Outikarita
Outikarita

Ihan kuin ekaa kertaa salilla

Mä kävin tällä viikolla kuntosalilla ja tunne oli kuin olisi mennyt ekaa kertaa salille. Pian kuitenkin kaikki tuntui jo kovin tutulta ja olihan paikkakin kovin tuttu Porin Piukat Paikat. Siitä on kyllä pieni iäisyys kun olen viimeksi kuntosalilla treenannut, joskus alkuraskaudesta viimeksi. Raskauden puoluivälin jälkeen kun liikunta tosi paljon alkoi rajoittua liitoskipujen takia niin ei tullut sitten salillakaan käytyä. Synnytyksen jälkeen en ole pitänyt kiirettä salille. Halusin antaakeholle aikaa palautua ja kuntoutua ensin, vahvistaa ensin syviä lihaksiaja niiden tukea sekä keskittyä aerobiseen kuntoon. Ajattelin, että menen salille sitten kun alkaa sinne mieli tekemään ja kun olen varma, että uskallan palata painojen kimppuun ilman että teen hallaa palautumiselle.

No mitä siellä salilla sitten tuli tehtyä?

Tein treeniä ihan koko kropalle. Mietein liikkeitä, joissa en kovasti kuormittaisi vielä keskivartaloa ja kaikissa liikkeissä keskityin siihen keskivartalon tukeen ihan ekstra paljon. Kevyttä ja hallittua salijumppaa ja tästä se lähtee. Nyt ajatuksena, että kerran viikossa kävisin salilla, Lukan päiväuniaikaa on helppo hyödyntää ainakin toistaiseksi, kun poika nukkuu pitkät unet.

Lämmittelyä ensin kropalle vähän krossarilla ja kepillä jumppaillen.

Ylätajanveto eteen 3 x 12 (15 kg)
Peck deck 3 x 12 (10 kg)
Alataljasoutu 3 x 12 (10kg)
Jalkojenloitonnus 3 x 12 (15kg)
Hausikääntö vuorotahtiin 3 x 12 (3kg/käsi)
Ojentajapunnerrus taljassa 3 x 12 (10kg)
Vipunostot sivulle 2 x 10 (2kg/käsi)
Takaolkapäät laitteessa 2 x 10 (5kg)

Painot oli huomattavasti pienemmät kuin joskus aikoinaan ja laitoin ihan tarkoituksella nuo painotkin tähän. Halusin lähteä kevyesti liikkeelle, herätellen lihaksia ja muistutellen näistä liikeradoista. Tarkoitus oli tosiaan jumppailla ja herätellä kroppaa salitreenin pariin. Sain hyvän tuntuman lihaksiin ja kropan hallinta pysyi hyvin kasassa. Seuraavina päivinä tuntui lihaksissa kevytpolte, polte jota ollut vähän ikäväkin 😉


Salitreeni on myös yksi hyvä liikuntamuoto, itse tykkään harrastaa liikuntaa monipuolisesti. Yksi tärkeä pohja lihaskuntotreenille jamuulelkin liikunnalle on tuo keskivartalon tuki. Raskauden ja synnytyksen jälkeen se vaatii kaikilla uutta huomiointa, kuntoutusta ja vahvistusta, vaikka se olisi ollut kuinka hyvä ennen raskautta. Raskauskuitenkin on suuri mullistus keholle ja väistämättä kaikilla tulee erkaumaa vatsalihaksiin ja kaikilla sekäy enemmän tai vähemmän lantionpohjan lihaksistolle. Näihin kannattaa siis kiinnittää huomiota jo raskausaikana ja edelleen synnytyksen jälkeen.

Nordic Fit Mamalla on kaksi verkkokurssia synnytyksen jälkeiseen aikaan, joihin mulla on tarjota alla olevien linkkien kautta ilmoittautuessa mukavat hinnat.

Kuntouta keskivartalo 69€ (ovh.99€), alkaa 19.3

”Kurssin opeilla saat tuntuman vatsa- ja lantionpohjanlihaksiin ja aktivoit ja energisoit koko kehoa. Kurssilla opit, mitä liikkeitä voit turvallisesti tehdä ja harjoittelu etenee progressiivisesti. Rakennamme vahvan tuen ja perustan keskivartaloon, joka toimii myös pohjana haastavamman liikunnan ja treeniliikkeiden tekemiselle turvallisesti jatkossa. Kurssin tavoitteena on lempeästi palauttaa voimaa ja tukea keskivartaloosi raskauden ja synnytyksen jälkeen.”

Treeni, ravinto ja hyvinvointi – Äitikurssi jatko 69e (ovh.89€)

”Valmennuksen harjoituksilla rakennamme vahvan pohjan kovallekin treenille, jos se on tavoitteesi tulevaisuudessa. Rakennamme lisäksi vahvan pohjan terveille elämäntavoille, jotka toimivat terveytesi perustana koko loppuelämäsi ajan. Kurssin tavoite on se, että tunnet itsesi vahvaksi ja voimakkaaksi ja jaksat hyvinvoivana ja iloisena lapsiarjessa.

Tällä kurssilla tulemme yhdessä ottamaan askelia kohti vahvempaa kehoa, terveellisempiä ruokailutottumuksia ja elämäniloa, mahtavaa, että olet päättänyt lähteä mukaan! Tämä kurssi toimii luonnollisena jatkona Kuntouta keskivartalo -äitikurssille, mutta toki voit osallistua tälle kurssille, vaikka et Kuntouta keskivartalo -kurssia olisi käynytkään, jos koet, että keskivartalosi on kunnossa ja tunnet voivasi tehdä jo hieman kokonaisvaltaisempaa, haastavampaa treeniä ja olet valmis tekemään pieniä muutoksia jokapäiväisiin elämäntapoihisi.”

 ♥

Lue myös postaukset:
Äidin oma Pilates ja sen tuomat edut synnytyksen jälkeen
Nyt sullakin on mahdollisuus vahvaan keskivartaloon

Kommentit (4)

  1. Nonna

    Saako sinun kauttasi tuon jälkimmäisen kurssin hintaan 59€ kun linkkiä klikatessa tulee 69€? Samoin kun Johannan blogissa 😮 Kurja jos eivät ole sinulle ilmoittaneet asiasta tämän huomattuaan. :/

    • Outi Karita

      Pyydän tähän heti korjauksen jos näin on!
      Jos haluat mukaan niin laitan sulle viestin kun hinta korjattu!

    • Nonna

      Pohdin vielä asiaa kun 10€ on iso raha lisää alkuperäiseen 59€. Kurja juttu 🙁

      • Outi Karita

        Ymmärrän, että harmittaa ja minuakin harmittaa, että hinta oli ilmoitettu väärin minulle. Hinta tosiaan on tuo 69 €.
        Hyvä alennus tuossa kuitenkin edelleen on ja varmasti saa rahoilleen vastinetta! 🙂

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.