Palasia arjestani
Palasia arjestani

Nälkä kasvaa kyykätessä.

Täällä mä istun kotona kirjoittamassa blogia vaikka on arkipäivä. Meillä tyttö sairastui viime yönä ja makaa taju kankaalla sängyssä. Rassukka on kuumeinen ja yskii ja röhii kauheasti 🙁 Kyllä mua varoiteltiin, että päiväkoti kun alkaa niin sillon sairastellaan mutta että näin paljon! Jos en oo ite kipeenä niin sitten on tyttö tai mies. Kauankohan tätä jatkuu? 

PicsArt_1384270215354
Sunnuntaina lähdössä anoppilaan ja miehen vaarin luokse isänpäivän viettoon.

PicsArt_1384270135842

PicsArt_1384270083511

PicsArt_1384270042678

PicsArt_1384269999403

PicsArt_1384269935534
Mies pyöräytti ”parit” lihapullat isänpäivän kunniaksi 😀

PicsArt_1384270444721

Mä oon päässyt tosi hyvin tällä viikolla treenaamaan *koputtaa puuta*. Viikko on ollut alakerta painotteinen eli ollaan kyykätty ja mavetettu ja sen kyllä huomaa jaloista 😀 Mulla on takareidet niiiiin kipeet! Maanantaina tehtiin tämmönen treeni:

  • Backsquat 5 x 5 alhaalla 3 sekunnin pysäytys (35, 40, 45, 50, 55kg)

15 minuutin amrap

  • Backsquat x 8
  • double unders x 20 (tuplanaruhypyt)
  • hspu x 5 (käsilläseisonta punnerrukset)
  • 4 kierrosta + hspu

Kyykyt meni hyvin, niissä ei valittamista mutta noi vatun du:t… Heti kun niitä ei treenaa vähän aikaan niin homma menee ihan räpeltämiseksi! Sain parhaimmillaan ehkä neljä putkeen mut muuten vaan ykkösiä ja kakkosia. Kyllä ärsytti! Onneks hupsut kulki hienosti ja kahdella ekalla kerralla sain kaikki viisi tehtyä putkeen. Abmat oli vielä hupsuissa käytössä, kun en ole vielä ilman skaalausta niitä edes kokeillut. Tällä viikolla vois testata joku päivä 😉

IMG_20131112_110419
Postista hain taas uusia treenivaatteita 😀

PicsArt_1384269875983

kuvia 005
Hansdtand push-ups.

kuvia 003

kuvia 004

kuvia 002

 Sain noista käsilläseisontapunnerruksista kivasti niskat juntturaan. Tais vikat toistot olla aika tiukkoja 😀 Vähän piikkimattohoitoa illalla ennen nukkumaanmenoa niin nekin jumit oli helposti kuitattu pois.

PicsArt_1384270372198
Tiistaiaamun posettelua kotona. Kalsariposet on parhaita!

PicsArt_1384270306145

IMG_20131110_105202

IMG_20131108_152942

Tiistaina oli mavepäivä ja taas selätin yhden pelon. Oon tähän mennessä uskaltanut hypätä vain 45 cm boxille, mut nyt kokeilin 61 cm ja helpostihan sinne noustiin! En ymmärrä miks noi boxihypyt on välillä niin kauheen pelottavia. Onko muilla ollut samoja pelkoja?

  • Maastaveto 5 x 5, 80% maximista (60, 65, 70, 75, 80kg)

6 kierrosta aikaa vastaan

  • Mave x 3 (70kg)
  • Ringdip x 8
  • Ringrow x 8
  • Boxjump x 8
  • aika 11:55

Tää olikin aika hauska treeni! Rengasdipeissa sain ekalla kiekalla tehtyä viisi ilman kevennystä, seuraavalla 4 jne. Rengasdipitkin on vähän sellaisia et jos niitä ei vähään aikaan treenaa niin tulokset huononee huomattavasti. Ainakin mun kohdalla. Menee samaan kategoriaan leukojen kanssa, Naisille asetettu painotavoite mavessa oli 95kg mut meidän boxilla vissiin yksi teki sillä. Sitä tavoitellaan!

kuvia 006
Edellinen ryhmä joutui tekemään 40 sakkoburbeeta kuin eräs boksilla oleva herra myöhästyi treeneistä neljä minsaa!

kuvia 007

kuvia 008

kuvia 014
Rengasdippejä.

kuvia 016

kuvia 017
Ringrows.

kuvia 018

 

kuvia 009
Boxihyppyjä 61 senttiselle. Ylitin itseni! 🙂

kuvia 010

kuvia 011

kuvia 012

 Noista boxjumpeista opin jälleen kerran sen, että pelkonsa voi kyllä voittaa kun vaan pakottaa itsensä tekemään sen pelätyn asian. Mäkin aattelin että viimestään sit kun muut on vetäneet jo kaksi kierrosta ja mä seison edelleen sen boxin vieressä niin *itutuskäyrä alkaa olla niin korkeella että mun on pakko hypätä 😀 Ihan hyvin toimi tämmönen systeemi mun kohdalla. Tietenkään tyhmä ei pidä olla, mut jos tietää että pystyy jonkin asian tekemään mut ei vaan uskalla niin sillon tämmönen pieni itsensä pakottaminen toimii erinomaisesti! Seuraavaksi aletaankin sit treenaamaan samalla mentaliteetilla käsilläkävelyä 😉

IMG_20131108_071608
Töihin lähdössä.
PicsArt_1384270495742
Päiväkotilainen <3 Pulle nah kulkee repussa joka aamu.

IMG_20131112_134737

Eilen oli open gym ja tein semmosen pienen höntsäilytreenin. Tahkosin tempauksen tekniikkaa aika paljon pelkällä 15kg tangolla ja yritin päästä jyvälle koko liikkeestä. Jotain pientä taisin siitä jo ymmärtää mut paljon on vielä tehtävää. Ihan maasta asti en lähtenyt liikettä treenaamaan vaan lantion korkeudelta tangon osumakohdasta. Pahintahan mulle on ollut ylipäänsä tangon pään päälle nostaminen eli sen kanssa täytyi päästä sinuiksi. Samalla selvisi miksi mulla aina tempauksessa tanko kolisee lonkkaluihin: koska vedän tangon liian ylös ennen nostoa! Daaa… Raakana vetelin kaikki tempaukset eli en mennyt alhaalla kyykkyyn. Ei vaan liikkuvuus vielä anna periksi mennä alas asti 🙁

IMG_20131109_153421

kuvia 019
Tempauksen alle menoa osumakohdasta.

kuvia 020

kuvia 021

 Nyt on taas ruokahalut kasvaneet potenssiin miljoona ja mulla on koko ajan kauhea nälkä! Päivän kokonaiskulutus on noussut aika paljon verrattuna siihen kun olin kipeenä enkä pystynyt treenaamaan ollenkaan. Ihan huoletta olen vedellyt ruokaa nassuun, mut luulen silti etten syö tarpeeksi. Valmentaja laittoi linkin tällaiseen laskuriin, jonka mukaan mun pitäis syödä noin 2800 kaloria päivässä. Tuntui jotenkin uskomattomalta määrältä, mutta samaa ilmoittaa myös ranteessa kulkeva Fitbit*. Bodausaikoina pystyin syömään n. 2300 kcal lihomatta ja tuolla kalorimäärällä mun piti treenata 5 x viikossa ja tehdä 2-3 intervallia siihen päälle! Kyllä tämäkin jo kertoo miten paljon kuluttavampaa crossfitin harrastaminen on kuin pelkkä punttien kolistelu. Tai sit mä oon vaan onnistunut keräämään aivan hemmetinmoisen määrän lihasta tässä vähän ajan sisällä 😀

PicsArt_1384269679376
Viikonlopun jälkeen on hyvä vähän kevennellä ja iltaruokana toimii erinomaisesti munakas.
PicsArt_1384269623562
Töissä lounaalla iso satsi makaronia ja miehen tekemiä lihapullia.
IMG_20131109_083326
Mun smoothiet katoaa aika usein parempiin suihin…
IMG_20131110_104908
Uups! Kivat lukemat puntarissa viikonlopun jälkeen 😀
IMG_20131108_090043
Duunissa välipalaa nälkäiselle.

Tänään olis tarkoitus vielä mennä tekeään yksi treeni, koska huomenna me lähdetään katsomaan stand uppia! Ihan huippua päästä vähän ulos tuulettumaan pitkästä aikaa 🙂 Tästä se putki sit alkaakin kun kahtena seuraavana perjantaina on tiedossa pikkujoulut. Tää mamma menee kuulkaa ihan rappiolle! Kysymys kuuluukin; mitä hittoo mä laitan päälle!?

* Postaus sisältää mainoslinkin.

Kommentit (10)

  1. Ansku

    No tietysti ne harmaat pantteritrikoot, saappaat ja väljä, tarpeeks pitkä yläosa, jotta logo jää piiloon. Korostat vaan rohkeesti sun treenattuja reisiä.

    • Jonna

      Nerokasta! Aivan loistava idea 🙂 Enkä yhtään tiedä miks vastaan sun (ja muiden) kommenttiin vasta nyt…

  2. Veera

    Hei mitä oot tykänny tosta rannekejutusta? 🙂 onko siitä mitään hyötyä? 😀 ite oon sellasta himoinnu, mut en tiiä uskallanko ostaa 😛 sitä polarin ranneketta oon harkinnu ku se maksaa jonku 90€

    • Jonna

      En tiiä yhtään minkälainen se polarin ranneke on tai mitä ominaisuuksia siinä on? Tää Fitbit on ollu ihan pätevä! Ainoa huono puoli on ettei käyttistä saa suomenkieliseksi eikä kaikkia urheilulajeja löydy valikosta. Täytyykin laittaa niistä viestiä et saako ne jotenkin 🙂

  3. H-S

    Kiva postaus taas, kiitos 🙂
    Olet kyllä tosi nätti hiukset auki! Paranemista teidän talouteen.

    • Jonna

      Kiva jos tykkäsit 🙂 täytyy pitää enemmän hiuksia auki!

      Tyttö on vieläkin kuumeessa 🙁

  4. Sonja / Move2Flow

    Paranemista teille tätäkin kautta! 🙂

    Tuossa juuri on se syy, mikä ajaa mut nyt kammottavaan kiristelyyn. 😀 Istumatyö, jossa en siis liiku oikeasti juuri yhtään ja sitten punttitreenit siihen. Tosin viimeiset puolivuotta olen tehny paljon myös toiminnallisia ja kokonaisvaltaisempaan suuntaan, mutta ei lähellekään vielä mitään CF tyypistä, kokonaisvaltaista. 5 treeniä viikkoon ja jos noista vaikka kolme viidestä menee hinkatessa käsipainoilla habaa, olkaa ja ojentajaa, niin eipä se paljon kuluta tosiaan. Nyt odottelen mun uutta ohjelmaa ja jännittelen aamulenkkien määrää… 😉

    • Jonna

      Juu, eipä se puntti juuri kuluta ellei tee lyhkäsillä palautuksilla niin että sykkeet nousee. Intervallit on myös hyvä tapa lisätä kulutusta! Toivottavasti ei ihan kauheesti tule aamulenkkejä 😀

  5. Minna Miettinen

    Muauuahahahah, mulla on kans noi boksihypyt ihan yhtä helevataa! 😀 Miten voi niin yksinkertanen liike olla niiin vaikee mukamas? PYH! 😀

    • Jonna

      Ne on kyllä ihan stanasta… Ootko alkanut crossfittiä harrastamaan?

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.