Chia-mansikkapuikot (vegaani)

Kesäloma alkaa olla puolessa, miten sulla on mennyt?! Oma loma alkoi sairastelun merkeissä, mutta nyt viimein taas jalkeilla ja tätä lukiessasi olenkin jo Italiassa. Italiassa jos jossain tulen taatusti syömään paljon jäätelöä, sillä ne ovat maailman parhaita!

Chiasta valmistetut jätskipuikot ovat hieman toisenlainen vaihtoehto, mutta suosittelen rohkeasti kokeilemaan! Jätin jäätelöihin chiansiemenet kokonaisina, itselleni tämä koostumus myös uppoaa, mutta halutessasi voit myös pyörättää liotetut chiansiemenet blendissä hienoksi.

Herkulliset jäätelöpuikot sisältävät runsaasti proteiinia, ovat täysin vegaanisia, sokerittomia sekä sisältävät runsaasti hyviä rasvoja. Chiansiemenet ovat todella ravintorikkaita, ne sisältävät runsaasti myös kuitua (2 kertaa enemmän kuin esimerkiksi kaurassa), antioksidantteja kolme kertaa enemmän kuin mustikat, puolet enemmän kaliumia kuin banaanit. Helppo tapa lisätä chiansiemeniä ruokavalioon on lisätä niitä aina esimerkiksi aamupuuron joukkoon. Suosittelen lisäämän siemenet keittovaiheessa, jotta ne ehtivät turvota.

Chiansiemenenten päivittäinen suositusannos on 1,5 ruokalusikallista.

Täältä löydät lisää herkullisia jäätelöreseptejä

Chia-mansikka jätskipuikot (vegaani)

Ainekset (4 annosta)

5 dl
kookosmaitoa
2 rkl
chiansiemeniä
(makeutus: 1 rkl vaahterasiirappia)
0,5 tl
vaniljajauhetta
0,5 dl
mansikoita (viipaleina)
4 h 15 min
{
AKTIIVINEN 15 min
PASSIIVINEN 4 h 00 min

Tee näin:

Lisää chiansiemenet maitojuomaan ja sekoita. Käytin kookosmaitoa, voit halutessasi käyttää kookosmaidon tilalla myös muita vegaanisia maitojuomia, lisää sekaan vaniljajauhe. (Halutessasi voit makeuttaa maitojuomaa vielä esimerksi lusikallisella vaahterasiirappia.) Anna siementen turvota ainakin puoli tuntia. Kaada seos jäätelömuotteihin ja pilko mansikat, lisää mansikka viipaleet lopuksi jäätelömuotteihin. Jäädytä.

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *