Monna
Monna

Rullaillen -foamroller käyttöön!

Sunnuntai on hyvä päivä kehonhuollolle! 🙂

IMG_6352

Kehoa pitää muistaa huoltaa. Jos lihakset on juntturassa ja lihaskalvot kireällä; treenistä ei tule saamaan kaikkea hyötyä irti.
Siksipä lihashuolto on tosi tärkeetä muistaa viikottaisessa treenisuunnitelmassa.

Rullailu on mun mielestä yks parhaista tavoista huoltaa kehoaan. Rullaillen läpi lihaskalvot päälihasryhmistä ja sen perään venytykset samoille lihaksille pari kertaa viikossa – ja aivan varmasti on kroppa vastaanottavaisempi treeneille.

IMG_6364

Putkirullalla saa auki kireitä lihaskalvoja, jos kalvot on tarpeeksi kireällä – pelkkä venyttely ei auta.

***

Yläkropasta mä itse rullailen yleensä sahalihakset, rintalihakset ja selän. Varsinkin tuo sahalihas on sellainen, joka tulee mulla tosi kipeäksi erilaisissa käsilläseisontatreeneissä ja renkailla roikkumisissa ja temppuiluissa ym. Kuten ilmeestä näkee, ei hymy irtoa tuota lihasta rullaillessa. 😉

IMG_6409

Toinen mitä yläkropasta rullailen on rintalihas. Rintalihakset on usein tosi kireällä ja päätteen ääressä työskentely ei ainakaan helpota tilannetta, joten sen rullailu ja venyttely on tärkeetä.

IMG_6401-001

Kolmantena rullailen selän, sekä ylä – että alaselän.

IMG_6392

Hyvä rullailumäärä per lihaskalvo on n.10-20 rullausta. Riippuen kalvon kireydestä, voi rullata enemmänkin. Tai sitten niin, että ensin rullailee koko kropan läpi n.10 rullausta per lihaskalvo ja sitten vielä palaa kipeimpiin paikkoihin rullailemaan.
On aika hyvä ”sääntö”, että mitä kipeämpi joku kohta on – sitä kireämpi lihaskalvo siinä kohdassa on. Eli sitä enemmän rullausta.

Tässä vanhassa jalkarullailu-postauksessa on hyviä rullailuliikkeitä jaloille.
Pohkeet ja takareidet rullailen itse nykyään yksi jalka kerrallaan, saan lisää painoa rullattavaan lihaskalvoon. Kun jonkin aikaa rullailee säännöllisesti, huomaa ettei ne kalvot oo enää niin kireitä = kipeitä. Silloin kannattaa ostaa kovempi rulla tai rulla missä on nystyröitä, tai sitten asetella painoa rullattavaa kalvoa kohtaan enemmän. Eli juurikin esim. yksi jalka kerrallaan, niin että toinen jalka on toisen päällä ja tuo lisäpainoa.

Rullat: Foamroller.fi

Koodilla MONNATREENAA, saa koko ostoksesta -10% alea!

Vaatteet: Lorna Jane

IMG_6382
”Ai mitä? Oliko tässä joku rullailukuvaus käynnissä?”

Kommentit (4)

  1. t

    Miten gerelle muutes kävi? Saiko gere jäädä teille asumaan? Mulla mennyt ohi jos oot asiasta kirjottanut. 🙂

    • Monna

      Sitä ei vielä tiedä. Gere kävi testeissä joulukuussa, mutta se pistettiin meille ”kasvamaan” vielä puoleksi vuodeksi. 🙂 Oli ollut kuulemma liian lapsellinen. 😀 Toukokuussa tiedetään luultavasti lisää.

  2. Merja

    Juuri olin tulossa kysymään samaa kysymystä koskien Gereä =) Vastaus tulikin jo 😉

    • Monna

      🙂 <3

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *