Monna
Monna

Ekat vertailukuvat

Hitaasti hyvä tulee! 🙂 Ja hei mä niin vannon peilikuvien nimeen!! Mä oon aina sanonut mun asiakkaille, että kun aloittaa elämätapamuutokset tai painonpudotuksen tai massan keräämisen tai minkä vaan projektin, joka koskee omaa vartaloa – on peilikuvat niin paras asia! Koska vaaka ei todellakaan aina kerro koko totuutta, on peilikuvat ja mittanauha yks parhaita tässä hommassa!

Mä otin teille ekat kuvat silloin, kun aloitin mun ”kohti terveempää minää” -projektin elokuun alussa. Ja tänään otin toiset, reilu kuukausi aloituksesta! Nyt on pari päivää vajaa viikko vasta edellisestä päivityksestä, mutta into piukassa halusinkin julkaista viikkokuulumiset jo tänään vertailukuvien kera! 😉

Elo-Syys

Tietenkään mitään suuren suuria kehityskuvia en tässä kohtaa vielä pysty laittamaan ja onneksi niin! Sillä hitaasti hyvä tulee, kuten oon monta kertaa sanonut! Kuitenkin näissä vertailukuvissa näkee ainakin omaan silmään jo muutosta. Suurin turvotus ja sellainen ”nestepöhö” on poissa ja kuten viimeksi kerroin, tuntuu se oma kroppa jotenkin tiivimmältä. 😀

Mun on pakko myöntää, että tänään otettuani nää kuvat, mulla nousi motivaatio just takas sinne sataseen! Vaikka ulkonäkö ei oo tässä mun projektissa ainoa tavoiteltava asia, on se kuitenkin motivoivaa, kun kehitystä näkyy myös peilissä. Edelleen kuitenkin ulkonäön rinnalla tavoitteena on ”terveempi minä”. Terveemmäksi jo tunnenkin itteni, koska sokeriherkkujen määrän vähennyttyä ja niiden oikeanlaisten ruokien syöminen on lisännyt sitä mun vireystilaa ja mahan hyvinvointia.

Nyt kun takana on taas muutama hyvin nukuttu yö ja sitten nämä tän aamun kuvat, on mulla energiaa taas kuin pienessä pupussa! 😀

 Sain toiveen, että kertoisin näissä viikkopäivityksissä aina kuluneen viikon suosikit. Tällä kertaa ne oli nää:

  • IG-livetreeni maanantaina kehoa huoltaen – oli kiva pitää taas live ja tuli itelle hyvä fiilis kehonhuollosta
  • tän päivän tuleva salitreeni
  • Tänään alkava mun oma Bootcamp-ryhmä ja ekan treeni veto heille
  • se kun viikonlopun herkuttelujen jälkeen pystyin taas pistämään sokerihanat kiinni

😀 😀 Mulla tuli nyt viime viikonloppuna syötyä herkkuja parina iltana. Perjantaina pidin ihan ”normi” karkkipäivän, eli söin illalla vähän irtokarkkeja ja suklaata. Mutta sitten herkuttelin myös sunnuntaina. Oltiin mun isän kuolinpäivän muistoksi syömässä ja söin jälkkäriksi suklaakakkua. Niin ja sunnuntaina söin myös vähän suklaata kotona. 😀

Mä haluan pitää tässä projektissa mukana hyvän mielen. En haluu vetää pipo kireänä ja  stressata jos jollain viikolla syön herkkuja enemmän kuin yhtenä päivänä. En toki myöskään halua vetää läskiksi ja syödä taas joka päivä herkkuja. Mutta kuten monessa asiassa, tässäkin on se kultainen keskitie se paras. Ainakin just mulle! 🙂

Ihanaa on edelleen se, että tunnen olon kehossani nyt kotoisammaks, kun se pöhö on poissa. Oon käynyt ostamassa apteekista ruuansulatus-entsyymejä ja ne auttaa, jos tiedän syöväni jotain sellaista, joka ei niin sovi mun mahalle. Käyn treenamassa sen verran kun ehdin, mutta en myöskään sen suhteen halua nipottaa ja viedä aikaa esim. illoista Emman kanssa ja lähteä salille höökäämään. Ainakaan kovin usein. 😉

Hei, käykäähän kattomassa mun IGtv:stä muuten taas uus video! Se on tällä kertaa kehonhuoltoa, n.20min pituinen huolto. Mä OIKEASTI suosittelen, että jokainen huoltais kehoaan edes sen yhden kerran viikossa. 😉

***

Tällaista tänne! Mitäs sinne?

Lue myös: Treeniohjelmat puhelimeen!

Kommentit (3)

  1. Taru

    Mun mielestä taas tuossa on iso muutos lyhyessä ajassa! Wau! 🙂 Selkeästi on tosiaan turvotusta lähtenyt ja kyllä minun silmään on myös kroppa kiinteytynyt 🙂 Oot varmaan jo kertonut jossain mut mulla mennyt ohi, niin millä ohjelmalla / ruokavaliolla sä treenaat? Viime aikoina ainakin paljon näkynyt kehonpainotreeniä sun ig:ssä joten ihan silläkö? 🙂 T. Rv35 menossa ja odotan jo synnytyksen jälkeisiä treenejä

    • Monna

      Kiitos! 🙂 Ja joo, onhan tässä jo kehitystä tapahtunut. Ehkä sitä on turhan vaatimaton itseä kohtaan. 😉
      Kehonpainotreenejä teen varmaan eniten ja sitten käyn salilla pari kertaa viikossa. Syön ihan normiruokaa, en mitään varsinaista ruokavaliota siis. Mutta välttelen FODMAP-hiilareita, koska ne tekee mun mahalle hallaa; kipua ja turvotusta.
      Ihania vikoja raskausviikkoja! <3

  2. -Katri-

    Mä huomasin sun kasvoista loistavan pirteyden jo heti viikon parin päästä aloituksestasi. 🙂 Hyvä olo hehkuu ulospäin ja muutos näkyy kuvissa, hienoa Monna! Kiitos kehonhuoltolivestä, tuli todellakin tarpeeseen ja huomasin, mikä rautakanki musta on tullut, ja lonkat kipuilee paljon. Saako käyttää korkkareita tai lautaa kantapäiden alla, jos ja kun ei pääse syväkyykkyyn kantapäät maassa? Piti eilen kysyä tätä livessä.

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *