Asiakaspalvelua, joka nostatti hymyn naamalle
Eilen kohtasimme niin hyvää asiakaspalvelua ravintolassa, että edelleen on hyvä mieli! Tämän vuoksi tahdon jakaa hyvän kokemukseni myös täällä blogissa 🙂 Kävimme syömässä Morrison’s -nimisessä ravintolassa täällä Turussa. Kyseessä on mukava sekä viihtyisä ravintola, josta saa mm. hampurilaisia, pihvejä sekä salaatteja. Olemme käynneet siellä aiemminkin ja joka kerran ruoka on ollut maistuvaa sekä annokset isoja.
Saadessamme ruokalistat, Leo sai itselleen väritystehtävän, jonka parissa kuluikin helposti hetki ja sain rauhassa miettiä, mitä tilaisin itselleni. Seuraavaksi normaaliin tapaan tultiin kysymään juomia; hetkeä myöhemmin pöytään kannettiin Leon vesilasi pillillä sekä päivänvarjolla koristettuna. Tuo varjo oli taaperon mielestä hurjan hauska.
Seuraavaksi päästään siihen hetkeen, kun olin iloinen ja kiitollinen asiakaspalvelusta, jota sain osakseni. Kysyin, että löytyisikö heiltä mikroa tai saisinko kuumaa vettä, jotta saisin taaperon lihapullat lämmitettyä; mainitsin yhdellä lauseella, että kyseessä on allergikko, joten hänellä on omat eväät. Ei enempää kysymyksiä, tarjoilijan ilme pysyi iloisena ja mukavana koko ajan hänen kertoessaan heiltä löytyvän mikro sekä kuumaa vettä; kumpaa me tahtoisimme käyttää ruoan lämmitykseen? Annoin hänelle lihapullat pakasterasiassa mukaan ja hetkeä myöhemmin..
.. Taaperoni lihapullat kannettiin pöytään lautasella kera taaperon käteen sopivien aterimien. Leo oli niin onnellinen omasta annoksestaan; olihan se kauniisti aseteltu lautaselle, tarjoilija kantoi sen pöytään kuten muidenkin ruoan ja lihapullat ovat herkkua. Minun annostani Leo osotteli ehkä kahdesti, mutta söi enemmän kuin mielissään omaa ruokaansa.
Jollekin tämä kuulostaa normaalille, mutta itse en pidä tällaista palvelua itsestäänselvänä lainkaan. Olen ollut tilanteessa, jossa minulta on laskutettu 2 euroa, kun olen tahtonut ettei pihvini päälle lisätä pippuria. Olen kuullut, kuinka taaperolle ei ole suostuttu lämmitämään omaa ruokaa, koska niin toimitaan ainoastaan vauvojen kohdalla. Ja mitä kaikkea muuta olenkaan nähnyt tai kuullut. Joten tämä paikka todellakin saa kiitokseni toiminnastaan; he mahdollistivat äidille sekä lapselle hyvän ravintola-ruokailun, vaikka kyseisellä lapsella on vielä pitkä matka ennen kuin hän tulee syömään missään ravintolassa listalta tai edes listan ulkopuolelta. Kiitos.
Mitä ruokaan tulee, niin itse tykkäsin siitä jälleen ihan todella paljon. Päädyin pienen pohdinnan jälkeen vuohenjuusto-hampurilaiseen. NAM, ei kai sitä tarvitse enempää selitellä?
Leo myös oli niin esimerkillinen taapero ravintolassa; söi siististi, jaksoi istua pöydän ääressä syöden sekä ihmetellen ja ei mölynnyt mielestäni muita häiritsevästi. Hän pysyi hyväntuulisena, kunnes täytyi lähteä ja hän olisi tahtonutkin jäädä vielä syömään.. Sekin kiukku kuitenkin talttui ennen kuin edes kunnolla alkoi.
Onko muilla ollut hyviä ravintola-kokemuksia allergisena, allergisen lapsen kanssa tai ylipäänsä vaikka taaperon kanssa? 🙂
Todella hyvää palvelua saitte. Suomessa se ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Taaperolle on hieno kokemus syödä ravintolassa. Niin kuin muutkin. Vaikka söisikin omia ruokiaan.
Tuntuu, ettei ikinä tiedä, millaista palvelua saa! Siksi olenkin aina iloinen, jos palvelu on hyvää! Ja muistan kyllä kiittää ja mainita, jos siihen on aihetta. Koen, että lapsen kanssa saan parempaa palvelua kuin ennen lasta.
Tästä postauksesta tuli hyvä mieli 🙂