Rakkaudella, Karita
Rakkaudella, Karita

KYYTIÄ TURVOTUKSELLE + smoothieresepti

Annetaan kyytiä turvotukselle ja nestepöhölle helpoilla kikoilla!

kyytiä turvotukselle

Loppuvuoden juhlakausi saattaa tuntua ja näkyä vyötäröllä. Oma keho ainakin tuntuu tukkoiselta ja raskaalta. Siksi pieni kevennys ja ravintorikas ruokavalio on nyt paikallaan. Haluan antaa kyytiä turvotukselle – mielellään heti, kiitos! Siltä varalta, että sinusta tuntuu samalta, jaan tänään muutaman keinon, joita itse käytän juhlakauden jälkeen. Haluan normaalin olotilan takaisin, onneksi minulla on muutama hyväksi todettu kikka taskussa, joilla olo on normaali ennemmin kuin huomaankaan.

kyytiä turvotukselle

kyytiä turvotukselle

Kyytiä turvotukselle

  1. Syö hedelmiä ja kasviksia. Jätä kaikki einekset ja pakatut ruota ja nauti kevyemmistä itsevalmistetuista raaka- ja kypsennetyistä ruoista.
  2. Päivittäiset vihersmoothiet kohti kevyempää oloa. Samassa paketissa saat ravinteita, nesteitä ja helpotat ruoansulatusta sekä puhdistat kehoa. Tässä muutama vihersmoothieresepti.
  3. Nauti yrtti- ja inkivääriteetä tai lämmintä sitruunalla terästettyä vettä.
  4. Liiku! Liikuta kehoa – tavalla ei ole väliä, mutta liikkuva keho aktivoi nestekierron. Joogan asanat ovat todella tehokkaita hieroen sisäelimiä ja aktivoiden lymfakiertoa. Myös hieronnat ja vartalohoidot tekevät hyvää.
  5. Nauti verigreippiä ja muista sitrushedelmiä.
  6. Kuivaharjaa kehoa. Kuivaharjaus paitsi poistaa kuollutta ihosolukkoa, aktivoi myös nestekierron. Muista tehdä vedot lempeillä ja sydämeenpäin suuntaituvilla liikkeillä.
  7. Juo vettä! Jos turvottaa, kannattaa juoda enemmän vettä. Noin 2 litraa puhdasta tai tuoreilla yrteillä tai marjoilla maustettua vettä. Älä kuitenkaan juo ruoan kanssa vaan niiden väleissä – et laimenna ruoansulatuksen nesteitä ja ruoka sulaa ja imeytyy paremmin.
Reboot anyone?

Ajattelin myös, että voisimme tehdä yhteisen kolmen päivän kehon kevennyksen ja uudelleenkäynnistyksen. Jakaisin muutaman kevyen ja puhdistavan mehu- ja ruokareseptin sekä kerran päivässä, kolmena päivänä Instagramin storiesissa muutaman kehonpainotreeniliikkeen tukemaan ja aktivoimaan muutosta. Kiinnostaisiko?

kyytiä turvotukselle

Raikas sitruuna-kurkku-vihersmoothie raikastaa, puhdistaa ja antaa välittömästi kyytiä turvotukselle. Se ei ole makea, päin vastoin – mutta se ei olekaan jälkiruoka tai herkuttelujuoma, vaan tehokas kehon raikastaja! Resepti on yhdelle ja se kannattaa valmistaa ilman jäitä, sillä kylmä smoothie on ruoansulatukselle haaste. (Raaka-aineet voivat tietysti olla jääkaappikylmiä.)

kyytiä turvotukselle

Millainen on sinun suosikki smoothiesi kun haluat antaa kyytiä turvotukselle?

Jos olo tuntuu tunkkaiselta, kokeile alla olevaa smoothieta seuraavan kerran ja tunne sen keventävä ja raikastava vaikutus. Toimii!

Iloa ja raikasta oloa!
Karita

kyytiä turvotukselle

Kyytiä turvotukselle –smoothie

yksi kurkku
1/2-1 kuorittu sitruuna
kolme  kourallista pinaattia
pieni kourallinen mintun lehtiä
(+ 1/2 avokado tai tilkka rasvaista (n 18 %) kookosmaitoa, jos haluat smoothiesta kermaisemman)

Pilko kaikki raaka-aineet ja sekoita tasaiseksi tehosekoittimessa. Tarkista maku ja nauti.
Jos kaipaat makeutusta, voit makeuttaa sen esimerkiksi mutamalla tipalla laadukasta steviaa tai muuta mieleistä makeuttajaa. Itse nautin sen sellaisenaan tai ripottelen smoothie päälle muutaman marjan. Ihanan kirpeä maku ja raikas olo – kyllä kiitos. : )

kuvat: Karita Tykkä / Rakkaudella, Karita

Jos tämä blogipostaus miellytti, saatat olla kiinnostunut myös alla olevista postauksista.

Marjasmoothie

HERKULLINEN JA TERVEELLINEN MARJASMOOTHIE

Kookosjogurtti

Kookosjogurtti

Vatsa kuntoon

vatsa kuntoon

Seuraa myös: Instagram @karitatykka | Snapchat karita-tykka | Twitter @KaritaTykka

kiitos!

Kommentit (44)

  1. DETOX – KOLMAS PÄIVÄ – Rakkaudella, Karita

    […] Vihreä smoothie […]

  2. PARAS LINSSISALAATTI – Rakkaudella, Karita

    […] Supersmoothie […]

  3. ELÄMÄN ARVOKKAAT OPETTAJAT – Rakkaudella, Karita

    […] Vihersmoothie […]

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *