Metallisydämen joulutreeni!

Joulu on taas, joulu on taas, kattilat täynnä puuroo! Ja sehän meille puntti-Pateille ja fitness-Pirkoille sopii, varsinkin kun puuron päälle voi proteiinintarvetta täydentää joulukinkulla… Siinä samalla kun ahdetaan tuota fitnessruokaa suusta sisään, on hyvä joulunpyhinä suunnata salille ja laittaa puurot ja kinkut hyötykäyttöön, tässä teille Metallisydämen joulutreeni!

Metallisydämen joulutreeni

Metallisydämen joulutreenissä jokaista liikettä tehdään yhtä monta sarjaa kuin oli viisaita miehiä eräässä tallissa reilut pari tuhatta vuotta sitten ja toistoja näissä sarjoissa yhtä monta kuin tonttuja mahtuu tusinaan. Eli rautalankaversiona, jokaista liikettä tehdään kolme kahdentoista toiston sarjaa.

Kinkkukyykky

Joulutreenin ensimmäinen liike on itseoikeutetusti kinkkukyykky. Kinkkukyykyssä tarkoitus on kasvattaa kunnon kinkut riukujalkojen tilalle. Jotta kinkut kasvaisi mahdollisimman tehokkaasti, kannattaa kinkkukyykyt tehdä riittävän syvälle ja jättää vajaat kyykyt vegetaristeille. Huomiota kannattaa kiinnittää myös selän pysymiseen suorana koko suorituksen ajan.

Punakuonopunnerrus

Kaikki eivät tiedäkään, että Joulupukin luottoporo Petteri ei ansainnut paikkaansa porojoukon kärjessä punaisen nenänsä ansiosta, kuten eräässä laulussa virheellisesti annetaan ymmärtää. Joulupukki on intohimoinen penkkipunnertaja ja porojoukon järjestys määräytyy niinkin yksinkertaisesti, kuin porojen penkkipunnerrustulosten mukaan, sieltä myös punakuonopunnerrus on saanut nimensä.

Leuanvetolaatikko

Joulupöydästä löytyy perinteisesti neljää erityyppistä laatikkoa, peruna, porkkana, lanttu ja maksalaatikot. Nyt viimeaikoina sinne on yritänyt ängetä myös bataattilaatikko… Nuo laatikot nyt ei liity millään tavalla leuanvetoon, mutta on hyvä muistuttaa kaikkien fitness-tonttujen mieleen että muutakin voi syödä kuin parsakaalia, siksi leuanvetomme on nimetty näiden joulun perinneruokien mukaan.

Heinillähärkienhauis

Hauiskääntö ei ole ihan mikä tahansa liike, vaan penkin ohella liike, joka kuuluu jokaisen teinipojankin treeniohjelmaan. Siksi myös Metallisydämen joulutreenissä siihen suhtaudutaan tietyllä hartaudella. Hauisliike on kuvaavasti nimetty heinillähärkienhauikseksi.

Tipetipetiptapdippi

Jotta joulutreeni ei menisi liian vakavamieliseksi, tehdään seuraavaksi tipetipetiptapdippiä. Kaksitoista toistoa dippiä ilman lisäpainoa ei ole haaste eikä mikään, mutta kokeilkaapa samaa laulaen tipetipetiptappia… johan alkaa haastetta löytyä!

Pipariviparit

Metallisydämen joulutreenin viimeinen liike on pipariviparit. Nyt unohdetaan viisaat miehet ja tusinatontut. Piparivipareita nimittäin tehdään täydet 100 toistoa. Kaikkia ei kuitenkaan tarvitse tehdä putkeen, kuten kaikkia joulupipareitakaan ei tarvitse syödä kerralla, vaan vipareita tehdään aina niin monta kuin pystytään tekemään, pidetään 10 sekunnin tauko ja jatketaan, kunnes koossa on 100 toistoa.

Piparivipareiden jälkeen Metallisydämen joulutreeni on ohi ja aika alkaa hörppiä glögiä palkkariksi ja suunnitella seuraavan suklaarasian avaamista…

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *