Treenitauko!

*sisältää mainoslinkin

 

Mulla tulee huomenna tulee kahdeksas treenitön päivä putkeen. KAHDEKSAS! En edes muista, koska olisin ollut näin pitkään yhtä jaksoa liikkumatta. Normisti mulla on yksi tai kaksi ns. lepopäivää viikossa, mutta kyllä sillonkin tulee liikuttua, esim käytyä kävelyllä.

Mutta täytyy sanoa, että ai että. Onpa tämä tauko tehnyt hyvää, vaikka ikävä toki jo hikoilemaan onkin. Kroppa on todella saanut levätä ja on ollut aikaa nukkua, ajatella ja olla. Palautua.

Olen ollut siis flunssassa eikä liikkuminen ole tullut kysymykseen. Syke nousee jo pelkästään siitä, kun tarvon portaat kotonamme yläkerrokseen.

Moni tuntuu pohtivan, että mistä tietää, koska flunssan jälkeen voi taas lähteä liikkeelle, tai kuinka kipeä pitää olla, että treenit pitää jättää väliin?

Mä ole sitä mieltä, että kyllä sen sitten tietää milloin kannattaa treenata ja milloin ei. Äsken kävelin hoitamaan asioita Ärrälle ja aamulla kokeilin jumppailla reilun 10 minuuttia rauhalliseen tahtiin. Olo tuntui ok:lta, mutta ei vielä missään nimessä siltä, että lähtisin lenkille tai salille huhkimaan. Puhumattakaan HIIT -treeneistä.

Kipeänä treenaaminen on aina riski. Ja tätä riskiä en halua ottaa, enkä suosittele muillekaan. Kyllä sitä sitten taas ehtii. Aktiiviliikkujalle tauon pitäminen voi tehdä tiukkaa, mutta se kannattaa. Treenien pariin palaan maltilla, en kertarysäyksellä.

Viikossa on 168 tuntia

Pari päivää viime viikosta vain makoilin ja tein välttämättömiä duuneja koneella. Lisäksi puuhailin kotona, piinasin lapsia (hah!) ja katselin Netflixiä ja tietysti vain olin. Olen siis sairastanut ja levännyt. Ja nukkunut! Lähes 9 tunnin yöunia.

Liikuntaan kulutan normisti viikkotasolla aika kivasti aikaani, ja nyt tämä kaikki aika oli flunssan takia muussa käytössä. Toki räkis vaikutti siihen, mihin aikaani saatoin käyttää, mutta täytyy myöntää, että olen alkanut jo loppuviikkoa kohden pitkästyä.. Ei tätä blogiakaan voi montaa kertaa päivässä päivittää.. 😀

Toisaalta, vaikka liikkuisin terveenä seitsemänkin tuntia tuntia viikossa, jää silti vielä 161 tuntia kaikkeen muuhun!

Miesflunssaa ja vauvoja

Meillä on useana viikonpäivänä tapana, että vien/viemme lapset treeneihin ja siitä suhahdamme itse treenaamaan salille. Nyt oikein mietin, että mitä ihmettä sitä lapsen treenien aikana oikein voisi tehdä? Käydä kaupassa? Ajaa takaisin kotiin? Mitä?

Sairastan harvoin. Viimeksi olin flunssassa, tai itseasiassa influenssassa tasan vuosi sitten, mutta sitten kun sairastan olen oikea miesflunssaaja. Jaakko pyörittelee aina silmiään, kun raihnaisena ja tukka likaisena raahaudun huoneesta toiseen kykenemättä mihinkään. Olen aika ääripäiden ihminen tässä suhteessa, koska normisti ja terveenä taas energisyyteni saattaa olla varmaan aika ärsyttävääkin.

Sairastaminen on tylsää, mutta ohimenevää. Sen takia näistä päivistä voi yrittää jopa nauttia: ei todellakaan tarvitse suorittaa, mennä ja tehdä koko ajan. Voi unohtua rauhassa Vauva.fi -keskustelupalstalle tai katsoa Melbourne Yammy Mummies -realityä Netflixistä (katsoin koko ekan kauden!). Mikä ihme mua muuten riivaa, kun vauva-asiat on alkaneet kiinnostaa?

Odotan, että pääsen liikkeelle. Uskon, että olen täynnä energiaa, kun kunnon treenin aika taas koittaa. Viikon treenitauko on pientä, ja tekee minulle ainakin ihan hyvää. Tuleepahan pysähdyttyä, pohdiskeltua omaa elämää ja katsottua maailmaa vähän erilaisin silmin (eikä aina vain treenimahdollisuuksia pongaten tai liikuntahetkiä suunnitellen).

<3 Anna

*Lasten vaatteet kuvissa KidsBrandStoresta. Saan tarjota 25% :n alennuksen tähän Pohjoismaiden suurimpaan lasten- ja nuorten nettivaatekauppaan, jossa on kaiken kukkuraksi käynnissä juuri suuri varaston tyhjennys: -50% kaikesta!

Kids Brand Storesta löydät laatumerkit, kuten Adidas, Gant, Parajumpers, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger ja Lacoste, joita meidän teini ja melkein teini osaavat jo arvostaa.

Käytä koodia SAIVOSALMI25 niin saat kidsbrandstore.fi :stä 25% alennusta normaalihintaisista tuotteista. Koodi on voimassa 10.2.2019 asti.

 

 

Kommentit (3)
  1. Melbourne Yammy Mummies Repesin (anteeksi!) Parantavia ajatuksia sinulle täältä, kohta olet taas iskussa ❤️

    1. Mummies-sanan jälkeen pitäisi olla nauruhymiö, mutta se ei vissiin tule tässä näkyviin? Nauratti kyllä kovasti tuo ohjelman nimikin 😀

    2. annasaivosalmi
      4.2.2019, 09:33

      😀 Äläpä! Jäätävän hyvä ohjelma. Kiitos Minna. Kyllä se tästä, mutta yllättävän pitkä tauti.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *