Onko kuntosali ainut keino bikinikropan rakentamiseen?

Yksi rakkaus ei kuole edes 12 vuoden jälkeen ja se on rakkaus kuntosalia kohtaan. Pidin täällä Maltalla noin kolmen viikon tauon salilla käymisestä, koska halusin ottaa rennosti myös sen puolesta. Tällä viikolla palasin salille ja täytyy sanoa, että rakastuin treenaamiseen uudelleen varmaan tuhannennen kerran elämäni aikana! Se tunne, kun pääset käyttämään lihaksia ja voimaa on aivan uskomaton ja sen tunteen vuoksi jaksan palata salille aina uudelleen ja melkeinpä voin sanoa jo tässä vaiheessa, että haluan pitää saliharrastuksen aktiivisena koko elämän ajan.

Bikinikroppa rakennetaan kuntosalilla

Ymmärrän, että kuntosali ei ole kaikkien juttu, mutta mitä tulee esimerkiksi kehon muokkaamiseen niin mikään muu liikuntamuoto ei onnistu tuomaan samanlaisia muotoja kroppaan (joka on monen naisen haaveena). Lihakset eivät todellakaan kasva yhdessä yössä ja vaikka itsellänikin on salitreeniä takana jo kaksitoista vuotta, en silti tunne näyttäväni mitenkään miehekkäältä – päinvastoin. Salitreeni on paras tapa rakentaa kroppaan naisellisia muotoja. Toki myös ruokavaliolla on suuri merkitys ja sen voisi sanoa olevan 80% bikinikropan rakentamisesta.

salitreeni-naisellinenvartalo

Salitreeni ehkäisee tuki- ja liikuntaelinsairauksia

Ei voi myöskään väheksyä lihastasapainon merkitystä. Toiminnallisuuden kannalta salitreenistä on ollut itselleni paljon hyötyä. Varsinkin istumatyötä tekevänä on vaikea kuvitella miten voisin pitää kroppani kunnossa, jos lihakset eivät olisi vahvat. On helpompi ehkäistä tuki- ja liikuntaelinsairauksia, kun lihakset ovat luiden ympärillä kunnossa. Moni sanoo, että ei pidä salitreenistä, koska ei saa siitä mitään irti. Tottakai eriäviä mielipiteitä saa olla, mutta itselleni on vaikea kuvitella moista, koska joka ikinen treeni on itselleni elämys. Lihasten hermotuksesta on hyötyä arjessa ja myös poikkeavuudet on helppo huomata. Toki lihastuntemuksesta on myös sillä tavalla haittaa, että säryt ja kolotukset tunnistaa helpommin. Lihakset, joita ei tunne ja joita ei käytä eivät yleensä edes ole kipeinä ihmisillä, jotka eivät treenaa.

salitreeni-bikinivartalo

Omat tavoitteeni salitreenin suhteen

Mulla on käynyt mielessä, että haluaisin palkata täältä Maltalta itselleni personal trainerin. Toki näin itsekin personal trainerina osaan tehdä itselleni ohjelmat, mutta pidän siitä, että joku toinen valvoo hommaa taustalla. Haluaisin kehittää itseäni salilla ja sen lisäksi myös aerobisen kunnon osalta. On tärkeää, että molemmat osa-alueet ovat kunnossa. Haluaisin hiukan lisää muotoa kroppaan, lisää voimaa ja paremman kunnon. Täällä Maltalla tulee käveltyä työmatkat ja käyn lenkkeilemässä, mutta haluaisin haastaa itseäni enemmän. On mahtava tunne, kun voi treenata tavoitteellisesti myös ilman kisatavoitetta. Kuntoa kun voi parantaa ihan koko elämän ajan ja aina kun niin tekee voi hiukan paremmin 🙂

salitreeni-bikinikroppa-liikuntaelinsairaudet
Uuden salin hoodeilla 🙂
Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *