Terveelliset herkut
Terveelliset herkut

Värikäs lounas johon ei hetkeen kyllästy!

Sunnuntain ja lisääntyvän valoisuuden kunniaksi värikkäin ja maukkain lounasvinkki lähtee jakoon just nyt. Tässä on sen verran onnistuneet ainekset että suosittelen lämpimästi testaamaan, itsellä valuu kuola jo näitä kuvia katsellessa ja annosta muistellessa, että taitaaapa olla niin että tätä täytyy tehdä ihan pian uudestaan! Tää on niin herkullinen annos, että takaan, että tähän ei ihan heti kyllästy!

Oonkin aiemmin maininnut että mulla on usein jokin ruoka-aine mihin koukutun siinä määrin, että tykkään syödä sitä niin usein että ihan kyllästymiseen asti. Yks tällainen ruoka-aine on tällä hetkellä Lidlin hummus. Hummushan yksinkertaisuudessaan valmistetaan kikherneistä, öljystä, valkosipulista ja tahinista. Tän annoksen ja salaattien ohella suosittelen kokeilemaan hummusta myös dippinä kasviten kera. Ja yks todella herkku on syödä sitä Lidlin luomu kaurasydänten kAnssa, sekä hummuksen päälle vielä runsaasti tuoretta kurkkua. Nam!! Tää on oikeasti niin hyvää!

Hummustahan on todella helppo valmistaa myös itse, tässä siihen helppo ohje jos haluat kokeilla.

värikäs savulohi-hummus lounas

  • (gluteenitonta) spagettia
  • savulohta
  • keitettyä parsakaalia
  • porkkanaa
  • sipulia
  • siemennäkkäriä (itsetehtyä tai kokeile esim. Murtolan hamppufarmin hamppusnacksejä)
  • hummusta
  • tilkka öljyä (sipulien ja porkkanoiden kuullottamiseen)
  • suolaa ja mustapippuria

Keitä spagetti ohjeiden mukaan kypsäksi ja mausta se suolalla. Keitä myös parsakaalin kukinnot ja lisää ne spagetin sekaan. Kuullota sipuli ja porkkanat pannulla nopeasti ja lisää sekaan parsakaali, spagetti, sekä savulohen palaset. Tarjoile hummuksen ja näkkärin tai hamppusnäcksien kera.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *