Ostolakossa-kosmetiikkablogi
Ostolakossa-kosmetiikkablogi

Ai me oltiinkin jo tuttuja

Muistatteko, kun höpöttelin teille vähän aikaa sitten Rovion ja Lumenen yhteistyönä syntyneistä Angry Birds -tuotteista? No, minä sain ne käsiini viimeksi töissä käydessäni ja nappasin tuotteiden testerit pariksi päiväksi hyttiini lainaan tutustuakseni niihin paremmin.
Mitä en tosin ollut tajunnut oli, että olimmekin melko hyviä tuttuja jo ennestäänkin.
Kun nimittäin lanseerataan jotain tällaista, ei välttämättä kannata yrittää keksiä pyörää uudestaan. Siksi tässäkin päätettiin mennä matalimman aidan kohdalta.
 
 Arvaatteko jo, mitä näillä kahdella mustikkakäsivoiteella voisi olla yhteistä?

 Argry Birdsin käsivoiteen sisältö näyttää tältä:
 
Brry Refresh -linjan mustikkakäsivoiteen sisältö puolestaan tältä: 
 
Aika yksi yhteen, etten sanoisi. Identtisiä, suorastaan.
Mitenkäs nämä muut ”uutuudet”?
Edelliset kaksoset oli helppo keksiä, kun molemmat kerran olivat mustikoita, mutta kyllä tämän toisenkin keksi nopeasti.
Näiden tuotteiden kohdalla pari aineosaa on vaihtanut järjestystä ja Berry Refreshin mustikka on korvattu Angry Birdsin lakalla.
No entäs tämä Angry Birdsin Karpaloinen vartalovoide sitten? Mistä se on tuttu?
No täältä tietysti:
 
Näiden kahden INCI-listat menevät melko hyvin yhteen. Ai mutta toinen on nuoremmalle väelle suunnattu tuote ja toinen puolestaan kiinteyttävä vartaloemulsio? No, jätetään nuoremman väen tuotteesta pois kofeiini, napakan tunnun iholle tuova muoviyhdiste sekä säädetään iiiiihan vähän INCI-listan loppupäätä, jossa pitoisuuksien määrä on usein jo melko yhdentekevä lopputuloksen kannalta.
 Kas näin!

No entäs se viheltävä possu sitten? Mistä se on meille tuttu, kun Lumene ei kerran tee shampoita?
No, onneksi meillä (tai oikeastaan heillä) on Cutrin!
Tässä näiden kahden sisällöt:

Puoliväliin asti mennään samoilla linjoilla, sen jälkeen pientä variaatiota, mutta suurinpiirtein samaa tavaraa siis.
Mitä tästä pitäisi ajatella?
Eihän tämä mitään salaista tietoa ole, kun kerran on julkisesti purkin kylkeen
printattua. Ketään vaan ei kiinnosta lukea pieniä tekstejä ja sen firmat
kyllä tietävät.
Koenko sitten tulleeni huijatuksi? No en tietenkään. 
Näiden ideanahan on vaan tuoda esiin Angry Birdsia kausituotteina. Koska tuotteiden hinnatkin ovat lähes samat Angry Birdsin parin euron AB-lisällä varustettuna, ei sekään aiheuta ärsytystä (toisin kuin esimerkiksi L’orealin ainakin aikoinaan harrastama ”pakataan samaa tuotetta parin euron markettipulloon ja parin kympin kampaamopulloon” -idea). Cutrinin shampoota tässä tosin saa nyt halpisversiona.
Mitä mieltä olette tästä? Muita INCI-kyyliä, jotka yrittävät aina löytää yhdenmukaisuuksia?

Kommentit (24)

  1. Anonyymi

    lisään vielä kommenttiisi, että Lumene on brändinä yksi niistä harvoista joka ei todellakaan mene siitä mistä "aita on matalin". Markkinajohtaja Suomessa, sekä valittu Suomen luotettavimmaksi brändiksi kertoo jotain myös tuotteiden korkeasta laadusta!

    • Anonyymi

      Tässä Lumenen edustaja huutelee….

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *