Setä, sinun selkäsi on tulessa

Tämä setä päätti antaa selälleen oikein kunnolla runtua. Normaalin leuanveto-aloituksen sijaan tällä kertaa homma aloitettiin T-kulmasoudulla.

20130906_114120

T-kulmasoutu on mielestäni leuanvedon kanssa parhaita selkäliikkeitä. Niiden jälkeen voi sitten viimeistellä selkätreeniä erilaisilla taljaliikkeillä, mutta treenin alkuun on hyvä tehdä raskaita ja tehokkaita perusliikkeitä. Tällä kertaa tosiaan ensin tuo T-kulmasoutu. Tässä kohtaa vielä hymyilyttää…

20130906_114733

Mutta kyllä se hymy siitä hiljalleen alkoi hyytymään…

20130906_114800

T-kulmasoudussa tankoon kannattaa ladata kooltaan pieniä kiekkoja vaikka se ehkä typerämmältä näyttääkin kuin isommat kiekot. Pieniä kiekkoja käyttämällä liikkeen pystyy rutistamaan ylös asti eikä joudu lopettamaan siihen kun kooltaan suuri kiekko osuu rintaan tai vatsaan.

Kunnolla loppuun asti rutistettujen kulmasoutujen jälkeen tein vielä muutaman sarjan leuanvetoa. Tällä kertaa ei lisäpainoja tarvittu, sarjat pysyivät sopivasti siinä 10-20 toiston välissä ilmankin.

Raskaiden perusliikkeiden jälkeen se todellinen polte selkään saatiin aikaan kolmen liikkeen kiertoharjoituksella.

Sellainen selkätreeni tällä kertaa, ei kummempaa hifistelyä, vaan kunnon perustreeniä. Ja kyllä, sedän selkä oli tulessa.

Kommentit (6)
  1. Mass Recovery on valittu ykkös palkkariksi Suomessa. Oliskohan sunkin aika kokeilla sitä uudistettua versiota kun aina puffailet Mannisen ylihinnoiteltua tuotetta.
    http://testinglab.fi/suuri_urheilujuomatutkimus.html
    Periaatteessa et voi väittää mitenkään Mannisen litkun olevan parempaa kun sisältö on melkein sama:
    (heraproteiinikonsentraatti ja -hydrolysaatti, BCAA (L-leusiini, L-isoleusiini, L-valiini)), maltodekstriini, kaakaojauhe, kreatiinimonohydraatti, dekstroosi, kauratärkkelys, aromi, makeutusaine (asesulfaamikalium, sukraloosi), emulgointiaine (soijalesitiini).
    62,90€ 5kg !!! VS. Anal Overdrive 2 66€ 2,5kg!!! HERÄTYS JARI!!
    Sinänsä naurettavaa puffailua sinulta. Voisit yhtä hyvin juoda halvinta heraa (Self) ja pari banaania, jotta saat samat kalorit kuin edellisissä ja kehittyisit sekä palautuisit ihan yhtä hyvin. Mua säälittää kun noinkin pitkään treenannut kaveri työntää rahojaan ylihintaisiin tuotteisiin, joilla on 0,000001% vaikutus kehitykseen. Ota nyt helvetti se haaste vastaan ja jätä purnukat kaappiin pariksi kuukaudeksi ja treenaa samanlailla. Otat halvinta heraa ja hedelmiä sen verran, että kalorit mätsäävät edellisen palkkarin kanssa. Tulet huomaamaan, ettei ole mitään eroa suuntaan tai toiseen. 🙂 Lisäravinteet on kusetusta parhaimmillaankin. Noillakin rahoilla tekisit toisen ulkomaanreissun vuodessa. Mieti sun kehitystä suhteessa siihen raha määrään mitä tunget lisäravinteisiin. Ei mitään järkeä! Surullista kun ihmisiä huijataan. 🙁 Tiedän sut etkä sä rupea vaihtamaan hedelmiin tai uskalla jättää nopeita hiilareita pois. Mikäli näin on niin toisena haasteena haastan sut ostamaan Mass Recovery purnukan jossa on puolet enemmän sisältöä halvemmalla ja treenaamaan samanlailla. Et tule huomaamaan mitään eroa muuta kuin lompsassa. 🙂 Kerro mitä tuumaat!

  2. Unohtui sanoa, että Anal Overdrivessä on vain 33g proteiinia per annos/100g joka on aika vähän sun painoiselle jampalle. Anssihan ilmoittaa tuotteessa olevan 38g proteiinia, josta 5g on kreatiinia. 😀 Mass Recoveryssä olisi parempi suhde myös; 41g prot, 45hh. Siinä ei ole myöskään C-vitamiinia, joka on HETI treenin jälkeen nautittuna lihaskasvua estävä.
    Siinä vähän purtavaa, tartu haasteeseen!

    1. Metallisydän
      12.9.2013, 21:46

      Mass Recovery on ehkä valittu ykköspalkkariksi, en tiedä, mutta mun kokemusten mukaan se ei kyllä ole ykköspalkkaria. Silmäilin hiukan tuota tutkimusta läpi… Kyseessähän on siis suosituin urheilujuoma, kuntosali oli ensisijainen urheilulaji vain 17 %:lla tutkimukseen osallistuneista yms.
      Ai että periaatteessa en voi väittää AOD2 olevan parempaa? Joo, molemmissa on proteiinia ja hiilihydraattia, joten sisältö on silloin melkein sama, niinkö? Onkohan nuo raaka-aineet nyt kuitenkaan ihan samat?
      Ihan varmasti voisin vaikka syödä treenin jälkeen maksalaatikkoa, mutta en syö. Voit sääliä mun puolesta ihan niin paljon kuin haluat, mä laitan rahani siihen mihin haluan ja mä haluan ostaa niillä laadukkaita lisäravinteita. Ihan oikeasti, oon huomannut eron siinä mitä palkkaria käytän. Ei siitä kauaa ole kun annoin pois viimeiset kaapissa olleet Mass Recoveryn loput ja Spiritin palkkarin loput. Ja kyllä, jossain välissä koitin käyttää nekin itse loppuun, mutta sen huomasi välittömästi palautumisessa (sekä vatsan toiminnassa), ihan oikeasti. Ei sun tarvi sitä uskoa jos et halua, mutta niin se vaan on.
      Mä saatan käyttää paljon rahaa lisäravinteisiin, mutta se on mun valinta, mä pidän niitä sen arvoisina. Voisinhan mä hakea vaatteetkin Halpa Hallista, ajaa Ladalla tai syödä valmisruokia, mutta päätän niissäkin panostaa parempaan laatuun. Mä teen sen ulkomaanreissun sitten vaikka niillä rahoilla mitkä ei mene tupakkaan tai alkoholiin.
      Oot oikeassa, tunnet mua kyllä sen verran että noihin haasteisiin en tule tarttumaan. Kuten olen aiemminkin kirjoittanut (ja myös ystävilleni sanonut), laadukas palkkari on viimeinen lisäravinne josta luovun.
      Tuosta proteiinimäärästä vielä, paljonko ajattelit tuosta Mass:n Recoveryn 41 grammasta heraisolaattia kehon pystyvän hyödyntämään suhteessa AOD2:n vaikka sitten 33 grammaan hydrolisoitua isolaattia? Sillä proteiinilähteellä on kuitenkin myös aikalailla vaikutusta…
      Mä puolestani haastan sut kokeilemaan AOD2:ta vaikka puolen vuoden verran. Sen jälkeen voit palata takaisin tuohon Suomen suosituimpaan urheilujuomaan jos vielä haluat. Otatko haasteen vastaan? 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *