Etureisitreeni – reidet kasvuun

Vedettiin eilen Jukan kanssa sellainen treeni, että tänään aamulla sai miettiä, että onko mahdollisesti jäänyt eilen rekan alle 😀 Heräsin aamulla jalat pökkelöinä ja oikeastaan koko kroppa huusi armoa 😀

Kova jalkatreeni on keskushermostolle kova paikka ja sen vuoksi kovan jalkatreenin jälkeen voi olla vaikeaa rauhoittua. Huomasin sen hyvin eilen, kun yritin saada unta, vaikka jalkatreenin loppumisesta oli jo monta tuntia.

Aloitimme treenin kuningasliike kyykyllä.

Kyykky rasittaa koko kehon lihaksia ja se kiihdyttää isona liikkeenä kasvuhormonin tuotantoa. Jalkatreeneistä on hyötyä myös muiden lihasryhmien kehittymiselle. 

pauliinapakarinen

Teimme kolme lämmittelysarjaa kyykkyä, joissa jokaisessa nostimme painoa. Itse tein 20g tanko x 20, 30g x 20, 50g x 20 toistoa.

Tämän jälkeen lähdimme hakemaan mun kyykky maksimia kymmenessä toistossa ja laitoimme 60g tankoon.

Jukka pisti mut koville ja vaati mut menemään oikeasti sinne 90 asteen kulman alapuolelle, eli nyt kyykättiin tosissaan. Kun kyykkää isoilla painoilla, iskee helposti pakokauhu, joka meinasi mullekin eilen iskeä. Jukka varmisti viimeiset toistot ja oikean sarjan tein 60kg ja 5 x 10 toistoa.

Tää oli mun toka jalkatreeni kisojen jälkeen, joten kyykkyä lähdetään kehittämään vielä lisää. Mun oma tavoite on, että pystyn keväällä kyykkäämään ainakin 70kilolla tuon 5 x 10 toistoa. 

Kyykystä siirryimme mun viha-rakkaus heiluri hackiin, jossa tein muutaman lämmittelysarjan kevyillä painoilla. Sen jälkeen lähdimme hakemaan painoa, jolla saan tehtyä 20 toistoa. Pian se löytyikin ja lähdimme hakemaan failurea, eli kuinka monta toistoa pystyn tekemään täydellä liikeradalla, alhaalta asti jatkuvalla liikkeellä. Jukka huusi vieressä, että happoa se vaan on, joka polttaa ja voimaa siellä on! Tein lopulta 5 x 15 toistoa tällä painolla. Voin kertoa, että tässä vaiheessa oli niin kova raivo päällä, että oikeastaan kaikki muu sumeni ympäriltä 😀 Mä rakastan niin sitä tunnetta, kun pääsen siihen tilaan, jossa tuntuu, että pystyy mihin vain. 

Viimeisenä liikeparina teimme supersarjan pystyhack + vaakaprässi. Pystyhackia ei painettu menemään aivot narikassa vaan alhaalle mentiin jarruttaen ja alhaalla jäätiin 2-3 sekunniksi varpaiden varaan. Voin kertoa, että pelkkä kelkka tuntui tässä vaiheessa hurjalta. Tein 5 sarjaa niin, että pystyhack 6 toistoa + vaakaprässi 15 toistoa.

etureisitreeni pystyhack

etureisitreeni

Näin kammetaan ylös viimeisen sarjan jälkeen :D
Näin kammetaan ylös viimeisen sarjan jälkeen 😀
Huh huh :D
Huh huh 😀

Molemmat oli tässä vaiheessa sitä mieltä, että jalat ovat piipussa ja lopuksi tein vielä pohkeet seisten laitteessa kunnon puristuksilla.

Vaikka nyt sattuu joka paikkaan ja jopa portaiden alas meno on tuskaa, niin tätä oloa olen näissä kehityskausissa kaivannut. Ihan parasta! Tänään sitten rinta-olkapäätreenin kimppuun! 

Kommentit (16)
  1. Saatko olkapäille helposti tuntumaa treenin aikana?

    1. pauliinafitworld
      26.10.2016, 07:09

      Saan kyllä olkapäätreeneissä hyvän tuntuman nykyään 🙂

  2. ihana lukea onnistuneesta treenistä.samaa mieltä mikään ei voita tunnetta kun ylittää itsensä.kiitos lämnmittelyvinkistä nostaa painoja ja tehdä monta sarjaa olen tehnyt vain 1lämm sarjan voisi kokeilla tuota nousujohteisuutta?huomaatko eroa jos treenaa yksin tai jonkun kanssa?

    1. pauliinafitworld
      26.10.2016, 07:11

      Kyllä, nousujohteisuus toimii hyvin. Kaksin treenatessa pystyy viemään sarjat vielä paremmin loppuun, kun toinen auttaa tekemään viimeiset pakkotoistot

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *