Palasia arjestani
Palasia arjestani

Tämän hetken tavoitteet treeneissä

Kaupallinen yhteistyö: Ellos

Tämän hetken tavoitteet treeneissä

Mietiskelin viime viikolla mun tämän hetken tavoitteita treenien puolella. Mitään kisasuunnitelmia mulla ei todellakaan ole ja haluan treenata juuri niin kuin hyvältä tuntuu. Tällä hetkellä 2-jakoinen treeniohjelma on varsin passeli ja kroppa on tottunut siihen hyvin. Palaudun nopeasti ja voin huoletta tehdä 4 salitreeniä viikossa ilman, että kroppa on ihan romuna. Nyt treeneihin tulee noin 1,5 viikon tauko tämän hemmetin flunssan takia, mutta ei auta. Kestettävä on!

Olen persoonana sellainen, että mulla täytyy olla aina jokin tavoite urheilussa. En pysty elämään ilman jonkinlaista eteenpäin ajavaa suunnitelmaa. Mun pitkän ajan haave olisi joskus saada vielä spagaatti, mutta en tiedä onko se tällä iällä ja tällä kankeusasteella enää mahdollista? Spagaatin jätän vielä vähäksi aikaa hautumaan ja sen sijaan keskityn seuraavaan neljään tavoitteeseen:

  • Lisäpainoleuat 25kg
  • Penkki 60kg
  • Nilkkojen liikkuvuus
  • Toes to bars

Tällä hetkellä lisäpainoleukojen ykkösmaksimi on 17,5kg eli tuo 25kilon tavoite ei ole mikään mahdoton, olenhan sen joskus vuosia sitten jos saavuttanut! Penkkiä aloin tekemään taas pitkästä aikaa ja muistelen, että joskus aikoinaan mun ykkösmaksimi siinä oli 67,5kg. Nyt tavoittelen alkuun 60 kiloa ja siitä on hyvä jatkaa eteenpäin. Pari viikkoa sitten tein ykkösen 55 kilolla. Se taisi olla kolmas kerta penkkipunnerrusta olkapääleikkauksen jälkeen. Nilkkojen liikkuvuuteen täytyy kiinnittää taas enemmän huomiota, jotta saan kyykkytulokset nousemaan. Nilkat ovat jäykistyneet todella paljon crossfitin lopetuksen jälkeen ja nyt ihan perus kyykkyasentokin sattuu nilkkoihin. Neljäntenä haluat taas oppia tekemään toes to bareja. Näitä tykkään käyttää paljon esimerkiksi ihan vatsaliikkeenä hitailla nostoilla sekä kipaten tabata-treeneissä.

Tämän hetken tavoitteet treeneissä
Adidaksen paita täältä // saumattomat treenihousut täältä.

Tykkään paljon voimatreeneistä sekä perusbodaamisesta, mutta myös erilaiset akrobatialiikkeet ja voimistelu kiinnostaa myös. Haluaisin joskus saada ihan perussillankin tehtyä, mutta vielä se ei leikatulla olkapäällä onnistu. Jäykkyyttä on vielä vähän jäljellä, mutta kyllä se siitä vetryy! Otin taas käyttöön romwodin, joka on siis hyvin yin jooga -tyyppistä venyttelyä. Lauantaina tein sen mukaan 45 minuutin venyttelyt ja toivon, että tänä iltana olisin sen verran kunnossa, että voisin tehdä edes lyhyemmän 20 minuutin ohjelman. Romwod maksaa 13,90e/kuukaudessa ja on kyllä jokaisen euron väärti!

Psst. Elloksella on mielettömän ihania uutuuksia sporttivaatepuolella! Tsekkaa tästä, jos kiinnostelee 😉

Onko sulla jotain treenitavoitteita lyhellä tai pitkällä tähtäimellä?

Edellinen postaus: Elämän pyhä kolminaisuus

♥ SEURAA MINUA ♥

Palasia arjestani Instagramissa // Youtubessa // Facebookissa.

Snapchat: jonnamusakka

Kommentit (2)

  1. Saimi

    Mulla on myös nilkat jäykät. Miten eri tavoin harjoitat niiden liikkuvuutta?

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.