VKO 15 ruoka- ja liikuntapäiväkirja

Pitkästä aikaa!

No eihän tuossa tullut kuin parin viikon tauko näihin koosteisiin. Teki ihan hyvää pitää taukoa niin jäi aikaa ja mahdollisuuksia muille postausajatuksille. Nämä kun ovat hieman työläitä postauksia, mutta niin toivottuja aina. Jalka on hieman enemmän alkanut kestämään liikkumista ja tuli ihan vahingossa tehtyäkin viime viikolla aika pitkääkin lenkkiä, sitten viikonloppuna korkoa kengissä ja tanssijalka vipattaen tuli kyllä huomattua ettei jalka vielä ole täysin kunnossa. Onneksi ei kuitenkaan ottanut takapakkia vaan oli vain hieman levon tarpeessa vaihteeksi.Noh, paljon muita treenejä ei viime viikkoon sitten tullutkaan… Tämän pidemmittä puheitta kuitenkin kooste viime viikolta ja kertauksena tuosta aktiivisuudesta voisin kertoa vielä, että käytössä Polarin aktiivisuusmittari ja siinä nuo prosentit viittaavat kolmanteen, eli korkeimpaan aktiivisuustasoon.

 

MA

Päivän aktiivisuus 65%, josta aktiivinen aika 6h 53min
Askeleita 7827
Kulutus 2201

Hyötyliikuntaa ja ulkoilua
Kotitreeni corelle

Aamupalana hedelmä-marjasmoothie kauramaidolla, öljyllä ja heralla
”Lounaana” kylässä suolaista ja makeaa herkkua
Päivällisenä kanafileetä currykastikkeella, riisiä ja kasviksia
Iltapalana ruiskakkoa kinkulla, juustolla ja kurkulla sekä mandariini

TI

Päivän aktiivisuus 40%, josta aktiivinen aika 5h 39min
Askeleita 6646
Kulutus 2069

Parin tunnin ”työkeikat” aamupäivästä ja illalla

Aamupalana kauramaitoon tehtyä kaurapuuroa banaanilla ja mustikoilla
Lounaana anopin siskonmakkarakeittoa ja ruisleipää
Päivällisenä kanafileetä currykastikkeella, riisiä ja kasviksia
Iltapalana ruiskakkoa salaatilla, metukalla, juustolla, munalla ja paprikalla sekä mandariini

KE

Päivän aktiivisuus 76%, josta aktiivinen aika 7h 51min
Askeleita 10 885
Kulutus 2303

Pieni päiväunilenkki
Illalla muskaria ja ulkoilua

Aamupalana banaani-masikka-mustikkasmoothie kauramaidolla, luonnonjugulla, öljyllä ja heralla
Lounaana kasviwokkia sesaminsiemenillä sekä taysjyvänoodeleilla
Päivällisenä kanafileetä, riisiä ja kasviksia
Iltapalana luonnonjugua myslillä ja veriappelsiini

TO

Päivän aktiivisuus 147%, josta aktiivinen aika 9h 3min
Askeleita 18 236
Kulutus 2687

Yli tunnin lenkkeilyt tuli tehtyä

Aamupalana kauramaitoon tehtyä kaurapuuroa mustikoilla
Lounaana Jungle juice bar:n Chia ninja smoothie omiin allergioihin tuunattuna ja heralisällä
Päivällisenä linssi-papukastiketta ja täysjyvänoodeleita
Kahvilassa chailattea ja browniepullaa
Iltapalana riisikakkuja tonnikalalla

PE

Päivän aktiivisuus 40%, josta aktiivinen aika 7h 53min
Askeleita 8447
Kulutus 2200

Aamupäivä töissä

Aamupalana luonto+ mustikkajugu myslillä ja riisikakkuja munalla
Lounaana kasviswokkia ja täysjyvänoodeleita
Päivällisenä linssi-papukastiketta ja riisiä
Pääsiäismunkkia
Iltapalana riisikakkuja kinkulla ja juustolla sekä veriappelsiini

LA

Päivän aktiivisuus 128%, josta aktiivinen aika 9h 56min
Askeleita 7760
Kulutus 2606

Naistenilta

Kauramaitoon tehtyä kaurapuuroa marjoilla
Lounaana linssi-papukastiketta riisillä
Naistenillassa tacovuokaa, saldea, patonkia, sipsiä….
Tiramisua
ja viiniä….

SU

Aktiivisuusranneke oli lähes kokopäivän poissa käytöstä, mutta alku vuorokaudesta tuli ainakin tanssittua 😀

Aamupalaa ystävien kesken chiabattasämpylää herkuilla, luonnonjugua myslillä , tuoremehua
Ruokana hesen mega-ateria (mättöpäivä)
Iltapalana luonnonjugua myslillä ja tiramisun loppu ja lakua!

 

Niin ja tosiaan näissä päivissähän näkyy jo tuo, että olen ollut töissäkin välillä, siitä oma postauksensa, johon postauksen lopussa linkki!
Vegaaniruoka on jäänyt viikottaiseen syömiseen. toki aiemminkin on ollut meillä paljon kasvisruokia, muttei täysin vegaaneja välttämättä. Nyt on vegaanisuuttakin lisätty. Tästä viikosta voisimyös melkeinpä sanoa, että pulla päivässä…. Heh, oottakaapa vaan pääsiäisviikon koostetta!

Lue myös

Talous ja työt hoitovapaalla

Kehopositiivisuus vanhemmuudessa

IG

@outikarita

Kommentit (4)
  1. Ihanan värikkäitä ruoka-annoksia, ihan tulee nälkä 😄 näitä on aina kiva lukea, ihanaa jos jaksat tehdä. Uskon kyllä että on työlästä kuvata ja kirjata kaikki ylös.. ❤️

    1. Kiva kuulla, jatkossa näitä ehkä vähemmän blogissa, mutta intsaan tulossa oma ”kohokohta” profiiliin, jossa viikon ruokapäiväkirjat 🙂

  2. Nää on aina parhaita. Mietin että miksi. Mut ehkä just siks että nää on tavallisia! Ei mitn fitnessjuttuja vaan niin samaistuttavia. Syöt kyllä määrällisesti vähän päivässä mutta toki et niin kovin kulutakkaan. Ite en ikinä selviäis 4 ruualla josta yksi on smoothie. Onko sinulla joku lemppariruoka, tyyliin aamu? Lounas? Tms. 😊

    1. Kiva kuulla! 🙂
      Tämän hetkiseen kulutukseen tuntuisikin olevan aikas hyvin balanssissa energiansaanti 🙂
      Smoothiesta saa toki melko energiapitoisen vaikkei samalla tavalla täytä vatsaa kuin jokin kiinteämpi ateria.
      LÖounas on ehkä lemppari, sen syön usein pojan päiväunien aikana kaikessa rauhassa 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *