Monna
Monna

Tahdin rauhoittaminen.

Kiitos super super paljon kaikille edelliseen postaukseen kommentoineille!! Arvostan jokaista kommenttia! Monia niistä lukiessani ihan kyyneleet nousi silmiin. Näiden kommenttien ansiosta ja muutaman ystävän ja äidin kanssa keskusteltuani jotenkin mieli rauhottui.

Sellainen paniikin omainen tunne on nyt poissa. Se vahva puolustautuminen ja tosiasioiden kieltäminen on pois; että mä en mitään oo uupunut, enkä mä mitään aio rauhottaa – ei oo mitään rauhoitettavaa. Jotenkin varsinkin ihanan ystäväni Riinan kanssa jutellessani asiasta, mulla oikein välähti päässä. Se ei oo mikään huono asia, jos vähän rauhoittaa tahtia. Ei se oo mikään huonommuuden osoitus. Itse asiassa se on fiksua tässä vaiheessa rauhoittaa tahtia, kun vielä pystyy.

Tässä vaiheessa, kun se fyysinen uupumus ei oo vielä siirtynyt henkisen uupumuksen puolelle – voin vielä tehdä ns. ”pienilläkin” muutoksilla isoja tuloksia omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin. Koska meitä väsyneitä on paljon, kuten edellisen postauksen kommnettiboksi ja yksityisviestit antoi osviittaa, ajattelin jakaa omat käytännön jutut millä aion omaa oloani parantaa. Ehkä joku muukin uupumuksen rajamailla heiluva voi saada niistä apua.

  • Pidän neljän viikon kesäloman. Se ei oo mikään itsestään selvyys yrittäjänä, mutta nyt sen aion tehdä. Loman aikana en avaa meiliä kertaakaan ja meinaan viettää kännykättömiä päiviä toivottavasti useita. Aion nauttia kesälomalla täysin siemauksin perheestäni ja aikatauluttomuudesta.
  • Käyn mittauttamassa ne ferritiini-arvot ja kilpirauhas-arvot. (kiitos vaan vinkkauksesta)
  • Aion priorisoida vielä entistä enemmän. Erilaisissa pr-tilaisuuksissa tuun käymään entistä vähemmän. Harkitsen ja punnitsen tosi tarkkaan mihin meen ja mihin ehdin. Vaikka se tuntuukin vaikealta sanoa ei mielenkiintoisille jutuille.
  • Mulle tällä hetkellä tärkein ja rakkain työ on tämä bloggaaminen. Siitä en halua, enkä aio karsia. Muiden töiden osalta meinaan vähän jarrutella ja vähentää.
  • Meinaan ottaa takaisin kauan sitten lanseeraamani Monna-päivät! 😀 Se tuli mieleen erään teidän kommentista, jossa sanottiin hyvin, että mun pitäis ottaa aikaa ihan vaan itelleni. Sellaisia päiviä tai hetkiä, jossa oon vaan Monna, en äiti, en vaimo, enkä bloggaaja.
  • Just nyt tuntuu myös hyvältä ajatukselta pitää edes kerran viikossa vähän hiljaisempi somepäivä. 😉

***

Jo se, että näistä omista fiiliksistä lähti purkamaan ajatuksia ja uskaltautui puhumaan muutamalle ystävälle ja tänne blogiin, on auttanut. Se voi tuntua hullulta jostain, mutta oikeasti te lukijat annatte enemmän voimaa kommenteillanne kuin arvaattekaan!! <3 <3

Näiden listaamani asioiden avulla saan varmasti lisää virtaa päiviin ja ennen kaikkea jotenkin rauhan mieleen, priorisoinnin kautta saan oikeasti suurimman energialatauksen tärkeimpään: eli perheeseeni. <3

Kommentit (1)

  1. kati

    Ehdottomasti tarkastaa kilpirauhasarvot, itselläni vauvavuoden jälkeen todettiin vajaatoiminta, ja olen kuullutkin että myös raskas synnytys voi myös ”laukaista” kilpirauhasen toiminnassa ongelmia. Kilpirauhasen vajaatoiminta on yleistä ja olen itse törmännyt todella paljon juuri ihmisiin jotka ovat urheilullisia ja liikkuneet paljon ja heillä tämä vaiva. Itse luulin että olisi ollut vauvavuoden väsymystä, mutta kun aika vaan meni ja lapsi nukkuin yöt putkeen niin totesin että muuta täytyy olla…kilpirauhasen vajaatoiminnassa voi luulla olevansa ”luulotautinen” koska vaivat usein ovat ns. normaaleja tuntemuksia väsymys, herkkyys, uupumus, saamattomuus, ym, mutta ne pahenevat vain koko ajan ja alkaa ahdistamaan…..tsemppiä ja voimia sinulle! <3

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *