Outikarita
Outikarita

VKO 9 enemmän hamppareita ja vähemmän liikuntaa

Viime viikko oli melko kylmää pakkasilmaa ja rajoitti meidän vaunulenkkejä. En tiedä kuinka tarkkoja muut on pakkasrajojen suhteen vauvan kanssa, mutta me ei noilla viime viikon kovimmilla pakkasilla ulos viitsitty mennä ylimääräisiä. Nyt on kotitreenitkin jäänyt johonkin ja niiden suhteen ja edelleen sen kehonhuollon suhteen pitäisi itseä ottaa niskasta kiinni. Kotitreeneillä olisi saanut ainakin vähän lisää aktiivisuutta melkein lenkittömään viikkoon,mutta eipä se nyt haittaa jos joskus on vähän iisimpi viikko, lenkkejä kyllä kaipasin! Mitä sitten tulee tuohon enemmän hamppareita osioon, niin kyllä vaan, hamppareita tuli syötyä peräti kolme loppuviikosta. Oltiin siis viikonloppua reissun päällä ja sitä se reissailu teettää 😀

Tuli myös syötyä ihan parasta pannaria ja suklaajäätelöä. Pannukakusta en edes juuri välitä, mutta nyt oli hyvää! Ja sitten sunnuntain ihana brunssi kruunasi viikon!
Mennäänpä siis asiaan!

Viikon 9 Ruoka- ja liikuntapäiväkirja!

Aktiviisuudet taas otettu tuosta aktiivisuusrannekkeesta ja merkkaan aktiivisuuden lisäksi tuon kulutuksenkin, missä ei ole huomioitu tietty imetystä. Sitä kun tuo ranneke ei osaa huomioida, heh 😀 Tavoitetaso on korkeimmalla kolmostasolla.

MAANANTAI

Aktiivisuus 103 %, aktiivinen aika 8h 40min
Askeleet 12 996
Kulutus 2563 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Lounaana Savuporojuustokeittoa Cafe Solossa ja jälkkärinä caramel latte
Välipalana proteiinipirtelö
Päivällisenä mifu-minestronekeitto (tsekkaa resepti), kauraleipää juustolla
Iltapalana kauraleipää kinkulla ja juustolla, veriappelsiini,kreikkalainen mustikka-vaniljajugurtti ja teetä

Päivän liikunnat

Bailamama2Baby -tunti Lukan kanssa, 45 min, 230 kcal

TIISTAI
löhöpäivä!

Ranneke ollut 3 pois käytöstä
Aktiivisuus 26%, aktiivinen aika 4h 17 min
Askeleet 5728
Kulutus 1967 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Lounaana kanawokkia ja villiriisiä
Välipalana luonnonjugua myslillä ja banaanibonnella, hapankorppuja kinkulla ja juustolla, vaniljacappuchino
Päivällisenä mifu-minestronekeitto, kauraleipää juustolla
HErkkuhetkenä teen kanssa irish cream mokkapalaa ja lontoonraesuklaata
Iltapalana ProFeel vaniljarahka ja mansikoita, pieni protskupatukka, veriappelsiini ja teetä

Päivän liikunnat

KESKIVIIKKO

Aktiivisuus 63%, aktiivinen aika 7h 6min
Askeleet 8743
Kulutus 2299 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja gefilus tehojuomalla, teetä ja tuoremehua
Lounas Porin marraskuisten treffeillä porukalla kootusta salaattibuffasta
ja jälkkärinä suklaata ja karkkia
Päivällisenä mifu-minestronekeittoa ja kauraleipääjuustolla
Iltapalana ProFeel vaniljarahka mansikoilla, riisikakkuja kinkulla, juustolla ja munalla, teetä

Päivän liikunnat

TORSTAI

Aktiivisuus 175%, aktiivinen aika 9h 40min
Askeleet 9514
Kulutus 2948 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja banaanibonnella, teetä ja tuoremehua
Välipalana proteeinipirtelö ennen treeniä ja banaani treenin jälkeen
(ihan älyttömän hyvä tuo Valion appelsiini-suklaa pirtelö!)
Lounas ???? en muista mitä söin eikä ollut kuvaa
Päivällisenä Kinkkupastaa aurinkokuivatuilla tomaateilla ja tuorejuustolla + kasviksia
Välipalana Ehrmannin proteiinivanukas
Iltapalana Kalinkajugurtti, hapankorppuja kinkulla ja juustolla, veriappelsiini ja teetä

Päivän liikunnat

Kuntosalilla 35 min, vähän aerobista alkuun ja loppuun, salitreeninä selkää, rintaa ja jalkoja, 210 kcal

PERJANTAI

Matkustuspäivä autolla Espooseen
Aktiivisuus 32%, aktiivinen aika 5h 40min
Askeleet 6344
Kulutus 2135 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana kaurapuuro mustikoilla, chiasiemenillä ja banaanibonnella, teetä ja tuoremehua
Välipalana proteeinipirtelö ja banaani
Äidin luon autostoppi ja kahvittelua, mm. lakkajuustokakkua
Ruokana ABC stopilla heseateria, jokupekiniateria jonka hampparista jäi osa syömättä harvinaisen pahan maun vuoksi
Ystävien luona Espoossa hampparia isännän paistamilla pihveillä
Iltapalana Ehrmannin suklaavanukas

Päivän liikunnat

LAUANTAI

Aktiivisuus 71%, aktiivinen aika 7h 10min
Askeleet 10 046
Kulutus 2390 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana paahtoleipää metukalla ja juustolla + banaani ja teetä
Välipalana rahkaa ja ananasmurskaa
Lounaana hampparia isännän paistamilla pihveillä
Välipalana ihan parasta pannaria
Päivällisenä pastaa ja lihakastiketta
Jälkäärinäisännän tekemää suklaajädeä, slurps!

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 45 min, 2,85 km ja 264 kcal

SUNNUNTAI

Reissupäivä Espoosta kotiin
Aktiivisuus 49%, aktiivinen aika 7h 50min
Askeleet 6932
Kulutus 2340 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana mannapuuroa ja mustikoita ja teetä
Lounasbrunssi, vähän kaikkea!
Välipalana tehojuoma ja iso lakupatukka
Päivällisenä sesam-tahinikanaa, villiriisiä, turkkilaista juguachilillä höystettynä ja pikkuporkkanoita rakuunalla maustettuna
Iltapalana rahkaa, ananasmurskaa ja chiasiemeniä, hapankorppuja kinkulla ja juustolla ja teetä

Päivän liikunnat

Viimeisinä kuvia parhaat palat viikon ruuista ja liikunnoista!

Mukava viikko ja tekipä hyvää kun pääsi viikonloppuna vaunuilemaan. Matkustuspäivät on aina pakostikin vähän passiivisempia.



Muista ilmoittautua Nordic Fit Mama verkkokursseille!

Nyt sullakin on mahdollisuus vahvaan keskivartaloon

Lue myös!

Meidän viikonlopun reissu

Luka 4 kk tässä moro!

Tältä näytän 4kk synnytyksen jälkeen

Mitä mulle kuuluu 4 kuukautta synnytyksestä?

Instassa

@outikarita

Kommentit (6)

  1. miltsu

    sun aktiivisuus on kyl aika huikee! olis kiva iteki tietää paljon kuluttaa peuhaamalla vauvan kanssa 😀 meillä 7kk vauva ja mun mielestä noi pakkaset oli kans aika liikaa ulkoilla, posket oli kylmät jo pienemmilläkin lukemilla vaikka kuinka suojasi vaunukopan. siispä pidettiin parin viikon tauko lenkkeilyistä ja homehduttiin sisällä. eikä omat keuhkotkaan tykkää kamalasti kovasta pakkasesta. ihanan monipuolisia ruokia sulla, tulee oikei nälkä katellessa kuvia.

    • Outi Karita

      Kiitos 😊
      Yks syy aktiivisuusrannekkeen hankintaan oli, et kiinnosti myös itseä näjdä miten aktiivista vauva-arki on ja varmasti vielä nousee aktiivisuus kun vauva kasvaa 😀

  2. Olispa kesä

    En pystynyt keskittymään tekstiin ollenkaan kun jäi ärsyttämään otsikon kirjotusvirhe…Oon jo tottunut siihen, että sun teksteissä on siellä täällä kirjotusvirheitä, mut ääääh otsikossa!

    • Outi Karita

      No olipa harmi, että meni koko postauksen lukeminen vaikeaksi otsikon virheen vuoksi.
      Korjaan tuon virheen, niin josko luonaisi paremmin 😉

  3. M

    Kivoja nämä ruokapäiväkirjat! Olen bongannut sulta jo muutaman hyvän reseptin. 🙂
    Meillä on molemmat lapset talvivauvoja ja ovat aina nukkuneet kelillä kuin kelillä päikkäreitä ulkona. ( Ei ole tainnut mitään -30 kelejä olla mutta ainakin se -20). Tarpeeksi vaan vaatetta ( merinovilla on pop ja untuvapussi on pop!) päälle ja vaunujen suulle hyvä suoja niin että happi kuitenkin kulkee. Laitoin joskus oikein mittarinkin vaunuihin ja kyllä se lämpötila pysyi reilusti plussan puolella, vaikka ulkona oli tyyliin -20. Meillä unet on maistuneet aina tosi paljon paremmin ulkona ja myös oma pää on tarvinnut sen happihypyn.
    Jokainen kuitenkin tyylillään. 🙂

    • Outi Karita

      Kiitos ja kiva kuulla että oot saanut vinkkejä ja ideoita 🙂
      Totta, että monet nukkuu kyllä kovemmillakin pakkasilla ulkona ja niin yksilökohtaistakin miten lapsi nukkuu. Meillä nukkuu aina lenkillä, mutta lenkin jälkeen tarvii välillä nostaa sisälle jatkamaan unia, se on aika jännä. Välillä kuitenkin nukkuu ulkona lenkin jälkeen pitkään.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.