Ostolakossa-kosmetiikkablogi
Ostolakossa-kosmetiikkablogi

Glossier – brändi, josta kaikki puhuvat

Täytyy myöntää, että ajatukseni heinäkuun alkuun sijoittuvasta Tukholmaan paluusta ovat hieman ristiriitaiset. Toisaalta en haluaisi yhtään lähteä Bangkokista, mutta toisaalta on kuitenkin juttuja, joiden vuoksi palaaminen Ruotsiin on sittenkin ihan ok ja odotan sitä jopa hieman. Monet näistä jutuista ovat vähän isompia ja tärkeämpiä, mutta on myös yksi sellainen juttu, jonka vuoksi sisäinen kosmetiikkafriikkini on aivan innoissaan paluusta Ruotsiin.

Olen kuin huomaamattani ollut jo 1,5 kuukautta shoppailematta ylimääräistä kosmetiikkaa. Ainoat tuona aikana ostamani tuotteet ovat uusi deodorantti vanhan tilalle, hoitoaine aiemman loputtua ja miehen ilmoitettua, ettei voi olla ilman sitä ja kuukauden panttailun jälkeen uusi vartalovoide, kun ihoni alkoi lopulta kutista kuivuuttaan.

Hämmästykseni shoppailun skippaaminen ei ole tuottanut ongelmia tai esimerkiksi tarkoittanut, että minun olisi pitänyt vältellä kauppoja voidakseni vastustaa kiusauksia. Olen edelleen uteliaana tutkinut niiden tarjontaa, mutta tyytynyt silti toteamaan, etten halua hankkia tuotteita, joita en varsinaisesti tarvitse.

sephora ostolakossa

Suurin hämmennys syntyi viime viikonloppuna Bangkokin Sephorassa, kun minulle selvisi, että saisin Sephora-kortillani kaikista myymälän tuotteista 20% alennuksen. Siis aivan kaikista. Pyörin myymälässä hetken jos toisenkin, mutta en vain keksinyt mitään, mitä oikeasti tarvitsisin tai ihan hulluna himoitsisin. Lähdin myymälästä kotiin tyhjin käsin ja hyvin hölmistyneenä.

Huolestuttava tilanne tasapainottui kuitenkin pian kun muistin, että Ruotsiin paluu tarkoittaisi yhtä aivan huikeaa juttua: yhdysvaltalainen Glossier oli luvannut aloittaa kesäkuussa toimitukset Ruotsiin ja jestas, kuinka kovasti sitä odotankaan!

Ostolakossa Glossier tuotteet
Kuva: Glossier.com

Glossier on tuotemerkki, johon kohdistuneelta hypetykseltä ei varmasti ole voinut välttyä, jos on seurannut ulkomaalaista kauneusskeneä. Glossierista on aivan hetkessä tullut suoranainen ilmiö. Glossier lähti vuonna 2010 Into The Gloss -blogista, josta kasvoi valtavan suosittu sivusto. Vuonna 2014 lanseerattiin Glossier-brändi, jonka valikoima koostui vain neljästä tuotteesta. Vain parissa vuodesta Glossierista on kuitenkin tullut yksi puhutuimmista tuotemerkeistä, jonka tuotteilla on valtavat jonotuslistat ja joista osa on suoranaisessa kulttistatuksessa.

Ostolakossa Glossier tuotteet
Kuva: Glossier.com

Glossierin nopea suosio selittyy sen erinomaisella brändäyksellä. Milleniaalien rakastama vaaleanpunainen väri, leikkisyys ja luonnollisen kauneuden ja yksilöllisyyden korostaminen ovat kaikki trendikästä. Glossier ei pyri maskeeraamaan jokaista tuotteiden käyttäjää saman Instagram-naaman omaavaksi vaan haluaa auttaa ihmisiä korostamaan niitä piirteitään, jotka tekevät heistä uniikkeja. Kun sen yhdistää taidolla luotuun läsnäoloon sosiaalisessa mediassa ja onnistuneeseen kommunikaatioon, on saatu luotua vahva ja erottuva brändi.

Ostolakossa Glossier tuotteet
Kuva: Glossier.com

Glossier-tuotteita myydään vain brändin oman verkkosivun kautta ja sivusto toimittaa Yhdysvaltojen lisäksi tällä hetkellä Kanadaan, Iso-Britanniaan ja Irlantiin, mutta yritys on aiemmin tänä vuonna kertonut, että se alkaa toimittaa kesäkuussa myös Ruotsiin. Vaikka olenkin siis onnistunut käyttäytymään poikkeuksellisen kurinalaisesti mitä kosmetiikkaan tulee, taitaa kuitenkin käydä niin, että jahka Glossier vaan lanseerataan Ruotsiin, lähtee minulta välittömästi Glossier-tilaus…

Ostolakossa Glossier tuotteet
Kuva: Glossier.com

Aina niin trenditietoiset ruotsalaiset työkaverini ovat onnistuneet saamaan Glossier-tuotteita käsiinsä ulkomailla asuvien tuttujensa kautta ja olen hieman kateellisena katsellut vierestä. Jäänkin siis jännittämään, kuinka suuri kolaus Glossier-brändin saapuminen Ruotsin markkinoille tulee pankkitililleni olemaan. Samalla tietysti toivon, että Glossier alkaisi pian toimittaa tuotteitaan myös Suomeen.

Ostolakossa Glossier tuotteet
Kuva: Glossier.com

Kuka muu on kiinnostunut Glossier-tuotteista? Onko joku jopa saanut niitä käsiinsä?


Lue myös:

Mizon – hypetetty K-Beauty-merkki

Loistava valoa tuova peiteaine kasvoja kirkastamaan

Korealaisia kulttituotteita, joita en voinut olla ostamatta

Parhaat kosmetiikkatuotteet

Kommentit (4)

  1. Saana

    Itse sain jonkun noista balmeista joitain kuukausia sitten Ipsy Glam Bagista. En ollut silloin kuullutkaan koko merkistä ja harvinaisen epäkiinnostuneena vain viskasin putelin jonnekin peilikaapin syvimpiin uumeniin. Nyttemmin oon kyllä parista paikasta kuullutkin ko. merkistä, joten voiskin käydä pelastamassa sen putelin takaisin ihmisten ilmoille ja ottaa kokeiluun! 😀

  2. inkermaar

    Mulla on tai on ollut kaikki Glossierin tuotteet, joita ovat ikinä julkaisseet – paitsi no meikkivoiteista ja peitevoiteista olen sentään hankkinut vain omalle iholleni sopivat sävyt. Muutama tuotteista on mielestäni kerrassaan yliveto (esim. uusi ripsari, puuteri, vihreä naamio, cloud paint -poskipunat, tuhdimpi voide, tuoksu!), loput OK ja pari ei ole ollut erityisemmin mieleeni tai ei ole jättänyt suurempaa muistijälkeä. Tunnustan, että mulle tää Glossier-homma on jotain aikuisten mylittlepony-leikkiä, mutta mikäpä se siinä 😀

  3. Erika

    Täytyy sanoa, että en ole jotenkin lähtenyt mukaan tähän Glossier-huumaan… Täällä Pohjois-Amerikassa ko. merkistä jauhetaan rasittavuuteen asti, mikä on tietysti sinänsä mielenkiintoista että miksi kaikista merkeistä juuri tämä on saanut pauloihinsa jopa sellaiset ystäväni, jotka eivät ole aiemmin käyttäneet muita kuin ns. drug store-merkkejä. Olen kokeillut aika montaa Glossierin tuotetta ja vaikka kaikki olivat ihan ok, mikään ei ollut sinänsä uutta tai kovin kiinnostavaa. Esim. nuo Balm Dot Comit ovat ihan sitä samaa petrolatumia kuin useimmat muutkin huulivoiteet, tietysti pakkaukset ja tuoksut/värit ovat kivoja. Boy Brow (tuuheuttava kulmageeli) on myös ihan ok mutta lukemattomilta merkeiltä löytyy tasan sama tuote, vaikka Boy Browsta puhutaan kuin se olisi jotenkin aivan ihmeellinen uutuus. Skincare-puolen seerumeita saa kolmanneksella hinnasta muualta, aivan samaa kamaa. Sama homma vastikään lanseerattujen ripsivärin ja happokuorinnan kanssa. Ihan älytöntä! Ei nyt ollut tarkoitus ihan teilata koko Glosseria 😀 Mutta siis omasta mielestäni tällaisille kosmetiikasta enemmän kiinnostuneille Glossier ei tuo oikeastaan mitään uutta. Cloud Paint (voidemainen poskipuna) oli itselleni paras ostos kaikista! Generation G-huulipuna oli myös ihan kiva, tosin oma versioni hajosi (puna irtosi pakkauksestaan) todella nopeasti.

  4. Ivy25

    Pintapuolisesti muistuttaa pastelliversiota The Ordinary:stä mutta ilman edullisuuden elementtiä. 😀

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *