Terveelliset herkut
Terveelliset herkut

Vaihtelua puuroon!

Puuro on yksi mun lemppari aamupaloista ja hyvillä höysteillä siitä saa muunneltua monenlaista variaatiota. Puuro toimii hyvin myös iltapalana ja ajattelin antaa sinulle nyt hyviä vinkkejä kuinka piristää perinteistä puuroa!

Puuroon on hyvä lisätä jotain proteiinia, sillä se pitää nälkää paremmin.

Itse puuron sekaan voi hyvin sekoittaa kananmunan. Tämä kannattaa lisätä puuron sekaan vasta loppuvaiheessa kun puuro on jo hautunut. Kananmuna kannattaa vispata puuron sekaan jolloin se ei jää kökkäreiseksi ja tekee samalla puurosta ihanan ilmavan.

Puurosta saa myös ravinteikkaman lisäämällä puuron sekaan esim. chiansiemeniä, auringonkukan tai kurpitsansiemeniä!

Itse sekoitan useimmiten puuron sekaan lusikallisen MCT- tai kookosöljyä.

Kokeile puuron pinnalla marjojen ja hedelmien lisäksi myös suolaisia täytteitä tai maapähkinävoita!

Tässä granaattiomenaa, manteleita, valkoherukoita sekä maapähkinävoita. NAMIIII

Hyvä proteiinilisä puuroon on laittaa puuron pinnalle raejuustoa, rahkaa tai luonnonjogurttia.

20161120_095326

Chia”vispipuuro” on tehty liotetuista chiansiemenistä, kyllä niistä voi saada aikaiseksi ihanan pehmyttä ja kuohkeaa puuroa! Ohje

Vinkkejä muista herkullisista puurovaihtoehdoista?

Kuohkea vatkattu kaurapuuro?

20150719_090044

Uunissa paistettu herkkupuuro

20150504_183038

Iloa sun viikkoon!

Kommentit (1)

  1. rimppuli

    kokeileppas pudistamon suklaanmakuista riisiproteiinia, macaa, kookosmaitoa, pellavansiemenrouhetta, luumu pilttiä, taateleita, banaania, kanelia, cashewvoita, mustikoita, vadelmia, mango-omenasose, todella hyvää! vaihtoehtoja loputtomasti! myös vegaanisia löytyy tammikuun vegehaasteen vastaanottajille! 😀 tässä mun suosikit!

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *