Pähkinävoikeksit (gluteeniton ja vegaaninen)

Pähkinävoikeksit – helppoa, herkullista, gluteenitonta ja nopeaa.pähkinävoikeksit Karita Tykkä

Jos olet pähkinävoin ystävä, saatat pitää myös näistä. Keksien väliin voi halutessaan annostella lisää pähkinävoita tai vaikka suklaista kookoskermaa ja valmistaa kerroskeksejä. Yhtä lailla voit kastaa puolikkaan suklaaseen tai nauttia sellaisenaan. Resepti muuntuu helposti myös vhh- ja keto -ruokavalioon sopivaksi – vaihdat vain makeuttajan mieleiseesi.

Herkullista viikkoa kaikille toivotelle,
Karita

Pähkinävoikeksit

(raaka tai uuni)

1 dl mantelijauhoa tai kaurajauhoja
1 dl kookosjauhoa tai hienonnettuja kookoshiutaleita
1/2 dl suolatonta maapähkinävoita (voit kokeilla myös muita pähkinävoita)
1/2 tl jauhettua vaniljaa
2 rkl vaahterasiirappia tai hunajaa
Ripaus suolaa

+ extra pähkinävoita keksien väliin jos haluat kerroskeksejä.

Esilämmitä kiertoilmauuni 175 asteeseen.
Sekoita kaikki raaka-aineet monitoimikoneessa ja jos massa on liian pehmeää, siirrä noin tunniksi jääkaappiin jotta keksien muotoilu helpottuu.

Lusikoi noin 1 rkl taikinaa ja muotoile palloksi. Aseta pellille ja litistä haarukalla kekseiksi. Voit halutessasi tehdä haarukalla ristikon kuvioksi.
Kypsennä uunissa noin 175 asteessa kunnes olet saanut haluamasi koostumuksen, noin 10-15 min.
Anna jäähtyä ritilän päällä ja jos haluat voit levittää keksin päälle pähkinävoita ja asettaa toisen keksin sen päälle – saat herkullisia kerroskeksejä!

kuva: Viola Virtamo / Sokeriton

 

Lisää iloa, inspiraatiota, reseptejä, kauneutta ja paljon muuta löydät aiemmista postauksista!
Ilolla seuraan myös Rakkaudella, Karita –blogini jakoja somessa!

Kolmen raaka-aineen suklaakeksit

Olisi ilo jos tapaisimme myös somessa: Instagram @karitatykka | Twitter @karitatykka | YouTube  | LinkedIn ja FB

kiitos!

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *