Primelife by Umppu
Primelife by Umppu

Joutuuko asiakas huoltokatkon maksumieheksi Lähi-Tapiolassa?

Ilmeisesti tää tammikuu on mulla tämmönen valittamisen kuukausi, mutta on todennut aina välillä kannattaa valittaa koska usein sillon tapahtuu aina jotain hyvää sen seurauksena. Tällä kertaa haluan puhua vakuutuksista. Maksan vuositasolla useita tuhansia voi olla jopa että menee yli kymmenen vakuutusmaksuja Lähi-Tapiolaan ja  mikälie sisaryhtiö Elo onkaan. Meidän koko perhe melkein oli kipeenä joulun jälkeen. Lapsia käytettiin lääkärissä vuoden ihan viimeisimpiä päivinä. Meidän sairaskuluvakuutukset nollaantuu aina vuodenvaihteessa.

Kun makasin sängynpohjalla, niin mulla ei ensimmäisenä tullut mieleen tarkastaa korvaus palvelusta onko siellä mahdollisesti juuri vuoden viimeisenä päivänä, milloinka on viimeinen päivä hakea vuoden 2018 sairaskulukorvauksia, että onko sivuilla mahdollisesti huoltokatko. Osa meidän lasten korvauksista eli puhun nyt lääkäri ja lääkekuluista haetaan verkossa ja osa puhelimitse korjauspalvelusta. Lähi-Tapiolan korvauspalvelu ei toiminut verkossa, eikä myöskään puhelimessa sillä molemmissa oli huoltokatko.

Joka vuosi jokaisessa vakuutuksissa on 100:n euron omavastuu ja kausi vaihtuu aina 1.1. Nyt puhua periaatteesta. En siis saanut haettua korvauksia, missä kyse oli useasta100:sta eurosta silloin vuoden viimeisenä päivänä. Odotin seuraavaa arkipäivää jolloinka tein hakemuksen puhelimitse ja minulle luvattiin että summat korvataan sillä ne ovat tapahtuneet vuonna 2018. Kahdesta muusta vakuutuksesta  soitin erikseen ja minulle sanottiin että tee korvaushakemus netissä ja että he selvittää että mitenkä tämä huoltokatko asia vaikuttaa korvauksiin.

Näistä useammasta 100:sta eurosta minulle korvattiin 34 €. Olin saanut vastauksen verkkoon, että  valitettavasti tämä ei riitä perusteluksi, mihinkä vastasin että mielestäni tämä on aivan törkeää käytöstä. Mun mielestä tässä asiassa asiakaspalvelu on todella kaukana siitä mitä se pitäisi olla. Näistä korvattavista summista oli siis vähennetty tämän vuoden ensimmäinen omavastuu. Miks mua ärsyttää tää asia on syynä se, että mitä  jos vaikka lapseni ei olekaan tänä vuonna sairaana ja me emme tarvitse näitä palveluja.  Hävisin tässä siis useamman sataa € vain sen helkkarin huoltokatkon takia. Miksi se katko ei  voinut olla vaikka silloin 1.1 kun on pyhä ja palvelu ei muutenkaan toimi?

Vakuutusyhtiö ovat siihen asti hyviä kunnes tulee se hetki, että olet haluamassa jotain takasinpäin. Mulla on tässä kyseisessä puljussa aika monta eri vakuutusta ja ihan vaan periaatteen vuoks mietin tässä, että siirränkö kaikki vakuutukseni jonnekin muualle. Se mitä palvelu aikoinaan oli verrattuna nyt on vaan huonontunut, vaikka nimenomaan sillä palvelulla pidetään ne asiakkaat. Jos kyseessä ei olisi ollut huoltokatko ja en vaan olisi saanut aikaan hakea niitä korvauksia, niin tilanne olisi täysin toinen ja se olisi vain ja ainoastaan mun syy kun en niitä hakenut . Mun mielestä asia pitäis muutenkin mennä niin, että vaikka se vakuutuskausi vaihtuu vuodenvaihteessa niin ne asiat mitkä ovat tapahtuneet vuonna 2018 korvataan sen vuoden 2018 mukaan ja kaikki tammikuusta alkaen menevät sitten taas sillä seuraavan vuoden sopimuksella.

Mä oon hankkinut vakuutuksia sen takia, että ne luo mulle tietynlaista turvaa. Mä oon nyt kuitenkin tässä viimeisien vuosien varrella joutunu pettyyn useemman kerran. Musta jotenkin niin älytöntä että ihmisiä kusetetaan. Vaikka toi kyseinen summa ei mun talouttani kaada, niin mulla olis ollu sille rahalle muutakin käyttöä.

Jos siis on suositella jotain hyvää vakuutusyhtiöö, minne saa lasten, aikuisten, kodin, yrityksen, ajoneuvojen ja ja ja vakuutukset ja mikä toimii paremmin kun junan vessa, niin vinkatkaa!

Kuvaus: Noora Näppilä

-Umppu

Kommentit (19)

  1. Tuleva äiti

    Itselläni hyviä kokemuksia op. Pohjolan Vakuutuksista. Sieltä hoitanut matka, kodin ja autojen vakuutukset. Nyt uutena otin syntyvälle vauvalle vakuutuksen joka oli todella kattava Firman vakuutuksista ei ole kokemusta.

    1. S

      Kannattaa vaihtoa tehdessä huomioida se, että yhtiöt yleensä rajaavat jo olemassa olevat sairaudet vakuutuksen ulkopuolelle eli niistä ei enää sitten saa korvauksia ollenkaan. Jos tällaisia sairauksia sinulla tai lapsilla siis on.

      Pohjola on siinä mielessä ainakin hyvä vaihtoehto, että niillä on oma Pohjola-sairaalla myös Tampereella. Ja siellä hoito ainakin toimii kuin junan vessa 😊

      Vastaa

      Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *