Monna
Monna

Tammikuu 2007 / Marraskuu 2012

Tammikuussa vuonna 2007 olin juuri suorittanut liikunnanohjaajan perustutkinnon Kisakallion Urheiluopistolla ja tavannut työpaikallani urheiluliike Sportlandissa, kivan oloisen skundin. Painoin kilon vähemmän mitä nyt painan. Helmikuussa 2007 olimme jo tämän kyseisen herrasmiehen kanssa deittaileva pari. Melkein kuusi vuotta myöhemmin, nyt marraskuussa 2012 olen naimisissa tämän ihanan miehen kanssa ja painan kilon enemmän mitä silloin painoin. Siinä välissä on kuitenkin ollut monta kiloa. 😀 Ja tietysti paljon kaikkea muutakin.
Nyt kuitenkin olen ihan suunnattoman iloinen siitä, että olen löytänyt taas liikunnan ilon sekä työn, että oman vapaa-aikani puitteissa. Ja jopa hiukan huomaamatta on tippunut kiloja melkein 10 tämän vuoden puolella. Tottakai olen muuttanut ruokailutapojani ja treenaan paaaaljon enemmän nykyään, eli ei tietysti painonpudotus ole mikään yllätys. Mutta on se vaan tosi kiva fiilis! Enää ei kiukuta ja tuskastuta, että mitä laittaisi päälle, kun vaatteet istuvat ja näyttävät kivoilta. Ei enää jenkkakahvet pursua ja maha pömpötä. Toki olen iloinen ja enemmän kuin tyytyväinen jos vielä tässä pari kiloa lähtee.

Tänään aamulla kävin tekemässä ystävälleni Saralle  InBody-mittauksen ja teinpä samalle itsellenikin. Oon niin ILOINEN!!! Tuloksia tässä:

LIHASMASSA: 30,0kg / 28,5kg
RASVAMASSA: 19,4kg / 21,7kg
RASVAPROSENTTI: 26,5 / 29,9
VISKERAALIRASVA: 67,1 / 72,9
PERUSAINEENVAIHDUNTA: 1531kcal / 1472kcal
Punaisella on siis tämän päivän tulokset ja vieressä syyskuun tulokset. Kyllä ne protskujauheet, spirulinat ja oikeanlainen treeni ja ruokavalio vaan näkyy!! 🙂 Kulutus kasvaa lihasmassan kasvaessa, niin kun tuosta perusaineenvaihdunnasta näkyykin. Rasvaprosentti saa vielä tippua, mutta nyt se on kuitenkin viitearvojen sisäpuolella reippaasti! 🙂 (rasvaprosentin viitearvot naiselle 18-28)

Eilen mulla oli treenimuotona taas tanssi. Ja tässä seuraavassa kollaasissa treeniasua (joo taas noi reikäleggingsit) ja alakulmassa ihanan näköinen jalkani.. Kynsilakathan lähtivät täysin chacha-lukotuksissa ja vaikka missä laahailuissa. ;D

Kirjanpitäjälle kuitteja…

Voi jee!! Toinen ihana asia tässä 24h sisällä tuon kehonkoostumuksen lisäksi on se, että meidän esiintymisasut tuli eilen postissa!! Ne on niiiiiin hienot!! Voisinko pitää joka päivä?!

Tänään kävin InBody-mittausten jälkeen tekemässä rinta-ojentaja-treenin salilla ja oli oikein hyvä ja ihanan tuntuinen treeni. Ja mun oli pakko vaklata paljonko yks kundi laitto mua ennen ristikkäistaljaan… JA sehän laitto samat painot kun mä!!! 😀 Hihi.

Dear Arska, jos luet tätä postausta, niin viimeisen kuvan peukku on sulle! ;D Vaikka teenkin kaikki liikkeet väärin enkä edes näytä PT:ltä.. (enpä!!) niin silti ihan mahtavia tuloksia paperilla ja puntarissa. Että revi siitä!! 😀 Haha!

Yksi lukijani tuossa kyseli eräs päivä, että kuinka paljon lepään/nukun. Se oli hyvä kysymys. Lepo on todella tärkeä osa tulosten saavuttamisessa. Unta pitää saada riittävästi ja lepopäiviäkin on pidettävä. Lepopäivien määrää on vaikea lähteä yleistämään, enemmän treenannut voi pitää yhden lepopäivän viikossa ja se riittää. Kun taas aloittelevan treenaajan on syytä pitää useampi lepopäivä alussa. Unta olisi hyvä saada minimissään 7h/yö. Uni on tärkeä osa painonhallinnassa ja siksi kunnon yöunet on tärkeää!! Yrittäkää siis ihmiset hyvät nukkua ja levätä kunnolla. 🙂
Minä pidän nykyään yhden lepopäivän viikossa ja nukun reippaasti 7-9h/yö. 🙂 Ja joskus vielä päälle päikkärit.

Kommentit (23)

  1. Bobby Jean

    Ensinnäkin, parhausterveiset Arskalle! 😀 (ja tietty niille kaikille muillekin kateellisille)Toiseksi, huikeita tuloksia!!Kolmanneksi, sun jalat on vaan niin huippukauniit, ettei mitään rajaa! Voi hyvää päivää nainen sinä olet kuuma!! <3 😀

    • Monna

      Hehe! 😉 Parhausterveiset!! :DKiitos. Ja kiitos. Tässähän ihan punastuu.. 😉

  2. Piia

    Wautsi mitä tuloksia! Aivan mahtavaa! 🙂 Hyvähyvä!

    • Monna

      Jee! Oon kyllä niin tyytyväinen! 🙂

  3. Asta

    Vau, mitä tuloksia! Supernainen oot edelleen Monna <3 Sulla on kyllä todella ihanteellinen kroppa ja ihailen itsevarmuuttasi. Kaiholla muistelen omia lihaksia.. 😀

    • Monna

      Kiitos kovasti Asta! 🙂 Itsevarmuus ei oo ollut läsnä aina. Nyt on. 🙂 Mutta kuitenkin vain sopivissa määrin. 😉

  4. Joan

    Aivan ihana tuo sun mekko! Ja mitkä sääret! Upeeta! Ja oikeessa oot, ilman unta ei tuu kyllä näistä hommista yhtään mitään 🙂 Hienosti sujuu sullakin! Voi muakin kyllä himottais käydä tanita-mittauksessa, sillä tulokset on varmaan aikalailla erilaiset mitä ne oli 2v sitten jouluna :))) Ehkä annan itelleni pikkujoululahjan ja käyn visiitillä!

    • Monna

      Toi on niiiin ihana toi tanssimekko!! Ja kiitos. 🙂 Kandee kyllä käydä mittauksissa, niistä saa aina motivaatiota!

  5. Anna

    Mahtavat tulokset! 🙂 Oon jo joskus aiemminkin tainnut sanoa, että tuolla siun asenteella ja tunnollisella treenillä pääsee pitkälle! <3 Että moikka vaan Arskalle täältäkin suunnasta!!!

    • Monna

      Hahaha! Moikka vaan Arska! 😉 Kiitos Anna <3 <3

  6. Terksu

    Let’s keep it simple! WOW!!!!! <3

    • Monna

      Hih <3 <3 🙂 Kiits!!

  7. Anonymous

    Mahtavia tuloksia sulla mittauksessa! Itsellä terveyskuntotestit (Sis Inbody, puristusvoima, leposyke) edessä huomenna, JÄNSKÄTTÄÄ 🙂 Mitä olet muuten mieltä,kun noita Inbody mittauksia teet,että kuinka paljon tuloksiin vaikuttaa mihin aikaan päivästä mittauksessa käy ja paljonko on syönyt/juonut päivän aikana? Mulla kaksi mittausta tänä vuonna takana,jotka eri aikaan päivästä ja tulokset tuntui hassusti heittelevän..Milly

    • Monna

      Kiitos kovasti Milly! Ja tsemppiä tämän päivän testeihin!!InBody ja kaikki muutkin kehonkoostumusmittaukset olisi suositeltavaa tehdä aina suurinpiirtein samaan aikaan vuorokaudesta, jotta tulos olisi vertailukelpoisin. Kahvin ja muidenkin nesteiden juominen olisi hyvä lopettaa pari tuntia ennen mittausta. Myöskin ruokailu olisi hyvä tehdä pari tuntia ennen. Treenata ei kannata ennen mittausta, tulokset heittävät.Naisilla jopa kuukautiskierto saattaa vaikuttaa hiukan tuloksiin, kuukautisten aikaan keho on monesti hiukan turvonnut ja nesteitä kerännyt.

  8. Noora

    Siun lihaksikkaat jalat näyttää niin hyvälle <3

    • Monna

      Voi kiitos tuhannesti Noora! <3

  9. iinu

    Ihana Monna <3 Ja toi on niin huippua kun pääsee useamman vuoden takaisiin mittoihin 😉 Mullakin olis vielä ne pari kiloa tiristettävänä vuoden 2008 takaiseen painoon, kyllä tää tästä! 😀 Ennen joulua!Ja mikä puku tai puvut, tosi kauniit, varsinkin sun päällä 😉 Noi sääret on kyllä niin kadehdittavat <3

    • Monna

      🙂 No kyllä pari kiloa jouluun mennessä lähtee! 🙂 <3Voih näitä säärikommentteja! 😉 Kiitos!!

  10. Emilia

    Lisää säärikehuja.. Upeat reidet nainen! 🙂

    • Monna

      Hehe! 😉 Kiitos! <3

  11. Anonymous

    Oletko oikeasti mielestäsi itsevarma nainen? Kun tuntuu välillä, että vedät monista asioista herneet nenään (esim. totuudentorvi -kommentoinnit) ja tämä Arska-asia on saavuttanut kyllä vähän liioitellut mittasuhteet. Jotenkin tuollaisista saa sen kuvan, että jonkun anonyymin kommentointi oikeasti loukkaa sua.Muuten blogiasi on kiva lueskella, mutta noista ärsytyskohtauksista en oikein pidä, tosin suotakoon niitäkin välillä:)

    • Monna

      Kyllä itsevarmallakin voi käämit palaa ja ärsyttää tyhmät kommentit. En niitä henk.kohtaisesti ota, mutta olen hyvinkin temperamenttinen henkilö ja ärsyynnyn helposti vaikken loukkaantuisikaan. Ja Arskalle tulen vittuilemaan now and foreber! 🙂

    • Monna

      Siis forever…

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *