Vegetreenari
Vegetreenari

Nopeat parsapiiraat (gluteeniton, maidoton)

nopeat parsapiiraat

Nopeat parsapiiraat juhlapöytään

Parsa on kevään ihana sesonkikasvis ja sopii erinomaisesti tarjottavaksi kevään juhlapöydässä. Nopeat parsapiiraat valmistat vaivattomasti lehtitaikinasta ja tuorejuustosta. Piiraita kannattaa varata pari kappaletta vierasta kohden.

Parsa on kevään sesonkiherkku

Parsa sopii moniin ruokiin, siitä valmistuu esimerkiksi herkullinen sosekeitto, parsarisotto, kokeile myös paahdettuna uunissa tai grillissä voilla maustettuna. Parsaa voi syödä myös raakana ohueksi siivutettuna ja vinegretillä maustettuna. Parsa kypsyy nopeasti, joten se ei tarvitse esikypsennystä leivonnaisissa käytettäessä.

nopeat parsapiiraat

nopeat parsapiiraat

Parsapiiraat (gluteeniton ja maidoton)

Ainekset
( 18 Annosta )

1 pkt
gluteenitonta lehtitaikinaa (esim. Fria smördeg*)
maissitärkkelystä (kaulitsemiseen)
1/2
rasiaa tuorejuustoa (esim. Oatly på mackan**)
1 nippu
tuoretta parsaa
tuoretta tilliä
ripaus
yrttisuolaa, mustapippuria
kananmunaa (voiteluun)
35 min
{
AKTIIVINEN 20 min
PASSIIVINEN 15 min

Tee näin:

Sulata lehtitaikina ohjeen mukaan. Napsauta parsoista pois puumainen kanta ja leikkaa 3 cm mittaisiksi pötköiksi. Leikkaa pötköt edelleen pituussuunnassa noin kolmeksi ohueksi suikaleeksi. Ripottele pöydälle gluteenitonta jauhoa (itse käytin maissitärkkelystä). Kaulitse taikina ohueksi suorakaiteen muotoiseksi levyksi. Leikkaa levy noin 4 cm x 4 cm kokoisiksi paloiksi. Levitä jokaiselle palalle tuorejuustoa ja asettele parsasiivuja päälle. Ripottele pinnalle tuoretta tilliä, yrttisuolaa sekä mustapippuria. Paista 200 asteessa noin 15 min.*Voit käyttää ohjeessa myös tavallista lehtitaikinaa. **Tähän sopisi myös tillillä maustettu tuorejuusto, jos ei ole tarvetta maidottomalle versiolle.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *