Minttu Virtanen
Minttu Virtanen

Sunnuntai jumppaa

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin salille meno ei kiinnostanut aamulla yhtään. Onneksi on ystäviä, ketkä nostaa hanurin sohvalta mun puolesta sillonkin kun itse ei siihen pysty 🙂

Ystäväni Nanna  teki minulle hyvän treenipaketin. Ideana on tehdä yksinkertaisia treenejä ja syödä puhdasta perus ruokaa. Täällä pääset tutustumaan valmennuspaketti PUREen paremmin. PURE treenit on jaettu ryhmiin, aloittelijoille ja edistyneille omansa.

Tein tänään treenin aloittelijoiden ohjelmalla. Sopivan lempeä sunnuntai treeni! Aina ei tarvitse treenata täysillä. Omaa kehoaan täytyy kuunnella ja kunnioittaa. Aloittelijoiden ohjelmat voi tehdä kotona ilman välineitä.

Tykkäsin Nannan ohjelmassa liikkeiden yksinkertaisuudesta. Minulla menee mielenkiinto jos aletaan liikaa hifistelemään liikkeissä ja välineissä. Liikkeet tehdään oman kehon painolla. En  tykkää nostella isoja painoja, joten tämä ohjelma sopi minulle hyvin.

image1-2

Hiki ja hyvä mieli tuli 🙂 Tein ohjelman läpi (3 kierrosta, 15 toistoa) ilman palautuksia. Seuraavalla kerralla otan kyykkyihin käsipainot mukaan.

Kiertoharjoittelu

Lämmittely 5 min hyppynaru/haarahypyt+hyppelyt/hölkkälenkki

Tee 3 kierrosta (10-15 toistoa)

10x yleisliike: hyppy ylös ja käynti vatsallaan

15x peruskyykky

10+10x vatsat, vastakkainen kyynärpää ja vastakkainen polvi, pysy liikkeessä koko ajan

15x selät, supermies liike,  sekä jalat että yläkroppa nousee

10+10x askelkyykky vuorojaloin

15x ojentajadippi penkiltä

15x vatsat, istumaannousu

Kommentit (7)

  1. Sandra

    Olipas kiva treeni, hiki tuli pintaan 🙂

  2. Heidi

    Hei Minttu,

    Mahtavaa treeniä ja superfoodia =)

    Eikö tällöin ajettu Japanin formula kisa? Minttu voisitko kertoa miten kisapaikalle pääsee järkevästi. Kuinka pitkä matka on lentokentältä? Olemme nyt syksyllä ajatelleet tulla Japaniin katsomaan kisaa.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *