Lemppari aamiaiset

Päivän tärkein ateria, aamupala! Tässä kerättynä mun kunnon kuvapläjäys mun puhelimeen kertyneistä aamiaiskuvista. Kuten huomata saattaa aika pitkälti samaa linjaa nämä näyttävät toistavan, mutta silti voin rehellisesti sanoa että kertaakaan en ole kyllästynyt syömään näitä aamiaisia vaan aamulla nälkäisenä innolla odotan että kohta pääsen taas syömään! Kunnon aamiainen käynnistää aineenvaihdunnan ja saa elimistön käyntiin. Sillä jaksaa hyvin lounaaseen saakka ja olo on pirteä eikä vetämätön. Mun aamiainen näyttää hyvin pitkälle tältä samalta olinpa sitten työmatkalla tai kotona.

Kyselin mun Instagram seuraajilta @Terveellisetherkut tilillä taannoin storiesin puolelta mikä on parasta hotellin aamupalalla ja sainkin tosi kivoja vastauksia. Tässä jotain poimintoja:

”Suuri valikoima mistä voi valita omat lempparit”

”Munakokkeli, raikkaat kasvikset ja tuore leipä”

”Hedelmät”

”Croisantit”

”Munakokkeli”

”Gluteenittomat pannukakut” Ja se, että allergiat ja keliakia on hyvin otettu huomioon”

”Marjat”

”monipuolisuus”

”monipuolinen hedelmä ja kasvis osasto”

”Puuro ja ulkomailla tuoreet hedelmät”

”Puuro, hedelmät, marjat ja joku jotai syö kotona normaalisti”

Samaa mieltä vastaajien kanssa, parasta on tietty monipuolisuus, tuoreus ja se että myös allergiat ja keliakia on otettu hyvin huomioon. Silti toivoisin vielä enemmän omaperäisyyttä isojen hotelliketjujen aamiaisvalikoimaan (vaikka toki ymmärrän myös sen että tietty yhteinen linja helpottaa asioita) mutta siltikin toivoisin näkeväni aamiaisella vielä enemmän jotain paikallisia juttuja tai enemmän sesonkia sen sijaan että valikoima on aina lähes sama vuoden ajasta riippumatta.

Mutta tässä kuvia mun kotona tehdyistä aamupaloista:
Mitä sun aamiainen yleensä sisältää?

Kaurapuuron päälle erikseen kattilassa haudutettuja chiansiemeniä. Chiansiementen päivittäinen saantisuositus on 1,5 rkl. Lisäksi marjoja ja raejuustoa.

 

Kauraleivän päällä avokadoa, mustapippuria sekä pensasmustikoita.

Kauraleivän päällä keitettyä kananmunaa, avokadoa, marjasmoothie ja kahvi

Gluteenitonta riisipiirakkaa, kananmunaa, kasviksia, smoothie, kahvi ja tuoremehu.

Kaurasämpylän päällä paistettua kananmunaa, vihreää pestoa, avokadoa ja tomaattia. Smoothie, omenaa, pensasmustikoita

Mulla tuli niin ikävä kesää tätä kuvaa katsellessa! Tuoreita marjoja suoraan äidin marjapuskista. Kaurapuuroa, raejuustoa, kauraleipä, tuoremehu ja kahvi

Tuorepuuroa, kauramaidossa yön yli jääkaapissa haudutettua kaurahiutaleita ja siemeniä. Päällä marjoja. Kylkeen kahvi ja vitamiinit.

 

Marjaisa smoothie kauraleipää, avokadoa ja kurkkua, lisäksi hedelmiä

Luonnon jogua, mangososetta, hampunsiemeniä ja mansikoita

Puuroa, raejuustoa, marjoja, cashewpähkinöitä, mehu ja kahvi. Puuron sekaan laitan yleensä lusikallisen kookosöljyä.

Puuron päällä marjoja, kiisseliä ja raejuustoa

 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *