Piia Pajunen
Piia Pajunen

VALMIITA TREENEJÄ JOULUN PYHILLE!

valmis treeniohjelma
Hou hou! Lomat ja pyhät ovat treenaajan kulta-aikaa! Ei paina arjen kiireet, ja treenille voi karata hyvin levänneenä ja syöneenä silloin kun itselle parhaiten se passaa. Näin joulun aikaan myös loputon sukulointi ja laatuaika sen rakkaan perheenkin kanssa voi välillä pistää pinnaa kireälle, ja perhesopukin pysyy paremmin kasassa, kun välillä pääsee tuulettamaan vinttiä ja viettämään omaa aikaa endorfiiniryöppyjä rohmuten. Trust me, haha!
Valmis treeniohjelma kuitenkin uupuu ja ideat ovat vähissä? Nämä treenit sopivat aivan loistavasti kinkkujen sulatteluihin tai vaikka osalla jo perinteeksi muodostuneeseen joulutreeniin. Jos puolestaan haluaa vähän säästellä ja käyttää loppuvuoden vain ja ainoastaan akkujen latailuun, niin kyllähän näillä pääsee vauhtiin taas joulun pyhien ja uusien vuosien viettelysten jälkeenkin. 😉

JALKATREENIT

Kaivelin tästä vähän vanhempia, mutta sitäkin toimivampia jakamiani kinttutreenejä jakoon. Tarjolla on siis perinteistä salitreeniä sekä hapottavampaa menoa kintuille loikkatreenin parissa. Näin talvisaikaan toinen loikkasetti vaatii vähän pidempää suoraa sisätiloista, mutta mukana on myös pienemmässäkin tilassa (vaikka olkkarin lattialla) luonnistuva loikkasessio! Eiköhän näistä löydy valmis treeniohjelma joulun ajalle kinttujen osalle!
Simppeli mutta tiukka jalkatreeni (tässä raskaita rautoja liikkeelle!)
Pakarapainotteinen napakka jalkatreeni
Hapokas pakarapainotteinen jalkatreeni
Räjähtävä loikkatreeni
Pienen tilan hapottava loikkatreeni (video-ohjeistuksella)
valmis treeniohjelma

YLÄKROPAN TREENIT

Eri lihasryhmien yhdistelemisestä samaan treeniin on kyselty ja paljon, ja tuo Ristiotteen kanssa purkitettu yhdistetty olkapää- ja käsitreeni antaa vähän osviittaa miten sen voisi toteuttaa. Tuota videota on kurkittu aika järisyttävän paljon, ja yli 150 000 näyttöä ei siis voi olla aivan väärässä treenin osuvuudesta. 😉
Yhdistetty olkapää ja käsitreeni (video-ohjeistuksella)
SST-olkapäätreeni Miken kanssa (videolla höystettynä, ei aloittelijoille)

VATSATREENIT

Keskivartalon voimaa ja pitoa ei kannata väheksyä, ja näitä voi tehdä joko omina lyhykäisinä treeneinään tai vaikkapa salitreenin tai soijasession loppuun. Korsetti kyllä kiittää!
3 liikkeen voimapainotteinen vatsatreeni
Kympputreeni vatsoille – oma vakkarini!
Viiden liikkeen tehokas vatsatreeni
Viiden liikkeen vahvistava vatsatreeni (video-ohjeistuksella)

valmis treeniohjelma
Adidas-toppi: TÄÄLTÄ* // Saumattomat trikoot: TÄÄLTÄ*

Ja jos aerobista menoa kaipaat, niin lumitilanteen salliessa ei muuta kuin räpylät monoihin ja suksilla sivakoimaan! Ja sykkeitähän pääsee nostelemaan oikein tehokkaasti ihan huomaamatta myös pulkkamäessä mäkeä ylös ravatessa, ja lisäksi sehän on parasta ajanvietettä omalla porukalla! Jesss!
Jos jouluna sporttailu ei kuitenkaan maistu tippaakaan, ja suklaarasiat sekä kinkkulautaset houkuttelevat huomattavasti lujempaa, niin no hätä! Anna kuules palaa vaan, sillä vuodessa riittää kyllä päiviä, jolloin niitä treenitossuja kerkeää sudittamaan. Huonoa omaa tuntoa tästä ei tarvitse potea, vaan varsinkin aktiivisena ihmissieluna voi mieluummin antaa itselleen arvosanaksi 6/5 viimeinkin siitä levosta nauttimisesta ja akkujen lataamisesta. Veikkaan, että aika isolta liudalta tätä blogia seurailevilta silmäpareilta se lepääminen tuppaa meinaan jäämään välillä vähän turhan vähälle. 😉

Rentouttavaa ja rauhallista joulun aikaa! <3

Edellinen juttuni:
Erilaisin joulu ikinä & parhaat jouluherkut

♥  SEURAA MINUA  ♥
YouTube // Bloglovin // Facebook // Instagram
Snapchat: piiapajunen

Kommentit (6)

  1. J

    Kiitos Piia super hyvästä blogista!! Oon tänä syksynä vihdoin tajunnut miten treenata ja syödä oikein mutta stressittömästi ja pakko sanoa että kyllä suurin kiitos kuuluu sulle joka oot takonut järkeä tähän kalloon:D oon ennen ollut sellainen ääripäästä toiseen -seilaaja, välillä vedetty tarkalla ruokavaliolla hirveitä treenimääriä ja välillä sit heitetty ihan läskiksi. Sun ansiosta oon myös hiffannut että kyllä se vaan on raskas rauta ja hitosti ruokaa mikä tuo parhaat tulokset, ainakin mun tapauksessa. On nimittäin joskus kitkutettu miinuskaloreilla pelkkiä hifistelyliikkeitä ja ihmetelty kun voimatasot ei hievahda mihinkään suuntaan:D joten KIITOS ja hurjan hyvää joulun aikaa, toivottavasti ens vuonnakin blogissa pysyy näin hyvä pöhinä päällä!

    • Piia Pajunen

      Ei vitsit kiiiiitos aivan mielettömästä kommentista ja palautteesta! Siis juurikin tämä on ehkä parhainta palautetta, jota voin tästä hommasta irti saada, ja aivan mahtavaa, että ensinnäkin A) elämään ja syömiseen on löytynyt kipinää B) treeni on lähtenyt kulkemaan ja innostamaan yhä enemmän ja C) hyvä fiilinki on ottanut alaa! JESSS! <3
      Kiitos siis puolestaan sulle vielä kerran, ja aivan älyttömän rentouttavaa (ja herkullista) joulua sinne ja potkua tuleviin treeneihin! <3

  2. ninna

    viiden liikkeen vatsatreeni tehty kotona uutisia katsellessa hyötykäyttöä. jostain syystä tulee jumpattua tehokkaasti kotona samalla kun katsoo telkkaria, toimii mulla. toes to bar meni tosin leuanvetotangosta roikkuen polvet rintaan koukussa. sama setti lauantaina ja sunnuntaille jalkatreeni, pystyy sitten hyvällä omallatunnolla syömään. treeniä normaalisti. lunta ei Helsingissä ole joten ei hiihtoa eikä pulkkamäkeä. sauvakävelyä siis mutta ehkä sekin tehokasta? ja kiitos multakin tästä vuodesta kaikista vinkeistä, tiedoista, huumoripostauksista, herkkunurkkauksesta, random faktoista, olympia raporteista mitä vielä? tuntuu että olen paljon viisaampi ja armollisempi tekstisi myötä. kumma kuinka se teksti puree näin hyvin ja tunnut ”läheiseltä” vaikka et ole enkä tunne. etenkin kehonkuva- lepo- ja painonnousu postaukset olleet huima apu; oppinut sallivuutta ja pelon vähenemistä. kiitos.

    • Piia Pajunen

      Kiitos Ninna sulle ihanasta palautteesta, ja aivan mahtava kuulla, että blogista on irronnut sinne armollisuutta, rentoutta, hyödyllistä informaatiota ja turhien pelkojen lievittymistä. Jatka samaan malliin, ja hiljaa hyvä tulee! <3
      Ja toes to barit voi todellakin tehdä myös polvet rintaan versiona, jos se sulla luonnistuu paremmin. Way to go! Kiitos vielä sulle ihanasta kommentista ja rentouttavaa sekä hyvin ravittua joulunaikaa! 🙂

  3. Kilpa uimari

    Hmm.. Oma treenini on jo hyvin suunniteltu ja kyllä muuten on hyvä mieli sillä taattu! Treeni kuuluu jotakuinkin näin: Aamulla ensimmäisenä niin kovaa kuin jaloista pääsee mummon puuropadalle ja salaattikulho ääriään myöten täyteen sitä ihtaa ja oikeaa riisipuuroa tietty kanelisokerilla. Sitten nautin ajasta läheisten kanssa ja todellakin nautin myös siitä, kun mummo tuputtaa ruokaa joka tuutista!<3 Punainen lankahan tässä reenissä on se että kun on syönyt voi aina santsata kolmesti tai viidesti (omat santsi kertani ovat jo tähtitieteellisiä lukuja). Valmentajan ilmoitus tänään koko joukkueelle oli että ”noniin, syökää niin helvetisti ja jos on täynnä voi silti syödä vähän lisää!”
    Näihin tunnelmiin toivotan hyvät joulut ja lähden nukkumaan😊

    • Piia Pajunen

      Jesss! Juuri näin! Aivan kymmenen pojon treenisuunnitelma! 😀 Hhahahah! Tekee varmasti höpöä sekä mielelle että koneistolle, ja tuo kuulostaa kyllä hyvin pitkälti samalta suunnitelmalta, mikä itselleni aatoksi osuu! 😉
      Täytyy myös antaa ihan oikeasti todella suuret propsit ja respektit valmentajalle myös tuosta ravintokasvatuksesta, jolla nimenomaan ruokitaan sitä positiivista asennekasvatusta siellä urheilijan ravintopuolella. Tuo kun ei ikävä kyllä ole itsestäänselvyys aina urheiluvalmennuksen puolellakaan, vaikka kroppa ja etenkin se päänuppi nimenomaan vaatisi sitä runsasta ravintoa ja rentoutta siihen syömiseen. Olet kyllä onnekas, kun sulla on tuollainen tukipilari!
      Aivan valtavan ihanaa ja vatsakummuntäyteistä joulun aikaa sinnekin! <3

Kommentoi »

Comments are closed