Metallisydän
Metallisydän

Treenitietopankki

Tulen vuoden 2018 aikana keräämään tälle sivulle valtavan määrän erilaisia esimerkkitreenejä, liikeohjeistuksia ja valmiita treeniohjelmia. Osa niistä on jo aiemmin julkaistu blogissa ja osa tulee olemaan aivan uunituoreita.
Kaikki materiaali on blogin lukijoiden vapaasti käytettävissä – ihan ilmaiseksi!

Treeniohjelmat

Aloitetaan ihan perusteista ja otetaan ensimmäiseksi käsittelyyn ihan perinteinen yksijakoinen treeniohjelma.

 
Kaksijakoinen treeniohjelma soveltuu hyvin aloittelijalle, mutta yksijakoista paremmin myös kehittyneemmälle treenaajalle.

 
Erona vetäviin ja työntäviin jaettuun kaksijakoiseen ohjelmaan tässä ohjelmassa yläkehon lihasryhmien liikemäärä hieman vähenee ja vastaavasti alakehon treenissä pystytään panostamaan perinteisen jalkatreenin ohella myös erikseen esimerkiksi pakaroiden treenaamiseen.

 
Kolmejakoisuus tuo lisää mahdollisuuksia tehdä kullekin lihasryhmälle raskaampaa treeniä palautumisajan venyessä pidemmäksi kuin aiemmissa pienempijakoisissa ohjelmissa.

 
Kolmejakoinen alakehopainotteinen treeniohjelma, jossa reidet ja peppu saavat enemmän huomiota osakseen.

 
Nelijakoisen treeniohjelman etu on, että kuhunkin lihasryhmään pystytään keskittymään tarkemmin. Nelijakoinen treeniohjelma tuo mukaan myös paljon uusia mahdollisuuksia erilaisiin painotuksiin ja eriyttämiseen.

 
Tällä kertaa unohdetaan yksi- kaksi tai useampijakoiset treeniohjelmat ja lähdetään puhtaasti tavoittelemaan maksimivoimaa.

Lihashuolto

Kovaa trenaavalle lihashuolto on erittäin tärkeää. Säännöllisellä venyttelyllä säilytetään lihasten elastisuus, ehkäistään vammojen syntymistä ja nopeutetaan palautumista.

 
Kauan odotettu Metallisydämen venyttelyopas avasi pelin, kehonhuolto on nyt in! Tällä kertaa mennään syvemmälle omatoimisen kehonhuollon syövereihin ja tutustutaan putkirullauksen tuskalliseen, mutta mielenkiintoiseen maailmaan…

 
Kiireisessä lapsiperheen arjessa ei aina ehdi lähteä lenkille tai salille treenaamaan, vaan treeni on tehtävä silloin kun sille sopiva hetki arjen hulinasta löytyy. Tämä monipuolinen kehonpainotreeni sopii tehtäväksi juuri silloin kun sinulle sopii, se voi olla pienokaisen päiväunien aikaan tai vaikka vasta illalla lasten jo nukkuessa. Halutessaan lapset voi myös houkutella mukaan treenaamaan, nämä liikkeet sopivat ihan kaikille.