KULUNEEN VIIKON TREENIPÄIVÄKIRJA

*Sisältää mainoslinkkejä

Mua itseäni aina kiinnostaa aivan suunnattomasti muiden treeniviikkojen sisällöt. Miten ja kuinka paljon sekä millaisella kombinaatioilla ihmiset treenaavat? Mitä ylipäätään viikon varrelta löytyy ja kuinka paljon? Siksi pistinkin oman kuluneen viikkoni tekstin muotoon tänne blogiin.

Mulle tärkeää treeniviikossa on se, ettei se ole liian jäykkä. Mulla on kuitenkin omat työt yhtälailla korkealla prioriteeteissä ja haluan, että treeni kulkee tässä elämän ohessa, eikä treeni ole koko elämä. Varsinkaan, kun en enää kilpaurheile, vaan treenaan semitavoitteellisesti omaksi ilokseni.

Törmään myös usein hämmästelyihin, että kuinka ”vähän” mä treenaan. Laatu ykkösenä, määrä kakkosena. Tämä on toiminut mulla aina, ja joustavuus sekä sopiva kuormitus on ollut mulla elinehto myös kilpaurheiluvuosina vaikka ammattilaisliigassakin asti mentiin. Joustavuus ja sopiva kuormitus ei siis automaattisesti tarkota nyhväilyä, vaan parhaimmillaan laadukasta ja kovaa tekemistä palautumisen pitämisessä korkealla prioriteeteissä. Hyvä palautuminen tuo mukanaan hyvää kehitystä. Ja kun urheilija voi hyvin, niin homma toimii!

KULUNEEN VIIKON TREENIPÄIVÄKIRJA

Maanantai: Pääsiäislepoa. Olan takaa. Fitness Classicin jälkikoomassa maaten.

Tiistai: Selkä-jalat. Lisäpainoleukoja, hack-pyramidia kintuille, kapeaa alataljaa ja pull overia.

Keskiviikko: Trib3n avajaisissa koko kropan HIIT. Itse kyllä vetelin tarkoituksella vähän kevyemmällä höökillä peruskestävyyden kannalta (joten HIITiksi tätä mulla ei varsinaisesti voinut kutsua), etten vetäisi kroppaa ihan tilttiin, ja tämä häiritsisi liikaa palautumista ja tulevien treenien tehoja. Yleensä en vedä erillisiä HIITejä, koska jätän paukut mieluummin koviin vetoihin salilla.

Torstai: Jalat-olkapäät. Etukyykkyä pienellä stopilla, lantionnostoja tangolla, pystypunnerruksia, vipareita ja takaolkaa koneessa. Perskuleen hyvä perussetti ilman turhia kikkailuita.

Perjantai: Lepoa.

Lauantai: Selkä-rinta-olkapäät. Fastin & Celsiuksen tiimipäivässä leuanvetoja kehonpainolla, vinopenkkiä käsipainoilla, alataljaa köysillä, pari viparivariaatiota ja vinoja toes-to-bareja hallitusti. + Alle ja päälle paljon käsilläseisontoja, koska innostuin!

Sunnuntai: Chilliä ja pulikointia kylpylässä.

Viikon totaali:

Kolme salitreeniä ja yksi kestävyystyylinen harjoitus. Aika perus viikko sisällöltään, ja treenit kulkivat ja osuivat jotenkin todella hyvin. Kyykkyjen kiertyminen alkaa hiljalleen olemaan taas kurissa, ja etukyykky pysyy jälleen suorassa linjassa, joten tämän vuoksi iso voitontanssi! Vähän myös fiilistelen sitä, että Wolfille on saapunut kunnon lantionnostoräkki, ja voi veljet, että kelpaa laittaa tankoa liikkeelle! Hanuri kiittää.

viikon treenipäiväkirja

Treenitrikoot: TÄÄLTÄ*

PS. Mun kyykkykengistä on kyselty myös paljon, ja nehän on mulla mallia Adidas Leistung 1.6. Itse ostin omani Sport Heavystä Tampereen Kalevasta paikan päältä parisen vuotta sitten, mutta nettikaupastakin kulkee kauemmaksi.

Painonnostokenkiä kyllä suosittelen lämmöllä, jos kyykyt ovat yhtään lähellä sydäntä, ja kyllä näillä vuosikymmenen jos toisenkin kyykkää. Toimii myös muissa kyykkyvariaatioissa kuten askelkyykyissä, prässissä, hackissa ja muissa kyykyn tapaisissa liikkeissä. En enää ikinä kyykkää ilman kyykkykenkiä. Ellei ole aivan pakko, eli lähinnä silloin, kun kengät ovat jääneet kotiin, hah!

Veikeää vapun aikaa joka tuuttiin!

TSEKKAA MYÖS:
Mun elämä kilpauran jälkeen -video

EDELLINEN JUTTUNI:
Kehonmuokkaus – järki käteen ja urpoilu veks!

♥  MUUALLA:  ♥
PROVE-valmennukset // YouTube // Bloglovin // Instagram

Kommentit (4)
  1. Mielenkiintoista! Simppeliltä ja just sopivalta kuulostaa.:)

    Seuraatko blogeja tai olisko vinkkejä antaa esim treeniblogeista?
    Sun blogi on ihan suosikki ja kaipaisin lisää samanlaista inspistä niin treeeniin kuin kaikenlaiseen muuhunkin aihepiiriin liittyen.
    Tämä kohta keski-ikäinen ei ole päässyt yöutuben yms kanssa sinuiksi 😀

    1. piiapajunen
      3.5.2019, 00:20

      Hellurei! Ainakin Lihastohtorin ja Utti ”Hulkki” Hietalan blogit kannattaa laittaa seurantaan! Todella hyvää settiä, jossa asiat selitetty hyvin selkeästi, perusteellisesti ja ammattimaisesti, ja oikeasti näistä pystyy oppimaan ja imemään tietoa ja ymmärrystä treenistä. Itsekään en niin paljoa YouTubea seuraile, ja tykkään lukea mieluummin kuin kuunnella. 🙂

  2. treenikärpänen
    29.4.2019, 19:25

    Olipa kiinnostavaa, aina hauskaa päästä näin vähän tirkistelemään muiden treeniviikkoja 😁 kyykkykengät vähän polttelee, mutta jotenkin sellanen ”en kehtaa, koska kyykkypainot on vielä niin kevyet”.. ehkä sitten palkinnoksi kun pääsen seuraavalle kymmenluvulle 🤔

    1. piiapajunen
      3.5.2019, 00:18

      Haa! Löytyy siis muitakin, jotka tykkäävät kyyläillä toisten treeniviikkoja! 😉 Mä kyllä sanoisin sulle, että jos ne kyykkykengät polttelee mieltä, niin HANKI! Jos ne kuitenkin meinaat jossain vaiheessa hankkia, niin enemmän niistä hyödyt, kun hankit ne jo nyt (eikä sitten puolen vuoden päästä). Eikä se todellakaan ole kyykkypainoista kiinni, ja veikkaan, että hyvillä kyykkykengillä myös ne tavoitepainot lähtee mukavammin paukkumaan. On meinaan oikeasti aika paljon eroa, että kyykkääkö kunnon kyykkykengillä kun pehmeäpohjaisilla treenikengillä. 😉

Kommentointi suljettu.