Ostolakossa-kosmetiikkablogi
Ostolakossa-kosmetiikkablogi

KICKS sen keksi

KICKS on keksinyt ratkaisun siihen, mitä monet asiakkaat aina manaavat: ”Onko joka paikkaan aina oltava oma kanta-asiakaskortti? Onko se joku näistä? Näitä on ihan liian monta! Ei minulla ole sitä mukana! Eikö teillä ole minun tietojani siellä jossain järjestelmässä?”

Ruotsalaissyntyinen kosmetiikkajätti on nimittäin keksinyt, että varmimmin asiakkaat saa puhuttua kanta-asiakasohjelmaan sisään, kun palvelusta tekee paitsi maksuttoman myös kortittoman.

Kanta-asiakkaaksi voi nykyään liittyä pelkän henkilötunnuksen antamalla (KICKS noudattaa Tietosuojavaltuutetun sääntöjä käsitellessään henkilötietoja) eikä asiakkaan enää ikinä tarvitse nähdä eikä kuulla kanta-asiakaskortistaan. Jatkossa myymälässä pisteet rekisteröidään asiakkaalle pelkän henkilötunnuksen avulla, jolloin yksikään tarjous tai pisteitä kerryttävä ostos ei mene häneltä sivu suun.

Ja ei kuulemma huolta, jos kanta-asiakaskortti jo löytyy entuudestaan. Sen kanssa voi marssia Kicksiin ja pyytää, että kanta-asiakkuus vaihdetaan kortittomaksi!

Kuulin asiasta pari päivää sitten liikkeessä asioidessani, kun kaverini halusi liittyä clubiin. Itse olisin tietysti heti halunnut vaihtaa jäsenyyteni kortittomaksi -mutta eihän minulla taaskaan ollut sitä korttia mukana, joten vaihto täytyy käydä tekemässä myöhemmin.

Mutta voi, kuinka kätevää tuo kortiton kanta-asiakkuus onkaan! Kätevää on myös se, että kanta-asiakkaaksi voi liittyä netissä vaikka samantien ja pisteitä voi alkaa kerryttämään jo vaikka samana päivänä ilman, että kanta-asiakaskortin saapumista tarvitsisi odotella.

Kiitos ja kumarrus Kicksille!

Miten on, oletteko jo KICKS Clubin jäseniä?

PS. Tarkennukseksi kerrottakoon, ettei henkilötunnusta tarvitse huudella myymälässä ääneen, vaan pelkkä henkilöllisyystodistuksen näyttäminen riittää.

Kommentit (18)

  1. Anonyymi

    Asun USAssa ja täällä on näitä kortteja ja kanta-asiakkuuksia ihan jokaiseen liikkeeseen myös. Täällä henkilötunnus tosin on valtionsalaisuus -hyvä kun henkilölle kerrotaan 😉 -joten kanta-asiakasasiat hoituvat puhelinnumerotunnistuksella. Kätevämpi kuin nimitunnistus, turvallisempi kuin sotutunnistus.

    Itse kyllä välttelen kanta-asiakkuuksia, sillä en tykkää ajatuksesta, että kuluttamisestani kerätään tietoja rekisteriin. Samasta syystä käytän pääasiassa käteistä. Roskapostia ja muuta mainontaa on ihan liikaa muutenkin 🙂

    Irma

  2. Lady Narcissa

    Itse juurikin eilen liityin jäseneksi, ja oikeastaan hämmennyin kun myyjä kysyi haluanko liittää jäsenyyden ajokorttiini. Ihan outo tilanne kun on tottunut, että kaikki liikkeet työntävät oman korttinsa nenän eteen.

  3. Anonyymi

    Onpas ihanaa, että meitä Iittalan myyjiä on täällä useampiakin 🙂 Joo, mutta tosiaan, vaikka asiakkaalla olisi kaimoja, niin kuinka moni omistaa saman osoitteen. Aika harva. On muuten hassua miten kortittomuus on tullut vasta nyt uutena juttuna, kun itselle se on ollut työn puolelta selvä juttu jo monta vuotta.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *