Palasia arjestani
Palasia arjestani

Kotitreenien helppous!

Processed with VSCOcam with a5 presetMä olen tällä viikolla treenaillut vain kotona ja ensi viikkokin näyttää siltä, että treenihommat hoidetaan neljän seinän sisällä. Meillä on salilla kevyt viikko menossa ja ohjelmassa pelkkiä open gymejä sekä mobbaustreenejä. Ennen kuin ehdin kissaa sanoa niin kaikki mobbaustreenien paikat vietiin nenän edestä ja open gymien aikaan taas olen töissä. Sama on siis treenailla kotona. Vaihtelu virkistää ja mä löysin taas netin syövereistä monta testaamisen arvoista treeniä. Mikäs tässä on kotona treenaillessa, kun ei kulu aikaa matkoihin ja treenit voi tehdä just sillon kun huvittaa. Sopii mulle 🙂

Oon jo vähän aikaa miettinyt panostaisinko taas Yoogaian treeneihin, mutta ei huvittaisi maksaa siitä, kun maksan jo salille kuukausimaksuja. Netti on pullollaan ilmaisia treenejä ihan laidasta laitaan, joten pistin aivoriihen taas käyntiin ja päädyin vanhan tuttuni, Blogilatesin, treeneihin. Raskauskiloja pudottaessa treenasin paljon kotona ja Blogilatesin ohella mun suosikkeihin kuului myös Bodyrock. Näistä kahdesta taidan muovailla ensi viikonkin treenit. Suosittelen tutustumaan! Ja koska viime päivinä on tuntunut siltä, että tarvitsen enemmän rauhallista treeniä niin olen vain venytellyt ja tehnyt lihashuoltoa. Blogilatesin sivuilta löysin 30 päivän venyttelyhaasteen ja olen suorittanut siitä nyt ensimmäiset kolme päivää. Ideana on tehdä ensimmäisenä viitenä päivänä samat viisi liikettä ja sen jälkeen ohjelmaan lisätään näiden liikkeiden perään aina yksi uusi liike. Ohjelman ideana olisi saada spagaati, kun koko kuukausi on suoritettu, mutta tiedän jo tässä vaiheessa etten tule sellaista samaan enkä sitä tavoittelekaan. Kunhan nyt vähän edes saisi lisää venyvyyttä ja liikkuvuutta kroppaan!

Viiden ensimmäisen päivän liikkeet näyttävät tältä. Jokaista venytystä tehdään 30-60 sekkaa.

Processed with VSCOcam with a5 presetProcessed with VSCOcam with a5 presetProcessed with VSCOcam with a5 presetProcessed with VSCOcam with a5 presetProcessed with VSCOcam with a5 presetViimeistä liikettä varten et välttämättä tarvitse vetokumia, vaan voit tehdä liikkeen vaikka pyyhkeen avulla. Idea koko tähän haasteeseen lähti siitä, kun tein yhden venyttelytreenin Blogilatesin videon tahtiin. Huomasin miten hiivatin jäykkä olen ja videon nainen venyi vaikka mille mutkalle. Minäkin haluan olla venyvä ja notkea! Mä en tehnyt venytyksiä staattisina venytyksinä, vaan hölläsin välillä venytystä ja sen jälkeen yritin venyttää hieman pidemmälle. Sopii parhaiten tehtäväksi pienen lämmittelyn tai vaikkapa kävely/juoksulenkin jälkeen.

Treenaatteko te paljon kotona? Onko Blogilates tai Bodyrock ennestää tuttuja?

Jos innostutte 30 päivän venytyshaasteesta niin tässä koko ohjelma teille. Kuva on otettu Blogilatesin nettisivulta.

blogilates

Kommentit (5)

  1. Mari

    Kotitreenit tulevat kuvioihin, kun kiire alkaa puskea läpi. Huomattavasti helpompaa kiireaikana treenailla kotona kuin ruveta funtsimaan salilla lähtemistä kaikkine siirtymämatkoineen.
    Blogilatesta teen yleensä (I really squat challenge on hirveä :D).
    Myös BeFit-youtubekanavalta löytyy muutavia mukavia (mm. ”Stronger”-sarjaa ja ”mobile workout”-sarjaa BeFit-kanavalta.)
    Ja Fitnessblenderiltä olen kanssa tehnyt (https://www.fitnessblender.com/videos). Sieltä on helppo etsiä eri kriiteereillä treenejä (kesto, treenityyli mm. hiit/yoga/kahvakuula).

    • Jonna

      BeFitiltä mäkin olen tehnyt jonkun treenin, mutta Fitnessblender on ihan uusi tuttavuus. Kiitti vinkeistä!

  2. daeph

    Aloitin 5 päivää sitten tuon saman spagaattihaasteen, saapa nähdä mihin sitä kuukauden päästä taipuu. Mulla ei oo spagaatti kaukana, mutta koskaan en ole vielä päässyt maahan saakka. Muita blogilateksen juttuja en ole tehnyt, muutaman treenin oon kyllä toljottanut monttu auki, uskaltamatta ees kokeilla 😀

    Mä käyn myös crossfitissä, mutta en pääse kuin 2-3 kertaa viikossa salille. Välillä skaalaan sitten päivän ohjelmaa kotona tehtäväksi treeniksi. Sitten oon tehnyt myös jotain pikatreenejä omasta päästä – 3 x 6 min kuntopiiri yhden minuutin tauoilla. Liikkeet jotain kahvakuulan tai kehonpainon kanssa. Kyllähän burbeista, askelkyykyistä, punnerruksista ja erilaisista hypyistä saa jo aika hyvän ja hikisen treenin aikaan.

    • Jonna

      mä vähän luulen, että mulla jää spagaatit saamatta 😀 Tehtiin eilen salilla todella hyvä mobbaussetti ja siitä sain taas paljon ideoita kotona tehtäviin lihashuoltohommiin. Kotona on superhelppoa treenata, kun vaan viitsii alottaa!

  3. Viikkojen 39 ja 40 treenikoosteet & arvonnan voittaja | Kohta kunnossa!

    […] Lisäksi lenkkeilyä sekä ainakin yksi agility. Niin ja se kehonhuoltokin! Aloitin muuten Jonnan innostamana venyttelemään tuollaisen 30 päivän mittaisen ohjelman mukaisesti. Takareidet ovat […]

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.