Pilkettä
Pilkettä

Viljattomat vohvelit suklaisella raakakaakao-pähkinälevitteellä

Viikonloppuaamut ovat ihania. Erityisesti silloin kun niihin kuuluu vohveleita ja hyvää kahvia. Viime viikonloppuna minulla oli juuri tällainen sunnuntaiaamu. Tein vohveleita lempparireseptilläni (banaania, kananmunia, kookosjauhoa, psylliumia ja kookosmaitoa tai muuta nestettä, katso resepti) ja kasailin lisukkeita maun mukaan. Kattaukseen tuli vaniljalla maustettua kookoskermavaahtoamansikka-chiahilloa, nektariinejä, juustoillasta ylijäänyttä kirsikkahilloa ja uutena juttuna tein myös ihanan suklaista raakakaakao-pähkinälevitettä – vähän kuin nutellaa. 😀

Vohveliaamiaisen menu:

Maidottomat ja viljattomat vohvelit
Mansikka-chiahilloa
Raakakaakao-pähkinälevitettä (resepti alla)
Kookoskermavaahtoa vaniljalla
Nektariineja paloina
Kaakaonibsejä
Kookoslastuja

Muita hyviä lisukkeita vohveleille ovat esimerkiksi, tuoreet marjat, pähkinävoi sellaisenaan, omena-mantelipaistos, chiahillon eri variaatiot (esim. mansikka-raparperi-, vadelma- tai marja-appelsiini), curdit (sitruuna-, mango- tai mustikka-kardemumma), päärynä-kardemummahillo tai suklaamousse.

Raakanutella – eli raakakaakao-pähkinälevite

1,5 dl vettä
1,5 dl kuivattuja, kivettömiä, pehmeitä taateleita
½ dl saksanpähkinä-, manteli- tai cashewvoita (pähkinävoi ostaa valmiina tai tehdä itse)
½-¾ dl raakakaakaota
Ripaus suolaa
(Lisäksi kaakaonibsejä tarjoiluun)

Liota taateleita vedessä puoli tuntia (jos tiedät tekeväsi aamulla vohveleita, laita taatelit likoamaan vaikka jo illalla jääkaappiin). Mittaa ainekset korkeaan ja kapeaan kulhoon ja aja ne tasaiseksi sauvasekoittimella. Lisää kaakaojauhetta ensin vähemmän ja lisää sitten makusi mukaan riippuen kuinka intensiivisestä mausta pidät. Lusikoi vohvelille ja ripottele halutessasi päälle vielä kaakaonibsejä. Levite sopii erinomaisesti myös kookoskermavaahdon kanssa. 😉 Nauti!


Vinkki:
Tästä voisi saada myös kivan kuorrutteen kakuille tai muffinsseille! 😉


PS. Jos rakastat Nutellaa tai ylipäätään kaakaon ja pähkinöiden yhdistelmää, katso kahden raaka-aineen nutellakakun resepti! 😉


Lisää lettu-, pannari- ja vohvelireseptejä:

Banaani-avokadopannukakku (ekstraproteiini)
Banaani-saksanpähkinäpannukakku (ekstraproteiini)
Banaanipannarit (kahden raaka-aineen pikkuletut)
Kookospannari (”paras peruspannari” ei kookoksinen, ekstraproteiinipannari)
Letut
Munaton proteiinipannari
Savuporo-juustopannukakku
Uunipannukakku (todella ruokaisa)
Vohvelit 1
Vohvelit 2
Vohvelit 3 (tälläkin kertaa käytetty resepti)
Ruokaisa uunipannari (LCHF)

Kommentit (4)

  1. Jonna M

    Oijoi, näitä on tehtävä! Ja muitakin sun pannariohjeita 🙂 Näyttää todella herkulliselta!

    Jonna1983.fitfashion.fi

    • siiri

      Täytyy kyllä itsekin sanoa että oli HYVÄÄ! 😀 Kiva kuulla että reseptit olivat mieleen, toivottavasti maistuu! 😉

  2. Maidotonta jäätelöä kikherneliemestä – Kauneus & Terveys -blogit

    […] ei se siitä lässähdä. ? Mokkajätski sai pohjansa aiemmin vohvelien kanssa tarjoamastani raakakaakao-pähkinämoussesta, jonka pohjaksi vaihtui ylijäämäkahvit – toimi ihan älyttömin hyvin, toimisi […]

  3. Terveellinen kesäkurpitsa-tuplasuklaabrownie – Pilkettä

    […] hieman kosteaksi. Anna brownien jäähtyä ennen tarjoilua. Tarjoa esimerkiksi jäätelön, raakasuklaa-pähkinämoussen tai kookoskermavaahdon kanssa. ? Voit halutessasi koristella brownien ripottelemalla sen […]

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *