Kiitollisuusharjoitus kohti unelmia

Kiitollisuusharjoitus, joka auttaa saavuttamaan unelmasi

kiitollisuusharjoitus Karita Tykkä

Viime viikolla kirjoitin kiitollisuudesta. Tänään jaan harjoituksen, jolla voit lähteä sitä harjoittamaan. Kiitollisuus parantaa elämänlaatua – aina. Kokeile ja huomaa, miten elämäsi muuttuu, mahdolliset puutteet pienenevät ja elämästä tulee rikkaampaa. Kaikilla on mahdollisuus valintaan, jossa tarkkailemme ajatuksiamme, harjoittelemme ja opettelemme uusia tapoja suhtautua asioihin uudella tavalla.

 

 

Yksi hyvä tapa TUNTEA kiitollisuutta on valita yksi kiitollisuuden kohde ja keskittyä siihen. Näin pääset vahvemmin käsiksi kiitollisuuteen ja syvemmälle tunteeseen.

 

Kiitollisuusharjoitus

Yksi hyvä tapa harjoittaa kiitollisuutta ja erityisesti TUNTEA kiitollisuutta on valita yksi kiitollisuuden kohde ja keskittyä siihen. Näin pääset vahvemmin käsiksi kiitollisuuteen ja syvemmälle tunteeseen. 
Valitse siis yksi asia ja mieti sitä hieman tarkemmin. Listaa ainakin viisi syytä, MIKSI koet kiitollisuutta tästä asiasta. Voit tuntea kiitollisuutta esimerkiksi omasta kehostasi. Jos kärsit juuri sillä hetkellä flunssasta, ylipainosta tai polvikivusta, kuten allekirjoittanut juuri nyt, ei kiitollisuuden tunne ole päällimmäisenä mielessä ja siksi sitä kannattaa miettiä syvemmin. Mieti, miksi olet kiitollinen kehostasi? Ja listaa kaikkia asioita, joista voit tuntea kiitollisuutta.
Esimerkiksi:
1. Kehollani on uskomaton kyky taistella tulehduksia vastaan.
2. Keho mahdollistaa elinvoimaisen elämäni.
3. Se toimii automaatiolla – pumppaa verta, puhdistaa kuonasta, sulattaa ruokaa, uusiutuu ja paljon muuta käskemättäni.
4. Kehoni pitää minusta huolta, viestii kun on aika levätä, etten uupuisi matkan varrella.
5. Kehoni mahdollistaa elämän.

Kun keskitymme todella miettimään, on helpompi arvostaa ja tiedostaa kaikki hyvä ja kiitollisuus pääsee virtaamaan vahvemmin. Säännöllisyys vahvistaa vaikutusta ja esimerkiksi illalla kiitollisuuden tunteiden fiilistely auttaa nukahtamaan ihanaa ja eheyttävään uneen. Tai sitten voit tehdä tämän aamulla, jolloin päivä lähtee käyntiin kaikesta hyvästä ja yltäkylläisyydestä käsin. Mitä enemmän kiitollisuutta harjoittaa, sitä helpommaksi sen tunteminen tulee. Unelmien toteutuminen nopeutuu, ilon määrä lisääntyy ja mielenrauha vahvistuu.

Kokeile tätä harjoitusta. Tee sitä tunteella – elämäsi saattaa muuttua.
Iloa,

Karita

kuvat: Emma Ronkainen
vaatteet ja reksiviitta: M. Gummerus ja Gauhar

Lisää iloa, inspiraatiota, reseptejä, kauneutta ja paljon muuta löydät aiemmista postauksista!
Ilolla seuraan myös Rakkaudella, Karita –blogini jakoja somessa!

INTUITIIVINEN SYÖMINEN – ei koskaan enää dieettejä

intuitiivinen syominen Karita Tykkä

Olisi ilo jos tapaisimme myös somessa: Instagram @karitatykka | Twitter @karitatykka | Snapchat karita-tykka ja FB

kiitos!

Kommentit (1)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *