Kirsin Kuntopiiri
Kirsin Kuntopiiri

Kirsin Kuntopiiri

Kuva: Minna Annola

Aloittelen Kirsin Kuntopiiri -nimistä blogiani, jossa kerron omasta elämästäni kuntoilun näkökulmasta, sekä jaan hyviksi kokemiani treeni-, ravinto- ja hyvinvointivinkkejä.

Sain idean blogiini siskoltani. Innostuin ajatuksesta, sillä kuntoilu ja hyvinvointi ovat olennaisessa osassa elämääni sekä oman mielenkiintoni että työni puolesta. Olen myös aina pitänyt kirjoittamisesta, ja toinen koulutukseni onkin viestintätieteiden puolelta.Blogini kautta pääsen mukavasti yhdistämään molempia osaamisalojani.
Blogini on alkuvaiheessa, ja materiaalia on nyt vasta vähän, mutta minulla on tarkoituksena koota tänne kaikenlaista mielenkiintoista. Otan toiveita vastaan!  🙂
Tänään kävin kevään ensimmäisellä hölkkälenkillä. Ihana aurinkoinen keli, raikas merituuli, sekä hyvää juoksuseuraa – muuta en kaivannutkaan! Olimme hauskan näköinen seurue: isä juoksi edellä, minä, siskoni ja mieheni perässä. 🙂 Muistin tällä kertaa aloittaa hölkkäämisen maltilla. Muutama vuosi sitten aloitin lenkkeilyni sellaisella tahdilla, että ensimmäisen lenkin jälkeen sain jalkapohjaani koko kesän kestäneen rasitusvamman. Olen kirjaimellisesti oppinut monta asiaa kantapään kautta, ja haluan tämän blogin välityksellä jakaa teille omat kokemukseni ja vinkkini.
Kurkkaapa myös inspiroiva haastattelu isästäni, joka on harrastanut juoksua jo yli 30 vuoden ajan – siinä on tavoitetta kerrakseen!

Polkaisen blogini kunnolla käyntiin ke 4.5., jolloin annan teille samalla 10 päivän alkuhaasteen!

Toivottavasti viihdyt matkassani kuntoilun polulla, sekä saat uusia ideoita omaan kuntoiluusi! 🙂

Terkuin, Kirsi

Kommentit (7)

  1. Anonymous

    Jeeh, mahtavaa Kirsi! Mä tykkään seurata blogeja, joten tulen varmaan täällä pyörimään.

    Mäki oon aloittanut kevät-lenkkeilyn 😀 Oon täysin fiilisjuoksija ja kevään ekat auringot tuo mulle niin hyvän lenkkifiiliksen.

    t. Silja

  2. Anonymous

    Alkuhaastetta odotellessamme. Ryhdyn seuraajaksi, ja olen erityisesti kiinnostunut noista kunto-ohjelmista ja miten syödä oikein niiden rinnalla.

  3. Anonymous

    Nii tosta ku mainitset et aloitit juoksun maltillisesti, niin mikä ois susta maltillista
    ?

  4. Heini

    Alan seuraamaan blogiasi uskollisesti 🙂 T. Ylpeä sisko

  5. Ciacy

    Heippa Kirsi! Aivan ihanan blogin olet saanut tehtyà. Tulen varmasti uudelleenkin kylàilemààn. Nyt jààn odottelemaan tuota ensimmàistà haastetta ja katsotaan uskallanko siihen sitten osallistua. Tsemppià paljon blogin pitàmiseen 😀

  6. Kirsi

    Moi! Kiva, että tänne on tullut jo kommentteja. 🙂 Oon itsekin innoissani tämän tekemisestä!

    Juoksukysymykseen vastaus: Tämä olikin tosi hyvä kysymys! Maltillisuus riippuu siitä, mikä on oma kunto ja lähtötaso. Itse oon liikkunu aktiivisesti pitkin vuotta, joten 30 min. lenkki matalalla sykkeellä oli mulle maltillinen aloitus, eikä tuntunu jaloissa seuraavana päivänä. Jos taas vasta aloittelee ylipäänsä liikkumista, voi lähteä liikkeelle esim. 20 min. lenkistä, jonka toteuttaa siten, että kävelee 3 min., hölkkää kevyesti 1 min., taas kävelee 3 min., jne. Pikkuhiljaa, kun kunto kasvaa, voi lyhentää kävelyn määrää ja lisätä juoksun määrää, kun kunto kasvaa. Ja samoin lisätä lenkin pituutta. Mukavia lenkkejä! 🙂

  7. Kirsi

    Täältä muuten löydät lisätietoa juoksusta.
    http://juoksukoulu.pohjalainen.fi/

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *