Joogaa helposti kotona tämän vinkin avulla – niskakivuista ja stressistä eroon

Kaupallinen yhteistyö: Yogaia

Olen loppukesästä asti harrastanut joogaa, mutta en välttämättä sillä ihan perinteisellä tavalla. Liityin nimittäin kesän lopussa Yogaia-nimiselle sivustolle, joka tarjoaa joogatunteja verkon välityksellä. Etsin ratkaisua siihen, että miten pääsisin säännöllisistä niska-hartiakivuista eroon.

Olin myös tiedostanut, että stressi sai minut välillä haukkomaan henkeä tai toisin sanoen en enää osannut hengittää kunnolla 😀 Kuulostaa hassulta, mutta hengittäminen juuri oikealla tavalla vaikuttaa paljonkin  kehoon ja hyvinvointiin. Oikeanlaisen hengitystekniikan voi helposti unohtaa, varsinkin monen kiireisessä arjessa, jossa paikasta toiseen tulee juostua pää kolmantena jalkana.

Oikeanlaisen hengityksen avulla stressi laukeaa, keskittyminen paranee ja esimerkiksi unenlaatu paranee. Kirjoitinkin ensimmäisen joogakokemukseni jälkeen kokemistani tuntemuksista, jotka saivat vähintäänkin pysähtymään. Voit lukea postauksen täältä.

jooga-stressi-niskahartiakivut
Jooga on parantanut elämänlaatuani huomattavasti

Siitä lähtien olen harrastanut joogaa suht säännöllisesti, 1-2 kertaa viikossa. Pitäisi tehdä sitä oikeasti useamminkin, niin hyvä olo kun siitä tulee.

En ollut koskaan ollut oikealla joogatunnilla ennen tätä kokeiluani ja kieltämättä olin hiukan skeptinen nettituntien suhteen. Huomasin kuitenkin nopeasti, että skeptisyyteni oli ollut turhaa, koska myös tietokoneen välityksellä pystyin uppoutumaan tunteihin täysin. On myös mahtavaa, että voin käydä tunneilla milloin haluan, kun palvelusta löytyy mittava määrä valmiita tallenteita.

Yogaia:n omassa profiilissa voi selata valmiita tunti-tallenteita, jotka ovat kategorioitu eri tavoitteita varten. Niitä ovat esimerkiksi energisoivat, rentouttavat, raskaana olevien tai lihashuollon joogat. Omat suosikkini ovat energisoivat ja rentouttavat tunnit. Energisoivat tunnit ovat ihan parhaita ennen päivän aloitusta, jolloin keho ja mieli lähtevät ihan eri tavalla käyntiin kuin ilman joogaa.

yogaia-jooga-joogaa-netissa-hengittaminen-hyvinvointi
Erilaiset kategoriat helpottavat oikeanlaisen tunnin löytämistä

Rentouttavat tunnit ovat ihania ennen nukkumaanmenoa. Nukun joka kerta kuin tukki näiden tuntien jälkeen! Ei ole mitään hölynpölyä, että jooga parantaa unenlaatua. Sen huomaa heti tunnin jälkeen ja myös pidemmällä aikavälillä. Uskon siihen, että kun mieli ja keho ovat balanssissa, tuntuu ja näyttää myös koko elämä positiivisemmalta.

Olen löytänyt palvelusta jo oman suosikkiohjaajan Helena Tervosen, jonka tunneilla suurimmaksi osaksi käyn. Kokeilen rohkeasti myös muita tunteja ja vaihtelua todellakin saa sitä halutessaan, koska tuntien ja ohjaajien valikoima ei lopu kesken. Palvelusta löytyy myös esimerkiksi kahvakuulatunteja ja meditaatiota. Jos on kiire niin voi valita lyhyemmän tunnin ja toisin päin. Palvelun avulla treenaaminen onnistuu myös vaikka silloin kun ei ole aikaa lähteä liikkumaan kodin ulkopuolelle.

joogaa-netissa-jooga-niska-hartiakivut-uniongelmat
Tässä muutama rentouttavien tuntien vaihtoehto listattuna

Kun keho, hengitys ja mieli ovat yhteistyössä, rentoutuminen on totaalinen. Mulla alkaa aina tuntien aikana kihelmöidä varpaissa ja sormissa, kun ravinnerikas happi virtaa niihin. Jooga on parantanut ryhtiäni ja en enää kärsi niska-hartiakivuista tämän uuden harrastukseni myötä.

Tämän palvelun hinta ei todellakaan päätä huimaa, nimittäin edullisimmillaan palvelun saa käyttöönsä 10 eurolla kuukaudessa! En halua mainostaa mitään, johon en oikeasti usko, mutta tästä palvelusta kerron innoissani, koska se on oikeasti muuttanut elämänlaatuani parempaan suuntaan! Liity säkin mukaan täältä.

 

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *