Monna
Monna

Maha litistyy, vai litistyykö?

Parisen viikkoa on nyt menty mun terveempi minä -projektia! 🙂 Ja voi vitsi, kun tuntuu hyvältä! Mä oon tehnyt muutamia huomioita, joita on tapahtunut tässä parin viikon aikana. Kerronpa niistä! 🙂

Energisempi olo! Mulla on kaikonnut se kamala ja uuvuttava väsymys. Mä tiedän, että iso syy siihen on sokerin vähentäminen ruokavaliosta. Sokeri monesti uuvuttaa ja tekee väsyneen olon. Sokerin vuoksi energiatasot vaihtelee niin nopeasti – ensin täysillä ylös ja sitten täysillä alas. Herkkupäivän oon pitänyt tälläkin viikolla, mutta söin karkkia vasta illalla. Näin se on toiminut parhaiten.

Littemäpi vatsa! Kyllä! On aivan ihana tunne, kun maha on pysynyt nyt hyvänä! Kertaakaan ei oo parin viikon aikana vatsa turvottanut tai ollut kipeänä! Niin ihanaa! Mä oon varma, että kun syön nyt mun vatsalle sopivia ruoka-aineita, on se myös syy tohon energisempään oloon. Kuten joku joskus on todennu: suolisto on ihmiset toiset aivot.

Hehkeämpi iho! Mä oon huomannut, että sokeri ja viljat turvottaa mun naamaa ja varsinkin se sokeri tekee näppyjä. Nyt onkin ollut ihanan raikkaan näköinen iho kasvoissa. Oon saanut myös ig:n directiin muutamiakin viestejä, että onpa sulla hehkeä ja kaunis iho! 😀

Treenit on maistunut! Nyt tän toisen viikon aikana oon treenannut enemmän kuin ekan viikon aikana. On ollut tosi hyvä boogie treenien suhteen ja ihan tosissaan tehny mieli treenaamaan. Me ollaan sovittu mun ystävien Hillan ja Lauran kanssa, että treenataan kerran kahdessa viikossa yhessä. Sen lisäksi mulla on salitreffit kerran viikossa ystäväni Inarin kanssa. Ja parin viikon päästä aloitetaan temppuilutreenitreffit kerran kahdessa viikossa ystävieni Jennin ja Merin kanssa. Mä oon huomannut, että mulle sopii ihan älyttömän hyvin tällä hetkellä nää sovitut treenitreffit! Ne motivoi ja pistää liikkeelle, näkee samalla ystäviä – eikä niitä tuu peruttua! 🙂

Ilo tehdä! Se sellainen ilo ja into tehdä itselleen hyvää, treenata ja syödä oikein – on palannut täysillä! Mulla oli pitkään kadoksissa treenimotivaatio, en tavallaan löytänyt ”syytä” miks oisin treenannut. Nyt kun oon liikkunut enemmän, on se into palannut sen myötä. Kun taas muista miten paljon energiaa se liikunta tuo päiviin ja lisää sellaista hyvää vireystilaa! 🙂 Liikunta pitääkin mun mielestä olla ilon tuoja! Ei pakkopullaa!

Treenin jälkeen hymyilyttää!

Mä kuvasin mun, Hillan ja Lauran porrastreenistä viiden liikkeen porrastreenivideon IG-tv:n puolelle. Jos haluut liikevinkkejä portaisiin, ni käy kattomassa video TÄSTÄ.
Mites teillä on sujunut treenien ja ruokahommien kanssa?

***

Iloista ja ihanaa torstaita! Pus!

Lue myös toivepostaus: Kahden päivän ruokapäiväkirja

Kommentit (6)

  1. Kristiina

    Neljäs päivä lähtee ja samat huomiot. Pirteämpi olo, ei närästä eikä turvota, iho parempi. Kokonaisvaltaisesti parempi fiilis 😍 Kyllä loma on ihana, mutta niin on tämä arkikin hyvine valintoineen!

    • Monna

      Aivan ihanaa! 🙂 Loma on todellakin ihana, mutta just se arkeen palaminen ja ne hyvät valinnat! Ja vatsa + koko olemus kiittää! 😉

  2. Laura K.

    Inspiroidun hirveesti tästä sun projektista ja jotenkin kolahti toi kohta, että tekee mieli tehdä itselleen HYVÄÄ. Kun ruokavalio on kohdillaan ja liikkuu itselleen mieleisellä tavalla, tuo se vaan niin paremman fiiliksen :). Mulla kans joku vipu vääntyi päässä ja oon radikaalisti vähentänyt turhaa ruuan näpertelyä siellä täällä ja tajunnut sen että vaikka kahvileipää olis koko ajan tarjolla, ei sitä tartte koko ajan syödä :D. Jotenkin en osannut ennen kieltäytyä ja aina jäi jotenkin kalvamaan jos ei ottanut sitä keksiä tai pullaa.

    Vaikka kotona olisi herkkuja, ei niitä kaikkia tartte hetkessä syödä :). Kohtuutta koitan opetella, mulle ei sovi kiellot. Herkkujen himo kyllä vähenee sillä kun MUISTAA syödä tasaisesti parempaa ruokaa. Mulla on myös noussut oikein into sitä tervettä oloa kohden, vaikkei tätä ole edes kauaa kestänyt :). Herkkujen syönnissä ei ole mitään vikaa mun mielestä vaikka niitä joka päivä söisi, mutta mulla kun oli sitä ongelmaa että korvasin/siirsin sillä pullalla ym. sitä oikeaa syömistä :(.

  3. Sanna

    Oon siun kaa samaa mieltä, ett liikunnan pitää olla ilon tuoja, ei pakkopullaa. Tällä hetkellä liikunta on miulle pakkopullaa. Oon yrittäny saaha miun pt:ä tajuamaan/ymmärtämään, ett tällä hetkellä parasta ois, ett keskittyisin vaan ruokapuoleen mut huonolla menestyksellä… Tiiän, ett motivaatio liikkumiseen palaa ku se ei tuota enää stressiä.

    • Monna

      Voi eih.. 🙁 onpa kurja tilanne! Voisitko yrittää saada pt:täsi kuuntelemaan ja juttelemaan siitä, että henkinen hyvinvointi on paras tie onnistumiseen. Jos liikunta on pakkopullaa, syö se sun henkisiä voimavaroja.

    • Sanna

      Tästä asiasta on juteltu varmaan kahen kuukauden välein viim. puol vuotta. Hänen viimeisin argumentti asiaan oli, ett miksi pitää palata takaisin nollaan. Nään hänet lähiaikoina ja hyvin todennäköisesti keskustelu jatkuu… Taitaa valmennussuhde olla kohta katkolla miun puolelta.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *