No, it’s not Cillit BANG

On eräs tuotemerkki, jonka tuoksut hukkuivat ennen täysin massaan, mutta joka on näköjään löytänyt uuden tavan saada ne erottumaan muista. Ennen tuoksumerkin tuoksut olivat minulle oikeastaan täysin yhdentekeviä enkä koskaan oikeastaan edes muistanut esitellä niitä uutta tuoksua hakevalla asiallaalle. 
Nyt, merkin kahden viimeisimmän tuoksulanseerauksen myötä en edelleenkään välttämättä tulisi kävelleeksi asiakkaan kanssa sen omalle tuoksuhyllylle, mutta ainakin sen tuotteissa on jo (paljonkin) sitä jotain, joka jää väkisinkin mieleen.
Merkki on Moschino, jonka hämmentävän viimeisimmän tuoksulanseerauksen moni varmasti muistaa. Moschino Toy oli nallekarhun sisään ängetty hajuvesipullo, johon pääsi käsiksi repimällä nallen pään irti.  Sekä tuoksu että sen mainos näyttivät todella hämmentäviltä ja kun tuoksu saapui myymäläämme myyntiin, yritimme kovasti keksiä, kelle sitä voisi ihan oikeasti yrittää tarjota -ottaen myös huomioon, että kyseessä on unisex-tuoksu.
Söpö pullo voisi vedota nuoriin naisiin, mutta ökymäinen hinta taas ei. Ja ne kuluttajat, jotka olivat valmiita maksamaan tuoksustaan reilummin ja suosivat silti nallepulloihin pakattuja tuoksuja olivat harvassa. En myöskään koskaan bongannut sitä miestä, jonka kohdatessani olisin välittömästi tienyt, että tämä on hänen tuoksunsa ja kehdannut tarjota sitä hänelle. Lienee siis sanomattakin selvää, etten ole myynyt yhtäkään Moschinon Toy tuoksua.
Jos nallepakkaus oli hämmentävä ja repäisevä, niin sitä on kyllä merkin uusinkin hajuvesi. Merkin nykyinen taiteellinen johtaja Jeremy Scott  todellakin rakastaa hämmentää, sillä uusi hajuvesi näyttää tältä:
Ja ei, en ladannut teille vahingossa Cillit BANG -pullon tai sen kilpailijan kuvaa. Mochino Fresh Couture on nimittäin Moschinon uusin hajuvesi, joka on pakattu varsin yllättävän näköiseen pulloon.
Tuoksun ja tuoksupullon ideana on rikkoa rajoja yhdistämällä äärimmäisen arkinen kodin siivoustuote ylelliseen hajuveteen ja rajoja se kyllä todellakin rikkoo!
Ja täytyyhän se myöntää, että kaikessa erikoisuudessaan pullo on tosiaan niin oudon kiinnostava, että jos sellaisen näkee tuoksuhyllyllä, on sitä pakko koskea ja tuoksuttaa. Jollain kierolla tapaa homma siis toimii! (En tosin tiedä, kuinka moni tahtoo viedä tuoteen kotiin asti.)
Erikoisen pullon sisältämä tuoksu aukeaa mandariinin, bergamotin ja ylang-ylangin raikkailla nuoteilla, jotka yhdstyvät sen sydämessä vadelman, valkoisen pionin ja  osmanthus-kukan sävyihin. Tuoksun pohjalla tuoksuvat puiset sävyt ja patsuli. 

Tuoksua on saatavilla 30 ml, 50 ml ja 100 ml pulloissa ja itseasiassa palaisin halusta saada käsiini 30 millisen pikku söpöläisen, sillä senhän on pakko näyttää aivan äärettömän suloiselta nukkejen käyttämältä siivousaineelta!

Mitäs sanotte Moschino Fresh Couture -tuoksusta -tai lähinnä sen pullosta?
Lisää tietoa tuoksusta Fragrantican sivulta, josta kuvatkin ovat peräisin.
Kommentit (19)
  1. Tosi hämmentävää. Pullon muotoilussa on myös se riski, että joku aamu unenpöpperössä käyttää vahingossa sitä Cillit Bangia hajuvetenä.. Tai pesee hajuvedellä vessanpöntön. 😀

    1. Komppaan kyl sua ihan täysillä,oon ainaki ite niin aamu-uninen et riskit ois vähän turhan suuret! 😀

  2. No ohhoh! 😀 Tuo on kyllä semmoinen pullo, että sitä tuskin tulisi säilytettyä missään näkösällä. Mutta kieltämättä mielenkiintoinen tuoksu ja varmasti saa ihmiset tutustumaan siihen tarkemmin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *