Millaisen treeniohjelman SINÄ haluaisit?

Tässä on nyt viimeisen kahden kuukauden aikana laitettu jakoon useampia ihan tavallisia treeniohjlemia. On yksijakoista ja kaksijakoista aloittelijoille ja useampijakoista jo pidempään treenanneille. Nyt SINULLA on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaisilla treeniohjelmilla jatketaan tästä eteenpäin.

treeniohjelman

Erilaisten treeniohjelmien mahdollisuudet

Treeniohjelmia on mahdollista kehitellä ihan joka lähtöön. Painon pudottamiseen sopii korkean intensiteetin ohjelma kun taas maksimivoimaa lähdetään hakemaan ihan eri tyyppisellä ohjelmalla. Treenattavat lihasryhmät voidaan jakaa useaan osaan, jolloin kuhunkin lihasryhmään voidaan paneutua oikein kunnolla treenikierron ja samalla palautumisajan venyessä pidemmäksi. Vastaavasti lyhyellä kierrolla voidaan samat lihasryhmät treenata useampaan kertaan viikon aikana.

Oikein suunnitellulla treeniohjelmalla voidaan painottaa jonkin tietyn lihasryhmän kehitystä panostamalla siihen muita enemmän. Naisilla se usein tarkoittaa pepputreeniä joka toinen kerta, kun taas miehillä homma menee helposti penkki-hauis -linjalle. Oikein toteutettuna sekin toimii, eikä muut kehon lihasryhmät jää kokonaan huomiotta.

Millaisen treeniohjelman sinä haluaisit?

Nyt voi esittää toiveita. Millaisen treeniohjelman juuri SINÄ haluaisit nähdä esiteltynä Metallisydämen blogissa?
Aion jatkaa erilaisten treeniohjelmien esittelyä viikoittain myös jatkossa ja nyt sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaisilla ohjelmilla tästä jatketaan. Edelleen pysytellään yksittäisissä treeniohjelmissa ja jätetään laajemmat kokonaisuudet jaksotuksineen ja muine hienouksineen hamaan tulevaisuuteen.

Kunnianhimoinen tavoitteeni on lopulta saada koottua laajahko liikepankki kuvineen ja ohjeistuksineen löytymään blogin yläpalkin valikosta, heti laajan treeniohjelmavalikoiman vierestä. Sieltä voi sitten blogin lukijat halutessaan käydä poimimassa sopivan treeniohjelman omia treenejään varten tai kurkkaamassa liikkeiden suoritusohjeet tarpeen vaatiessa vaikka salilla kesken treenin – ihan ilmaiseksi.
Kerro siis mielipiteesi ja esitä toiveesi, kommentoimalla joko tähän postaukseen tai tähän Facebook-julkaisuun! Ja muista tykätä Metallisydämestä Facebookissa niin ei mene postaukset vahingossa sivu suun!

Kommentit (21)
  1. Aluksi kiitän valtavan hyvistä ja selkeistä ohjelmista. Aloittelevana salikuntoilijana kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.
    Ohjelma, jota itse haluaisin toteuttaa olisi ehkä sellainen, mikä ei sisältäisi vapaatanko/punttijuttuja paljon. Toki tiedostan, että joissain tapauksissa se on paras tapa treenata, mut jos näille löytyisi korvaava liike esim kuntosalilaitteista? Ei tietty kaikille löydy millään.
    Omalla salilla arkailen mennä ”bodarien” puolelle, koska en vaan osaa tai en vaan halua olla siellä heilumassa 2kg puntti kädessä.
    Salilla kuitenkin haluaisin käydä sen 3xviikossa + lisäksi aerobiset, eikä edistyminen tai näkyvät tuloksetkaan pahitteeksi olisi.
    Ohjelmaa ujostelijalle odotellessa 🙂

  2. Mua kiinnostas sellanen treeniohjelma jossa painotettais selkää, olkapäitä ja jalkoja!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *