Terveelliset herkut
Terveelliset herkut

Snacksit: Seesamikuorrutteiset cashewpähkinät

Kermaisen makeat cashewpähkinät ovat yksi omia suosikkejani pähkinöistä, niiden monipuolisten käyttötapojen vuoksi. Cashewpähkinät ovat hyviä sellaisenaan, mutta sopivat hyvin myös wokkeihin, salaatteihin, raakakakkuihin ym ym. Aivan super hyvä snacksejä cashewpähkinöistä tulee kun sekoittaa sekaan hieman hunajaa, öljyä ja seesaminsiemeniä ja esimerkiksi chiliä. Näillä saa myös ihanasti makua ja rakennetta erilaisiin salaatteihin.

Pähkinät ovat hurjan ravinnerikkaita, mutta sisältävät myös paljon hyviä pehmeitä rasvoja. Pähkinöissä on lisäksi paljon proteiinia, kuitua, vitamiineja, kuten E-vitamiinia. Pähkinöiden lisäksi kannattaa käyttää erilaisia siemeniä.

  • 2,5 dl Cashew-pähkinät
  • 1 rkl öljyä
  • 0,5 rkl hunajaa
  • 2 rkl seesaminsiemeniä

Sekoita öljy, hunaja ja mausteet cashewpähkinöihin ja paista hetki pannulla keskilämmöllä. Kääntele pähkinöitä koko ajan, jotta ne eivät pala. Makua pähkinöihin voit tuoda mieltymystesi mukaan esim chili-jauheella, kanelilla, valkosipulijauheella tms.

20150531_133032

Jos kaipaat vinkkejä salaattiresepteistä, katso tuolta reseptit välilehdeltä kohta salaatit, johon olen koonnut erilaisia salaattireseptejä.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *