Outikarita
Outikarita

VKO 14 Takaisin arkeen – Ruoka- ja liikuntapäiväkirja

VKO 14 ja takaisin arkeen!

Sairastelut sairasteltu ja pääsiäisen viimeiset hetket. Riku palasi töihin keskiviikkona sairasteluiltaan ja meidän normiarki palasi uomiinsa. Itsekin kun on tervehtynyt niin, että virtaa riittää taas enempi niin johan sekin näkyy. Viimeviikko kuvastaa hyvin tavanomaista viikkoa vaikka alkoikin vielä pääsiäispyhällä.

Pst. Viime koosteenkin kommentteihin vastattu 😉


 

(Aktiivisuutta mittaan Polarin aktiivisuusrannekkeella ja siinä korkein kolmostaso asetettu tavoitteeksi. En varsinaisesti tavoittele sen saavuttamista, mutta hauskahan sitäkin on seurata kuinka ihan tavallinen vauva-arki sitä aktiivisuutta tuo ja kyllä se myös toimii pienenä persiille potkijana. Kulutuksessa ei ole huomioitu imetystä, joka muuten saattaa kuluttaa täysimetyksellä 400-600 kcal  ja hiilihydraatit ovat tärkeässä osassa imettävän ruokavaliota.)

MAANANTAI

Päivän aktiivisuus 89 %, aktiivinen aika 7 h 56 min
Askeleet 11 911
Kulutus 2483 kcal

Päivän syömiset

Aamupalana riisipuuroa kanelilla ja maidolla, teetä ja veriappelsiini
Välipalana smoothie ja riisikakkuja juustolla ja kinkulla
Toinen välipala raejuustoa ja ananasta lakritsijuurijauheella, mämmiä kermalla
Päivällisenä lihapataa, peruna-bataattimuusia ja salaattia
Isän kanssa pääsiäispashaa
Iltapalana ruisleipää kinkulla, juustolla ja tomaatilla

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 45 min, 3,35 km, 264 kcal
Lenkin perään koko kropan lihaskuntotreeni 15 min, 78 kcal

TIISTAI

Päivän aktiivisuus 75 %, aktiivinen aika 6 h 52 min
Askeleet 13 269
Kulutus 2364 kcal

Päivän syömiset

Kaurapuuroa marjoilla, chiasiemenillä jamehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana jämämuusista, tonnikalasta ja aurinkokuivatuista tomaateista tehty ruoka ja salaattia
Välipalana rahkaa, ananasmurskaaja mysliä
Päivällisenä lihapataa, villiriisiä ja tomaattia
Iltapalana ruisleipää kinkulla, juustolla, munalla ja kasviksilla, teetä ja veriappelsiini

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 1h, 4,36 km, 347 kcal

KESKIVIIKKO

Päivän aktiivisuus 57 %, aktiivinen aika 6 h 15 min
Askeleet 10 583
Kulutus 2233 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Kaurapuuroa marjoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana pakastimesta moussakaa
Välipalana proteiinivanukas ja caramel cappuchino
Päivällisenä spaghettia ja jauhelihakastiketta
Iltapalana ruisleipää kinkulla, juustolla, munalla ja kasviksilla, teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 45min, 3,23km, 212kcal
Lenkin perään nopea kehonpainotreeni  koko kropalle 5 min

TORSTAI

Aktiivisuusrannekepoiskäytöstä n. 4,5 h
Päivän aktiivisuus 104 %, aktiivinen aika 5 h 41 min
Askeleet 11 264
Kulutus 2350 kcal

Päivän syömiset

Kaurapuuroa marjoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana munakas, jossa lehtikaalisilppua ja aurinkokuivattua tomaattia, päällä raejuustoa ja tomaattia, kylkeen siemennäkkäri
Välipalana jugurttia mehukeitolla ja myslillä sekä rusinoita hiilarinälkään
Päivällisenä spaghettia ja jauhelihakastiketta
Treenin jälkeen profeel proteiinipirtelö, NAM!
Iltapalana ruisleipää kinkulla, juustolla ja tomaatilla, jugurttia mehukeitolla ja teetä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 1 h, 4,35 km, 324 kcal
Salitreeni koko kropalle 45 min, 225 kcal

PERJANTAI

Päivän aktiivisuus 89 %, aktiivinen aika 8 h 53 min
Askeleet 13 638
Kulutus 2486 kcal

Päivän syömiset

Aamusmoothie
Kaurapuuroa marjoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana kanaa Nepalilaisessa Yak &Yeti -ravintolassa
Päivällisenä kana-kasviswokkia nuudeleilla
Vähän jädeä
Iltapalana profeel vaniljarahka mansikoilla, ruisleipää kinkullaja kurkulla

Päivän liikunnat

LAUANTAI

Päivän aktiivisuus 49 %, aktiivinen aika 7 h 58 min
Askeleet 9845
Kulutus 2286 kcal

Päivän syömiset

Kaurapuuroa marjoilla, chiasiemenillä ja mehukeitolla, teetä ja tuoremehua
Lounaana chicken mc wrap -ateria
Päivällisenä kana-kasviswokkianuudeleilla
Välipalana kreikkalaista mustikka-vaniljajugua
Iltapalana ruisleipää kinkulla/metukalla, juustolla, paprikalla ja persiljalla

Päivän liikunnat

SUNNUNTAI

Aktiivisuusmittari pois käytöstä 1,5 h
Päivän aktiivisuus 84 %, aktiivinen aika 7 h 29 min
Askeleet 14 524
Kulutus 2381 kcal

Päivän syömiset

Aamupalabrunssi vaakunassa
Välipalana kreikkalainen mustikka-vaniljajugu myslillä
Ruokana Tonnikalapastaa (kaurapastaa, tonnikalaa, lehtikaalisilppua, aurinkokuivattua tomaattia ja tomaattimurskaa)
Iltapalana vaniljarahka ja jädeä

Päivän liikunnat

Vaunulenkki 45min, 3,33km, 229 kcal

Parhaat palat

Sunnuntain aamiaisbrunssi ehdottomasti!



Lue myös

Dates of the year – Sunnuntaiaamun treffit

Huhtikuun liikunta-ajatuksia ja tavoitteita

VKO 13 päiväkirjassa pääsiäisherkuttelua ja kotijumppaa

IG

@outikarita

Kommentit (6)

  1. J

    Hei! Ihan mielekiintoa kyselen sua pitempään seuranneena, että vaikuttiko raskaus sun ruokavalion muutokseen? Söit ennen niin terveellisesti ja ns ”parenpia välipaloja” ja nykyään paljon jugurtteja ja leipää yms muuta höttöä. Johtuuko se imetyksestä? Voisihan silloinkin syödä samanlailla kuin ennen? Olen vain miettinyt kun aika iso muutos entiseen. 🙂 Enkä todellakaan tarkota mitäin pahaa! Terveisin itsekin rv20 🙂

    • Outi Karita

      Hmmm… Mietein nyt paljon mitä vastaisin. Totta että ruokavalioni on ajan saatossa kojenut muutamaan otteeseenkin muutoksia. On ollut fitnessruokavaliota kisa-aikoina, on ollut täysin maidotonta ja gluteenitonta kokeilua, jonka myötä putkään jatkoin vähemmän maitoa/gluteenia linjalla. Tästä aiheesta voisi saada oman posrauksen, jossa näitä eri muutoksia avaisi… Joten saitpa mut kaavailemaan aiheesta postausta 🙂
      Mutta mitä tämän hetken ruokavalioon tulee niin terveellusyys on varmaan osittain myös katsojan silmissä. Leipää en pidä pahana enkä epäterveellisenä, varsinkaan kun usein valitsen kaura- tai ruisleivän. Jugurtit ja rahkat voisi toki olla itse maustettuja useammin, musta luonnonjugu on varsin hyvä valinta. Syön paljolti ”puhtaasti” edelleenkin, mutta noita sokeroituja ja lisäaineita sisältäviä välipaloja on varmastikin enemmän kuin ennen, mutta en nyt näe sitäkään niin pahana. Toki jos haluaisi siistiä niin niistä lähtisi varmasti siistiminen. Musta kaiken ei tarvitse kuitenkaan olla aina niin viimeisen päälle terveellisesti mietittyä ja esim. tuo kreikkalainen maustettu jugu on vaan niin hyvää 😉 Onhan tuolla sitten kuitenkin myös rahkaa ja luonnonjuguakin 🙂
      Imettäessä kulutus on tosiaan kovempi ja hiilarit isossa roolissa maidonkin riittävyyden kannalta. Ja on monia lähteitä joista niitä hiilareota voi syödä. Jokainem syököön miten itsestä hyvältä tuntuu 🙂
      Mukavaa loppuraskautta 🙂

  2. ninna

    paljon monipuolisesti syöt ainakin proteiinia tulee mietin tuleeko liikaa kovaarasvaa paljon juustoa normaali jogurttia?ihana ma riisipuuro teetkö itse?käytätkö norm vai light mehukeitto?hienosti marjoja ja hedelmiä joka pvä ke-to niukasti kasviksia pääaterioilta puuttui samoin pe la su saldo vähäinen.tisensijaan esimerkillinen hyvä pvä.mietin miten aktiivisuus voi olaalle sata kun sentään askelia tuli?yllätti iso kulutus jo15min lihaskunto.teetkö itsecappuchino löytyykö kotoa kahvikone?

    • Outi Karita

      Heippa!
      Aloitan nousta kasviksista. Pastaruuan kanssa ei vaan kasvikset aina sovi lautaselle mun mielestä 😀 Mutta jos nyt katsoo noita mainitsemiasi päiviä niin ke lounaalla moussaka on kasvispitoista ja kasviksia myös iltapalalla, to lounas samoin kasvispitoinen kun munakkaaseen lisätty lehtikaalta reilusti… Viinonlopun wokissa reilusti kasviksia… Eli itselläni kasvikset on usein myös osana ruokaa, ei erillisenä ruuan vieressä ja tämä jää helposti huomaamatta 🙂
      En usko että tulee liikaa kovaa rasvaa 🙂
      Riisipuuro on itsetehtyä, nam! 🙂
      Mulla on kotona tuo cupsolo keitin, jolla teen cappuchinoa ym. välillä.
      Mulla on tosiaan aktiivisuustavoitteeksi tossa rannekkeessa asetettu korkein kolmostaso ja se vaatii aika paljon täyttyäkseen. Askelten lisäksi aktiivisuuden määrään vaikuttaa paljolti syke, jota mittari kokoajan mittaa.

  3. Paula

    Chiansiemeniä saa syödä vaikka imettää?

    • Outi Karita

      Mä ajattelen siementen osalta itse, että kohtuudella 🙂

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.