Ostolakossa-kosmetiikkablogi
Ostolakossa-kosmetiikkablogi

Monday, Tuesday… W T F ?!

Ihonhoitotuotteiden saralla alkaa olla kohta jo vaikeaa keksiä uusia konsepteja.

Kosteusvoiteet on keksitty aikapäiviä sitten. On olemassa päivävoidetta, yövoidetta, 24H-voidetta, silmänympärysvoidetta ja omaa voidetta niin kasvojen T- kuin O-alueellekin. Seerumit on keksitty. Tehotiivisteet on keksitty. Sekoiteltavat, miksailtavat, blandailtavat ja kerrostettavat tehotuotteet on nekin jo keksitty. Seerumin alle tulevat aktivaattoritkin on jo lanseerattu. Ja silti jokainen firma tahtoisi keksiä jotain uutta ja erilaista. Jäljellä alkaakin lähinnä olla raaka-aineilla kikkailu, sillä kaikki tuntuu jo olevan keksittyä.

Vai onkohan sittenkään?

Sisäinen (ja ulkoinen…) kosmetiikkafriikkini kiljahteli nimittäin innosta tässä päivänä eräänä, kun näin töissä testerit tuotteille, jotka eivät vielä olleet saapuneet myyntiin. Eräs sarja oli nimittäin keksinyt jotain aivan uutta ja niin hassun typerää, että se on jopa täysin loogista ja järkevää!

Tällä kertaa uuden konseptin on kehittänyt Chanel.

On päivävoiteita. On yövoiteita. On tehotuotteita ja on tehokuureja, mutta Chanelpa kehittikin jotain aivan uutta.


Merkki tuo nimittäin myyntiin viikonloppuvoiteen!

 
Aivan, viikonloppuvoiteen, eli vain viikonloppuisin käytettävän tuotteen!

Homma kuulostaa samaan aikaan niin järjettömältä sekä myös niin järkevältäkin, ettei mitään rajaa!

Tottakai jokainen tarvitsee viikonlopuksi oman voiteen, miksei kukaan ole sitä ennen tajunnut! Niin typerältä kuin se kuulostaakin, mutta viikonloppuisinhan normaalisti arkena työssäkäyvillä ihmisillä on ihan eri tilanne kuin arjessa: silloin saa yleensä levätä enemmän, ihokin voi paremmin kun stressi lievittyy ja viikonlopun jälkeen on aina jotenkin levänneemmän näköinen… vaikka joku yö olisikin mennyt juhliessa. Ja viikonloppuvoiteella voidaan hakea iholle vielä tehokkaampaa freesausta! Viikonloppu on siis selkeästi eri asia kuin tavallinen arki ja sitä varten on ollut ehdotonta lanseerata oma tuotteensa!

Chanelin Le Weekend de Chanel on siis 50 millin pullossa tuleva ohut voide, jota voi käyttää viikonloppuisin yksinään tai kosteusvoiteen alla lisätuotteena.

Eikä homma vielä tähän lopu. Chanel tuo myyntiin nimittäin yhteensä kolme eri tuotetta, joista kaksi vaikuttaa hieman tylsemmiltä, mutta jotka auttavat rakentamaan merkille täysin uudenlaisen ajattelutavan ja konseptin sen hoitotuotteiden suhteen. 


 
La Jour de Chanel on nimittäin päiväkäyttöön tarkoitettu seerumi…

…ja La Nuit de Chane yökäyttöön tarkoitettu tuote. Nämä eivät kuulosta kovin eksoottisilta, mutta Chanel aikoo kuulemma pikkuhiljaa siirtyä konseptissaan ideologiaan, jossa ei olekaan enää erillisiä päivä- ja yövoiteita, vaan jossa käytetään samaa voidetta aamuin illoin ja ”luodaan” siitä päivä- tai yövoide alle tulevan tuotteen avulla! Varsinaiset suojakertoimet päivävoiteeseen haetaan sitten aurinkosuojatuotteista (joita Chanel lanseerasi keväällä kolme) tai meikin avulla.

Olen ihan täpinöissäni paitsi tästä uudesta konseptista myös siitä, että joku näinkin klassinen merkki on keksinyt jotain näinkin uutta!      
Niin tekemällä tehtyä, mutta silti niin tarpellista! Nyt jäänkin vain odottamaan, koska joku lanseeraa sen maanantaivoiteen…
Mitä mieltä te olette tästä?

Kommentit (16)

  1. Anonyymi

    mulle tuli tää "kaikkea kanssa"-fiilis kun uusinta oriflame-läpyskää ruokkiksella selatessa näin _kynsinaamion_ joka jätetään yöksi vaikuttamaan. ööö…?

    tsemppiä ja menestystä muuten opintoihin, teillä on ainakin ihanat opet:) terkuin, tiksiläinen muutaman vuoden takaa

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *