Ostolakossa-kosmetiikkablogi
Ostolakossa-kosmetiikkablogi

One in every 2,3 seconds

Olin alkuviikosta paikalla Suomeen uudelleen lanseeratun No7 esittelytilaisuudessa, jossa pääsin räpläämään sarjan tuotteita ja kuulemaan tuotteista suoraan Mike Belliltä, joka on Boots Skin Care Scientific Advisor (näin hienosti sanottuna).

Tykkään mielettömästi käydä sarjojen koulutuksissa ja oppia niistä uutta. Mikä minua kuitenkin tympii niissä on se, että tuotteita esittelee ja hehkuttaa usein ihminen, jolla ei ole mitään muuta tietoa tuotteista ja niiden takana olevasta kehittelyprosessista kuin se sama puppu, jota hänelle on häntä kouluttaneiden toimesta syötetty. Hommassa on siis pääosin kyse aivopesusta: hienot henkilöt firmasta kertovat, että tämä 100 patenttia ja 25-vuotta tutkimustyötä osakseen saanut tuote kykenee muuttamaan dna:si, vaalentamaan ihosi alla olevat ja ihon läpi kuultavat verisuonesi ja tekemään ihan mitä tahansa.

Tämä info syötetään kouluttajille, jotka eivät edes halua kyseenalaistaa asiaa ja jotka puolestaan sitten syöttävät saman höpönlöpön myyjille faktana. Myyjät uskovat hommaan silmät suurina, sillä onhan heidän uskottava: he saavat palkkansa siitä, että kauniisti esitelty ja hyvin puhuttu tuote matkustaa kuluttajan mukana hänen vessansa peilikaappiin käytettäväksi. Ja niin kehä on valmis.

Minun täytyy myöntää, ettei kiinnostukseni Bootsin omaa No7-sarjaa kohtaan ole ollut ennen kovin suuri. Minulle se on ollut yksi garnier tai nivea muiden joukossa. Koulutuksesta irti saamani info kykeni kuitenkin vakuuttamaan jopa kaltaiseni skeptikon -kiitos asiansa osaavan Mike Bellin.

Suurimmalla mielenkiinnolla lähden tutustumaan sarjan kulttituotteeksi nousseeseen Beauty Serumiin, jonka maineesta meillä ei ole täällä Suomessa ollut tietoakaan.

Manchesterin yliopiston erittäin skeptisen professori Chris Griffithsin tekemistä puolueettomista testeistä kävi nimittäin ilmi, että tuote kykeni ihonhoidossa vastaavanlaisiin tuloksiin kuin reseptillä myytävä retinolihappoa sisältävä voide ja kun hänen tutkimuksensa julkaistiin British Journal of Dermatology sekä Journal of Investigative Dermatology -lehdissä ja kun asia esitettiin vielä BBC:n Horizon-ohjelmassa maaliskuussa 2007, lähtivät suuret pyörät pyörimään.

Jo seuraavana päivänä ihmiset jonottivat tuotetta Bootsien ulkopuolella asti ja myymälöissä käytiin kissatappelua viimeisistä pakkauksista. Jopa miehet halusivat saada tuotteen käsiinsä!

Bootsin väki oli nähnyt televisiolähetyksen etukäteen vasta edellisenä iltana eikä tietenkään ollut osannut varautua moiseen. Tavara siis loppui kesken yhdessä päivässä eikä sitä vaan ollut toimittaa niin paljon, kuin kansa olisi sitä vaatinut. 50 000 ihmistä oli jonotuslistalla odottamassa ihmetuotteen uuden erän saapumista. (Legendan mukaan tehtaan henkilökuntakin kuulemma napsi muutamia pulloja ihmeseerumia kaappiinsa suoraan tuotantolinjoilta ja myi niitä sitten eBayssa.) Hetken jopa mietittiin ”tuo oma pullosi täytettäväksi” -kampanjaa, sillä seerumiahan olisi tietysti nopeaa valmistaa, mutta pakkauksia olisi mahdoton saada tarpeeksi lisää niin nopealla tahdilla (Englannissa tuotetta on saatavana myös pumpullisessa lasipullossa.)

Tällainen ryntäys on melko helppoa saada aikaan moisella julkisuudella, mutta tuotteen tehosta kertoo myös se, että yhä 3,5 vuotta myöhemminkin sitä myydään yksi kappale joka 2,3 sekuntti. Ihmiset haluavat sitä lisää eikä se ole ollut vain kertakokeilu. Pakkohan sen on jo kertoa jostain! Tuotteeseen on ihastuttu, sen teho on huomattu ja sitä halutaan käyttää lisää.

Ja tietysti siihen halutaan uskoa. Minäkin haluan ja siksi otankin tuotteen innolla kokeiluuni.

Tästä ja muista No7-sarjan ihonhoitotuotteista siis luvassa juttua myöhemmin lisää.

Onko joku muu kokeillut No7:n Beauty Serumin? Tai ovatko sarjan tuotteet muuten teille tuttuja? Siitähän ei ole montaakaan vuotta, kun sarjaa vielä myytiin Sokoksen maahantuomana yksin Sokoksilla, minkä jälkeen sarja katosi markkinoiltamme muutamaksi vuodeksi.

Promootioyhteistyö

Kommentit (24)

  1. Puolukka

    Jo vuosia Lontoossa asuvana olen ollut todella tyytyvainen No7 tuotteisiin 🙂 Tykkaan vaihdella eri tuotteita keskenaan ja toistaiseksi No7 on karkipaassa 🙂 En ole tuota seerumia kayttannyt, mutta olen ollut todella tyytyvainen paivarasvaan 🙂 Innolla odotan sinun mielipidettasi No7 tuotteista!

  2. Anonyymi

    JenniJ:

    Kiitos, mulla on just toi ruusulla varustettu purkki ja sen kanssa oon sählännyt pari päivä eikä oo millään onnistunut (pari hassua karvaa on lähtenyt. Täytyypä myöhemmin yrittää uudestaan.

    Kiitti JenniJ 🙂

    -Annaa

  3. Anonyymi

    Tuollainen silikonimäärä ei ihoa kunnosta, joten joku muu ainesosa sen pakosti tekee, jos tekee.

    Oman ihoni superkunnostaja on Korresin Quercetin and Oak.

    Sillä katoaa ihon samea väri parissa päivässä, pienet juonteet ja kuivuusrypyt häviävät yhtä nopeasti ja huokoset kutistuvat näkymättömiin. Viikon käytöllä iho pysyy hyvänä pitkään.

    Voisin käyttää tietysti jatkuvastikin, mutta hinta on yli 40,- täällä Suomessa. Oma suosikkini imeytyvyyden vuoksi on pumppupullossa oleva nestemäinen voide, mutta purkkitavaraakin on päivä- ja yövoiteeksi.

    Suomessa myytävissä fluideissa on pieni suojakerroinkin (10-12). Eikä Q&O-sarja sisällä silikoneja vaan antioksidantteja ja muita ihoa oikeasti hyödyttäviä ainesosia. Tämä on mun ihon miracle maker.

  4. Anni

    Siis saatiinko tästä seerumista ikinä mitään tarkempia kokemuksia vai miksen minä onnistu löytämään?

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *