Terveelliset herkut
Terveelliset herkut

Terveelliset suolaiset snacksit

Mä tiedän että siellä ruudun toisella puolella on paljon suolaisten snacksien ystäviä! Rapeaa rouskuteltavaa tekee itselläkin välillä mieli ja paahdoinkin pitkästä aikaa uunissa näitä mausteisia kikherneitä. Ohje on tooooodella järjettömän helppo joten tähän pystyy ihan jokainen! Mun rapeat snäcit on maustettu chilillä ja suolalla, mutta chilin sijaan voit kokeilla lempi yrttejäsi tai vaikkapa valkosipulijauhetta!

Kikherneet sisältävät runsaasti proteiinia ja kuituja joten ne ovat varsin täyttävää ja terveellistä naposteltavaa! Kikherneet ja pavut yleensä sisältävät runsaasti rautaa, myös vitamiineja ja hivenaineita. Lisäksi ne ovat varsin edullista syötävää.

Saatat olla kiinnostunut myös näistä:

Rouskuvat lehtikaalisipsit

Seesamikuorutteiset cashew-pähkinät

Uunissa paahdetut rapeat kikherneet

Ainekset
( 1 Annos )

1 prk
kikherneitä
0,5-1 rkl
oliiviöljyä
0,5 tl
suolaa
0,5 tl
chilijauhetta
20 min
{
AKTIIVINEN 20 min
PASSIIVINEN 0 min

Tee näin:

Käytä kaupan valmiita kikherneitä. Kaada ylimääräinen liemi pois ja huuhdo kikherneet lävikössä. Valuta ylimäärinen neste pois ja painele kikherneitä vielä talouspaperilla että saat ne kuiviksi. Kaada kikherneet uunipellille leivinpaperin päälle. Suihkuta pinnalle n. 0,5 rkl oliviöljyä tai kaada öljy sekaan ja pyörittele kikherneitä siinä, että saat öljyn tarttumaan niin tasaisesti joka puolelle. Mausta suolalla ja chilillä (tai lempi yriteilläsi / valkosipulijauheella. Paista 225 asteisessa uunissa (kiertoilma) n. 10-15 minuuttia. Kääntele kikherneitä välillä, paista kunnes ne ovat kullan ruskeita ja rapeita. Napostele sellaisenaan. Vinkki: kokeile myös esim. salaateissa!

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *