Monna
Monna

Kesäloma ja treenit matkassa mukana!

Kesä on hassua aikaa. Lomalla ihmisillä on enemmän aikaa liikkua ja tehdä vapaa-ajan juttuja, mutta samaan aikaan kuitenkin tykätään lyödä treenihanskat tiskiin ja ottaa ihan vaan rennosti.

Mulla on aiemmin ollut vähän niin, että kun oon tehnyt työkseni ihmisen liikuttamista, niin kesälomalla on tehnyt mieli jättää kaikki treeni-asiat myös lomalle. Mutta nyt kun oon tehnyt vähemmän pt-töitä, onkin loman tullessa mulla fiilis, että vitsi sitten ehtii treenaamaan enemmän!

Me lähetään tosiaan juhannuksesta lomalle ja reissataan pitkin Ruotsia ja Suomea. Mä kun en siitä juoksemisesta niin välitä, niin ajattelin pakata meiän OMAN kirjan ( 😀 😀 ) matkalaukkuun mukaan ja tehdä sieltä treenejä sitten leirintäalueilla ja milloin missäkin!

Mä ajattelin, että listaan tähän teille mun omat suosikkitreenit meiän kirjasta. Nää on sellaisia, mihin ei tosiaan tarvi mitään treenivälineitä, joten voi todellakin tehdä siellä mökkilaiturin nokassa tai vaikka leirintäalueen kentällä. 😉

  1. VIIDEN KERTOTAULU – Tää on mun mielestä aika raskaskin treeni. Siinä on siis 10 liikettä. Ensimmäistä liikettä tehdään 5 toistoa, seuraavaa liikettä 10 toistoa, kolmatta liikettä 15 toistoa jne.. Toistomäärät kasvaa vitosen kertotaulun mukaan. Liikkeet on sellaisia, että koko kroppa saa tehdä töitä.
  2. MONNAN JALKATREENI – No tää nyt on tietty ihan suosikkeja! 😉 Viis liikettä, joilla saa tosi hyvän tuntuman koko jalkaosastoon!
  3. TOINEN TEKEE, TOINEN LEPÄÄ – Tää on sellainen, mikä on tosi helppo tehdä vaikka lapset olis mukana matkassa. Kuten treenin nimikin sanoo, tässä treenissä aina toinen tekee ja toinen lepää. Eli tosi helppo yhdistää lapsen kanssa. Aina kun Tuukka tekee toistoja, mä oon Emman kanssa ja toisinpäin.
  4. MONNAN TAITOTREENI – Tässä treenissä on sellaisia liikkeitä, mitä rakastan tehdä. Vähän temppuilua mukana ja silti koko kropalle tosi hyvä treeni! Viis liikettä ja joutuu / saa käyttää vähän eri tavalla kroppaa, kun ns. normaaleissa liikkeissä.

Mulla on nyt ihan erilaista treeni-intoa päällä ja jotenkin jo innoissani suunnittelen syksyä. Silloin meinaan ostaa taas pitkän tauon jälkeen salikortin ja ottaa ihan säännölliset salitreenit mukaan! Mutta nyt kesän vedän näillä meiän omilla treeneillä! Toki myös syksyllä jatkan näitä samoja kehonpainotreenejä sitten salitreenien rinnalla! 🙂

Tilaa meiän kirja Ylös, ulos treenaamaan! TÄSTÄ linkistä, niin saat sen ale-hintaan! 😉

***

Onko teillä eroa kesätreenaamisella verraten syksyyn tai talveen?

Ps. Käy lukemassa Jarin blogista myös kesätreeneistä ulkona!

Kommentit (1)

  1. Jenni Maria

    Hei.
    Minä treenaan mielelläni kesät, talvet. En halua pitää taukoja. Tosin mulla ei treenikertoja tule viikossa kuin 2 tai 3. Löysempänä viikkona 1. Mutta muutamia kyykkyjä ja punnerruksia voi tehdä missä vaan 😁😁

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *