Downton Abbey plus Marks & Spencer

Aina kannattaa takoa, kun rauta on kuumaa, vai mitä?
Näin on ainakin ajatellut brittiläinen Marks & Spencer, sillä katsokaapas, kenen palkintohevosella siellä lähdetään ratsastamaan:

Oi kyllä, Downton Abbey -kosmetiikkaa!
En ole pariin vuoteen enää katsonut televisiota, mutta sarja konseptinsa kanssa on minulle kyllä jollain asteella tuttu. Tämän pintapuolisen tuttavuuden perusteella en olisi kuitenkaan arvannut, että juuri se on televisiosarja, jonka oheistuotteeksi lähdetään rakentamaan kosmetiikkaa.
Toistaiseksi olen nähnyt ensikuussa myyntitulevan valikoiman koostuvan ainakin tuoksukynttilästä, huulikiilloista, huulirasvoista, saippuoista, kylpytuotteesta ja meikkipussista, mutta odotan mielenkiinnolla, mitä muuta  rahastustiim… eeh, markkinointitiimi on kehittänyt.

En kuitenkaan jaksa uskoa, että värikosmetiikan parissa voidaan mennä kovinkaan vahvasti, sillä sarjassa eivät meikatut nassut pahemmin koreile.

Toisaalta ymmärrän tämän tuotteistamisidean sen kaupalliselta näkökannalta täysin. Downton Abbey on on tunnettu brittiläinen sarja ja Marks & Spencer tunnettu brittiläinen tavaratalo. Downton Abbeylla on jo vahva brändi takana ja se on hyvin tunnettu jo nimenä niidenkin keskuudessa, jotka eivät ole sarjaa seuranneetkaan. Onkin siis helppoa lähteä tekemään tuotteita sellaisen konseptin ympärille, joka on vahvasti tunnettu jo entuudestaan. 
Koen itse briteissä asuneena, että se sama sarjaa katsova kohderyhmä on helposti sitä samaa ryhmää, joka asioi kyseisessä tavaratalossa ja saattaisi hyvinkin helposti napata hyllystä Downton Abbey -kynttilän ja huulikiiltosetin sille kaveriksi. Tai sitten koko homma on täysi floppi ja tuotteet myydään joulun välipäivien alennusmyynneissä punnalla ulos. Mene ja tiedä.
Mitäs tuumaatte?


Kommentit (10)
  1. SHUT UP AND TAKE MY MONEY. Downton Abbey -fanityttönä taisi juuri lähti innostus vähän käsistä. Haluan!

  2. No mutta aivan ihania…tyyliin sopivia 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *