oli PALJON. Pääasiassa treenikamaa: jumppamattoja, kuminauhoja, Trx:iä sekä muuta tarpeellista, mitä nyt 25 naisen liikuttamiseen tarvitaan.

Pääsimme perille määränpäähän pitkän matkustuspäivän jälkeen vasta puoli kahdeltatoista yöllä. Takana oli lento Frankfurtiin, nopea koneenvaihto ja toinen lento Firenzeen. Auton vuokraus kentältä, ja sen jälkeen matka Firenzestä Montaioneen, ja siitä vielä pikkuruisia teitä pitkin villallemme.

Kun saavuimme villan pihaan oli pilkkopimeää, ja kaikki olivat väsyneitä. Siksi otimme vain nopeat suihkut ja painuimme pehkuihin.

Kun aamulla avasin ikkunaluukut huoneessani, haukoin henkeä. Maisemat olivat niin henkeäsalpaavat.

Kun saavut yöllä pimeän aikaan määränpäähän ja avaat ikkunaluukut aamulla.

Toinen reissun valmentajista, Kirsi Vaulamo sekä kokkimme Linda Kovanen

Aamulenkki on paras tapa ottaa uusi paikka haltuun

Kello oli aamulla vasta vähän yli kuusi ja muut vielä nukkuivat. Luikahdin tapani mukaan ulos ovesta ja lähdin tutkimaan lähitienoita kävellen ja hölkäten. Oli ihan hiljaista. Vain lehmät ammuivat ohi tallustellessani.

Aamulenkit ovat minun tapani tutustua uuteen ympäristöön aina matkoilla, oltiin sitten rantalomalla tai kaupunkikohteessa. Hahmotan tienoon juosten. Nyt pysähtelin tuon tuosta ottamaan kuvia ja ihastelemaan maisemia.

Ensimmäinen päivä meni kauppareissulla (kaksi kertaa edestakaisin lähimpään kauppaan, joka sijaitsee 10km päässä majoituspaikaltamme), kamoja roudatessa ja kaiken kuntoon laittamisessa. Olin jatkuvassa liikkeessä, sillä hommaa oli paljon. Vieraat tulisivat noin kahdeksan aikaan illalla.

Lähin suurempi kylä, jossa kävimme kaupassa oli Castelfiorentino. Kahvi on hyvää!

Kun matkassa on 25 naista..

Kukkia. Tietysti.
Valkut ja kokki. Vaatteet Casall *saatu
Tuumaustauko illalla ennen vieraiden tuloa Tiina Veijosen kanssa. Tiina on My Body & Balancen sydän.

Kuin sovittuna kaikki oli valmista sillä kellonlyömällä, kun kaksi minibussia kaartoi pihaan. Vieraitamme odotti Linda Kovasen loihtima illallinen. Oli ihana tavata tuttuja (joita seurueessa oli muutama) ja jutella uusien ihmisten kanssa.

Villan keittiö on upea! Linda kokkaa.

Maiju tarjoilee tervetuliaisia vieraille. Maiju on muuten tämän vuoden Fitnessmalli -kisan finaalissa.

Aurinko oli jo painunut mailleen, kun kömmin hymy huulilla sänkyyn.

Vastaan koko treeniloman ajan aamulenkkien vetämisestä. Klo 7.30 seuraavana aamuna oli iloinen joukko virkeitä leiriläisiä kerääntynyt pääporteille. Pienen alkuverryttelyn jälkeen lähdimme hölkäten aamu-usvaiseen maalaismaisemaan. Tiet olivat paikoin niin jyrkkiä, että juoksu piti vaihtaa kävelyyn ja silti syke huiteli todella korkealla.

Lenkin jälkeen meitä odotti ihana aamiainen.

Lisää tunnelmia tulossa heti, kun ehdin niitä kirjoitella. Ehkäpä piankin! Suomessa taitaa myös olla ihan kesä!

<3 Anna

Kommentit (4)
  1. Bella Toscana! <3 Ihania maisemia ja ihana idea tuollainen treeniloma. Näiden kuvien kautta voin melkein kuvitella itseni sinne. Perheen kanssa ollaan kolme kertaa oltu Toscanassa. Tänä vuonna otetaan haltuun Veneto. PS: Suomessa ihana kesä!

1. annasaivosalmi
      14.5.2018, 06:59

Kiitos Elina kommentista! Toscana oli kyllä aivan ihana. Oletteko perheen kanssa myös vuokranneet asunnon/villan vai olleet hotellissa?
      Oli aika mukava palata takaisin Suomeen, kun täällä on tosiaan aivan kesä. Jopa kuumempi, kuin Italiassa 🙂

Ihanaa kevään jatkoa!

Anna

2. Ihania tunnelmia välittyi sekä jutusta että kuvista. Aito Italia ja upeat treenifiilikset. Love this. Kiitos Anna.

1. annasaivosalmi
      14.5.2018, 06:57

Kiitos Hanne!
      Oli kyllä mielettömän ihana matka 🙂