Palasia arjestani
Palasia arjestani

Muistakaa myös se lihashuolto!

Muistakaa myös se lihashuolto!

Juminen muija täällä moi. Tai no, en enää ole niin juminen kahden hierontakerran jälkeen, mutta olen päästänyt itseni luokattoman kankeaan kuntoon. Crossfittiä treenatessani olin suhteellisen vetreässä kunnossa. Salilla vain jäykistyn ja jäykistyn, jos en pidä huolta liikkuvuustreenien tekemisestä. Miten ne onkin niin helppoa unohtaa!? Ennen tein treenin alkuun ja loppuun liikkuvuutta ja lisäksi 20-30 minuuttia iltaisin kotona. Nykyään en ehdi iltaisin tekemään yhtään mitään ylimääräistä. Mistä revin ajan aikaisemmin? Pitäisi vain kaikki laittaa kalenteriin. Laatia joka viikolla treeni- ja lihashuoltopäivät. Mitä tehdään milloinkin ja kuinka paljon. Jo 10 minuuttia päivässä on parempi kuin ei yhtään. Siitä kertyy kuitenkin yli tunti viikossa!

Teen edelleen treenien lämmittelyssä liikkuvuusjuttuja, mutta usein treenin jälkeen on olevinaan niin kiire, että en ehdi. ”No teen kotona sitten”. En usko koskaan tuota itsekään. Keväällä kävin Crossfit Vantaalla liikkuvuustunneilla, mutta nyt en ole niillekään tunneille päässyt hetkeen. Aina on keskiviikkoisin jo iltavuoro tai jotain muuta menoa. Ehkäpä joku päivä sitten taas! Liikkuvuusharjoittelu on kyllä aikaa vievää, mutta minusta se on hemmetin hauskaa. Ihan oikeasti pitäisi ottaa päiviä, jolloin menee vaikka sinne salilla, mutta tekisi vain ja ainoastaan liikkuvuutta ja lihashuoltoa. Se ei ole miltään muulta treenaamiselta pois, päinvastoin! Kun kroppa on vetreä, se ottaa myös treeniä paremmin vastaan ja liikeradat pysyvät oikeina. Jos taas on aivan jumissa, treeni ei mene perille, kehoon tulee virheasentoja, loukkaantumisia sattuu ja kehitys voi olla vain toispuoleista. Siinäpä useampikin hyvä syy ottaa liikkuvuustreeni ohjelmistoon!

Muistakaa myös se lihashuolto!

Muistakaa myös se lihashuolto!

Hieronta, on toinen mikä on helppoa unohtaa. Been there done that. Mulla on hieroja kotona, joka ei ole pitkiin aikoihin hieronut minua. Ei tosin enää tee sitä työkseenkään. Tuntuu tyhmältä maksaa hieronnasta, koska kotona sen saisi ilmaiseksi. Olen tosin huomannut sen, että nykyinen hierojani pystyy käsittelemään minua kovemmin ottein kuin mies pystyi koskaan. Kiljuin kotona aina kivusta ja kiemurtelin pois alta. Tälle viikolla otin ohjelmaksi lihashuollon ja olen käynyt kaksi kertaa hierojalla. Tiistaina hierottiin jalat ja eilen yläkroppa. Molemmat täysin jumissa. Ei ollut mitään nautinnollista spa-hoitoa se, mutta tänään on kroppa ollut huomattavasti vetreämmässä kunnossa! Hieronnassa pitäisi oikeasti käydä ainakin kerran kuussa. Jos pystyy panostamaan rahallisesti, niin useamminkin. Ostin itselleni nyt samalla yhden ylimääräisen kerran ja maksoin myös miehelle yhden hieronnan.

Muistakaa myös se lihashuolto! Se on oikeasti äärimmäisen tärkeää, jos mielitte kehittyä ja pysyä fyysisesti hyvässä kunnossa. Ei ole mitään järkeä tikata treeniä toisensa perään ilman minkäänlaista venyttelyä tai liikkuvuusharjoittelua. Ennen pitkää tulee se päivä, kun sattuu tai treeni ei mene enää perille. Ei kannata odottaa sitä päivää, vaan toimia ennaltaehkäisevästi. Se on ärsyttävää, tiedän, mutta palkitsevaa. Kannattaa muuten lukea Katrin postaus ehkä maailman piinaavimmasta liikkuvuustestistä! Taivutko sinä helposti tuohon? Minä en (enää). Olen itsekin kyseistä liikettä joskus hinkannut aika paljon. Taidanpa ottaa taas ohjelmistoon!

Kuinka paljon sinä teet lihashuoltoa viikossa? Kuinka usein käyt hierojalla?

Tsekkaa ihmeessä nämä postaukset:

Treenipostausten top 10 suosikit

Mites se liikkuvuus ja lihashuolto?

Vinkkejä yläkropan liikkuvuuteen

4 x lihashuolto kahvakuulalla

Päivän liikkuvuusvinkki #2

Päivän lihashuoltovinkki!

Unohtuiko liikkuvuustreenit?

Edellinen postaus: Elämäni ensimmäinen kasvislasagne

♥ SEURAA MINUA ♥

Palasia arjestani Instagramissa // Youtubessa // Facebookissa.

Snapchat: jonnamusakka

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.