Terveelliset herkut
Terveelliset herkut

Proteiinipitoinen vegelounas (uusi tuote testissä)

Moroooooo pakkasten keskeltä. Sain tässä jokunen aika testiin Familia verden nyhtöherneistä valmistettuja pakastetuotteita ja niiden innoittamana päädyin tekemään tämän oheisen lounasreseptin joka lähtee tässä just nyt jakoon.

Muutama sananen sitä ennen kuitenkin noista nyhtöhernevalmisteista. Familia verden nyhtöherne-tuoteperheeseen kuuluu yrteillä maustettu nyhtöherne suikaleina, italialaisittain maustettu nyhtöherne kuutioina, nyhtöherne puikot sekä italialaisittain maustetut nyhtöherne burgerpihvit. Kaikissa tuotteissa on huikeat 30g proteiinia 100 grammassa ja lisäksi ne ovat 100% kasvispohjaisia ja luontaisesti gluteenittomia.

Valitsin tähän reseptiin yrteillä maustetut nyhtöherneet suikaleina ja maku yllätti todella positiivisesti, samoin kuin koostumus. Paistoin suikaleet pannulla tilkassa öljyä ja se oli siinä. Plussaa myös pakkauksesta että siinä on uudestaan suljettava pussi ja tuotteet pysyvät näin hyvänä pakkasessa jos koko pakkausta ei tule käytettyä kerralla, kuten nyt tässä itsekin päädyin valmistamaan vain puolet pussista. Pidin myös siitä että suikaleet olivat eri kokoisia eikä ”yhdeltä linjalta tulleita”, maku ja koostumus oli hyvin ”kanamainen” joten voisin kuvitella että nämä uppoavat myös useammalle lihansyöjälle.

Proteiinipitoinen Salaatti, kahdelle

  • runsaasti jäävuorisalaattia pilkottuna
  • n 2 dl lehtikaalia pieneksi revittynä (muista poistaa lehtiruodot)
  • 1 dl fetajuustoa pilkottuna (jos haluat tehdä täysin vegaanin version, valmista vegaani salaattijuusto tofusta, ohje Jalotofun sivuille)
  • 2-3 dl kaura- tai gluteenitonta pastaa
  • 1 rkl pestoa
  • 1 rkl auringonkukansiemeniä
  • 1/2 Familia verde nyhtöhernesuikaleita italialaisittain maustettuna
  • tilkka öljyä suikaleiden paistamiseen
  • 1 porkkana suikaleina
  • 1 dl kirsikkatomaatteja

Keitä pasta kypsäksi ohjeiden mukaan. Kaada vesi pois ja sekoita pastan sekaan pesto ja auringonkukan siemenet. Pilko jäävuorisalaatti, feta ja porkkana ja sekoita ne kulhossa. Lisää sekaan pasta. Paista lopuksi nyhtöhernesuikaleet ja nostele ne salaatin päälle. Syö ja nauti! Kokeile salaatin kera itsetehtyä gluteenitonta siemennäkkäriä.

Kommentit (1)

  1. N

    Kuulostaapa hyviltä nuo nyhtöhernesuikaleet, täytyy testata. Kiitos vinkistä! 🙂

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *